"מחיבור בין אנשים – לחיבור בין מכשירים"

"חיבור בין אנשים הוא דבר חשוב מאוד, אבל נדרש גם חיבור בין מכשירים, ליצירת עולם טוב ומתקדם יותר", אמר בריאן מודוף, סגן נשיא לאסטרטגיה ורכישות בקוואלקום ● במפגש עיתונאים בתל אביב דיברו הוא ובכירים נוספים בחברה על תחומי עיסוקה ועל פעילותה בישראל

בריאן מודוף, סגן נשיא לאסטרטגיה ורכישות בקוואלקום. צילום: איציק בירן

"במשך 30 השנים האחרונות חיברנו אנשים. בימים אלה אנחנו עוברים שינוי, ובשני העשורים הבאים נחבר בין מכשירים. חיבור בין אנשים הוא דבר חשוב מאוד, אבל נדרש גם חיבור בין מכשירים, ליצירת עולם טוב ומתקדם יותר", כך אמר בריאן מודוף, סגן נשיא לאסטרטגיה ורכישות בקוואלקום (Qualcomm), שאחראי למיזמים בחברה.

במפגש עם עיתונאים בתל אביב ציין מודוף כי "מדובר בשינוי משמעותי מאוד עבור קוואלקום, אבל זה העולם שלנו, והוא מצריך מומחיות על פני מרחב גדול מאוד של טכנולוגיות".

מודוף הגיע לפגישה מלווה בשני בכירים נוספים בחברה: אנאנד צ'נדראסקהר, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל קבוצת טכנולוגיות הדטה סנטרים בחברה, ולארס רגר, סגן נשיא בכיר ומנהל טכנולוגי ראשי לתחום הרכב ב-NXP, שהמיזוג בינה לבין קוואלקום אמור להסתיים עד סוף השנה. בינתיים, שתי החברות מיישרות קו לחלוטין.

השלושה הגיעו לארץ בכדי לפגוש את הסטארט-אפים בהן היא משקיעה בישראל, באמצעות זרוע קוואלקום ונצ'רס (Qualcomm Ventures), שראשת הזרוע הישראלית שלה היא מרב וינרב. כמו כן, הם ערכו פגישות עם כמה חברות חדשות והשתתפו בכנס השנתי שערכה קוואלקום בארץ.

"ישראל היא אחת המדינות החשובות והגדולות מבחינתנו בהיבט של השקעה. יש כאן אנשים חכמים, ונמשיך להיות פעילים בישראל כחברה ולהשקיע בחברות שנמצא כמעניינות. חושבים פה אחרת ומחדשים, ועושים את זה כבר שנים לא מעטות", אמר מודוף.

אל לב הדטה סנטר העתידי

צ'נדראסקהר חיזק את דבריו של מודוף לגבי החדשנות שמוצאים בישראל. עם רקע של 25 שנות עבודה באינטל (Intel), היריבה הגדולה שהם לא חוששים להזכיר את שמה שוב ושוב, הוא מכיר היטב את החדשנות הישראלית. "הרבה מאוד מהפעילות של הסטארט-אפים בישראל היא בתחום הדטה סנטר ובחיבור לענן. זו הסיבה שאנחנו מגיעים לכאן כבר חמש שנים ברציפות, וזה עוזר לנו מאוד לקראת ההשקה המשמעותית הראשונה שלנו בתחום, שתתבצע בעוד מספר חודשים", הוא אמר.

אנאנד צ'נדראסקהר, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל קבוצת טכנולוגיות הדטה סנטרים בקוואלקום. צילום: איציק בירן

אנאנד צ'נדראסקהר, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל קבוצת טכנולוגיות הדטה סנטרים בקוואלקום. צילום: איציק בירן

לדבריו, יותר מתמיד, השוק בנוי כיום לשינוי בתחום הדטה סנטר. "שני דברים משבשים מאוד גדולים התרחשו בשנים האחרונות: מחשוב הענן והעובדה שהטכנולוגיה מונעת בימינו בידי טלפונים ולא בידי מחשבי PC. זה שוק שעובר שינוי מ-x86 ל-ARM, ואנחנו יודעים לתת לו את הביצועים שצריך לא פחות טוב מהמתחרים ולמעשה, ביעילות הרבה יותר גבוהה", טען צ'נדראסקהר.

הוא הזכיר את מעבד השרתים עליו הכריזה החברה, Centriq 2400, שיגיע עם 48 ליבות ומיוצר בתהליך של 10 ננו-מטר. "אנחנו הראשונים לייצר ב-10 ננו-מטר וההסכם שחתמנו עם מיקרוסופט (Microsoft) במרץ האחרון על הרצת Azure עם המעבד החדש מהווה עוד הוכחת יכולת", הוא סיים.

רכב אוטונומי – יותר ומעל הכול

הנושא החם ביותר כיום מבחינתה של קוואלקום, מה שהוביל לרכישת NXP, הוא הרכב האוטונומי. "כבר כיום, NXP היא היצרנית הגדולה ביותר של שבבים בתחום הרכב ואנחנו מאוד שמחים להפוך לחלק מקוואלקום לקראת סוף השנה. אנחנו מאלה שהופכים את תעשיית הרכב לכזו שמבוססת על רובוטים שבמקרה יש להם ארבעה גלגלים. ברצוננו לעשות כל מה שצריך כדי לבנות מכונית אוטונומית ואנחנו זקוקים להשלמות כמו החיבור הסלולרי שיש לקוואלקום. זה מה שיעניק לנו את הזינוק בתעשייה", אמר רגר.

לארס רגר, סגן נשיא בכיר ומנהל טכנולוגי ראשי לתחום הרכב ב-NXP. צילום: איציק בירן

לארס רגר, סגן נשיא בכיר ומנהל טכנולוגי ראשי לתחום הרכב ב-NXP. צילום: איציק בירן

לדבריו, החיבור הזה, והרציו שהוביל לרכישה בכלל, היה ש-NXP מביאה ניסיון מהרבה מאוד תחומים של ייצור שבבים חכמים. "אנחנו מגיעים עם ניסיון בהרבה תעשיות ומבחינה טכנית, בולטים בהרבה תחומים שקשורים למכונית חכמה ואוטונומית בפרט", ציין. לדבריו, החיבור החשוב ביותר שהוא מוצא בישראל בהקשר זה הוא תעשיית מוצרי האבטחה. רגר אמר כי "זהו תחום חשוב מאוד בעולם הרכב והמערכות המחוברות הרבות כל כך".

מודוף התייחס בסיום הדברים לדור הסלולרי החמישי וטען שהוא מהווה הלידה לשינויים, כולל בתחום הרכב האוטונומי. "הדור השני שונה מהקודמים בכך שהוא יהיה מהיר פי כמה מהם. לכן, זמן האחזור צריך להיות קטן עד אפסי, כדי לספק את המידע במהירות שזקוקים לה במכוניות האוטונומיות, שחייבות לדעת היטב מה קורה מסביבן ולא רק בתוכן, והן תהיינה חייבות לתקשר עם מכוניות אחרות בזמן אמת", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים