רשות החדשנות מגדילה את מערך הבודקים שלה ב-50 איש

הרשות יצאה במכרז להגדלת המאגר של אנשי המקצוע שבודקים אילו חברות ראויות לקבל תמיכה מהרשות - ואילו לא

רשות החדשנות

רשות החדשנות הודיעה היום (ב') כי היא יוצאת במכרז להגדלת מערך הבודקים שלה ב-50 איש. הכוונה היא לאנשים שבודקים את הפרויקטים השונים שמבקשים להיכלל בתוכניות שלה ולקבל תמיכה כספית ממנה.

בודקי הרשות – מערך טכנולוגי שמורכב ממומחים מקצועיים ובלתי תלויים, בעלי ניסיון בעולמות המחקר, הפיתוח והטכנולוגיה – אמונים על בחינת הפרויקט, חדשנותו, הפוטנציאל העסקי שלו והיזמים העומדים מאחוריו.

למכרז יכולים לגשת מהנדסים בעלי 13 שנות ניסיון בתחום, מהן לפחות חמש שנים בתת התחום הספציפי שאליו הם מבקשים להתקבל. כמו כן, המועמדים מחויבים לספק ממליצים מקצועיים, שירואיינו.

50 הבודקים הטובים ביותר שייבחרו מבין הפונים יצטרפו למאגר הבודקים של רשות החדשנות כפרילנסרים ויופעלו לפי הצורך.

"ההחלטה להרחיב את המאגר – לאור הביקוש הרב"

צחי שנרך, ראש מערך הבדיקה המקצועית ברשות, ציין כי המאגר מונה כ-150 בודקים וכי הרשות החליטה להרחיב אותו "לאור הביקוש הרב".

"הבודק המקצועי הוא הגורם שמייצג את הרשות בפני לקוחותיה – חברות תעשייתיות", ציין. "על הבודק להגיע מהתעשייה ולהכיר אותה היטב. זאת, מאחר שהוא נושא על כתפיו אחריות עצומה – בדיקת כל הבקשות של תוכניות המו"פ והגשת המלצות לוועדה (שמאשרת או דוחה את הבקשה – י"ה), במגוון תחומי עיסוק – מדעי החיים, תוכנה, תעשייה מסורתית, תקשורת, מערכות וסייבר. יש לשים לב שבכל תחום קיימים תתי תחומים", ציין שנרך.

הוא פירט כי "בעת מתן חוות הדעת, מתייחס הבודק למגוון של קריטריונים: היבטים טכנולוגיים, שכוללים התייחסות למידת החדשנות הטכנולוגית והייחודיות של המוצר, חסמים טכנולוגיים, סיכויים מול סיכונים שבפיתוח, היווצרות קניין רוחני בתוכנית, התרומה הטכנולוגית למשק ועוד. בנוסף לכך, נבחנים ההיבטים עסקיים שנוגעים לדברים כמו צרכי השוק, התרומה למשק, התעסוקה, היצוא, הערך המוסף, גודל השוק העולמי, נתח השוק שצפוי לחברה ובידול ממתחרים. לבסוף, נבחנת יכולת החברה עצמה – מיקומה בענף, האסטרטגיה שלה, יכולות הייצור, הניהול, השיווק, יכולת צוות המו"פ בחברה והיכולת פיננסית, וביצועיה בעבר. לחוות דעתו מרכיב חשוב במכלול השיקולים של הוועדה שדנה בבקשת התמיכה ולמעשה, התקציב מחולק על סמך חוות דעתם, כך שמדובר בתפקיד חשוב ומאתגר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים