ועכשיו כולם יעברו לתנוחת כלב

לרגל יום היוגה הבינלאומי, הכירו את אפליקציית Medidate הישראלית אשר מטרתה לחבר בין חובבי יוגה לחברים אחרים, לאתר שיעורים שניתנים בידי מורים, וגם למצוא אולי מפגשים חברתיים בהם פשוט עושים יחד יוגה

Medidate

ה-21 ביוני, כך מתברר, הוא לא רק היום הכי ארוך בשנה והיום שמבשר את תחילת הקיץ בפועל במקומותינו, ואפילו כפי ששמו לב רבים, גם יום מפתיע של ממטרים שמימיים בעונה החמה – מסתבר כי תאריך זה הוא גם יום היוגה הבינלאומי.

אני לא מתיימר שאני יכול להבין מה בדיוק עושים האנשים האלה שמסתובבים עם מזרונים מגולגלים בתיק הגב שלהם או מתחת לזרוע עד שהם מגיעים בחזרה לאוטו, אבל יוגה עבור רבים היא דרך חיים.

בגלל התאריך, ובגלל הצטרפות המקרים, החלטתי לבדוק את Medidate, אפליקציה ישראלית שהמטרה שלה היא לחבר בין חובבי יוגה לחברים אחרים, לאתר שיעורים שניתנים בידי מורים, וגם למצוא אולי מפגשים חברתיים בהם פשוט נפגשים כדי לעשות יוגה.

אבל מכיוון שיוגה היא מעין סוג של מדיטציה, אז האפליקציה לא מתייחסת רק ליוגה, אלא גם מאפשרת את החיפוש ואת המפגשים הללו גם לחובבי הטאי-צ'י והמדיטציה.

ולמה צריך אפליקציה לזה? קודם כל, למה לא? שנית, כמו אפליקציות רבות אחרות שדומות לה, מדובר למעשה ברשת חברתית שמתעסקת בנישה מסוימת ומאפשרת למצוא בקלות רבה יותר אנשים שככל הנראה השפה המשותפת עמם רחבה מלכתחילה.

להירגע דרך פעולה

מעבר לכך, ככל הנראה מספרם של העוסקים בתחום הזה אינו גדול במיוחד, כפי שמספר אופיר פז, אחד היוזמים שלה בעצמו.

"הייתי איש קבע במשך שנים ארוכות וטאי צ'י הייתה הדרך שלי להירגע. הבעיה היא שקשה מאוד למצוא קבוצות שעוסקות בטאי צ'י, יוגה או מדיטציה, ויותר קשה אפילו לדעת מתי מתקיימים המפגשים. בנינו את Medidate כדי לסייע למי שצריך להשיג קצת שקט ושלוות נפש", הוא אמר.

וזה בדיוק מה שהאפליקציה הזו מנסה לעשות. אחרי רישום קצר מאוד, שכולל שם בחירת סיסמה, ואחרי שמחליטים אם נרשמים כמתאמנים או מורים – אליהם נגיע בהמשך, מגיעים למסך ראשי בו אפשר לבחור בין הקטגוריות השונות שרוצים להציג או לבחור להציג רשימה של האירועים שמתרחשים בסביבה.

ברירת המחדל היא הקטגוריות, והן כאמור מכילות את שלושת סוגי הפעילויות הראשיות – מדיטציה, יוגה וטאי-צ'י – וכן שלושה חיפושים לפי מעגלי מוסיקה, לפי חיפוש עולמי ואפשרות לבצע תרגול יחד.

תרגול יחד, דרך אגב, זה סוג של שיחה מיידית בו אפשר לבחור מתוך רשימה של מורים – גלילה שמאלה/ימינה במסך – שנמצאים במרחקים שונים מהמשתמש ומציעים שיתוף פעולה ישיר והדוק יותר.

איפה כולם נמצאים?

בחירה בקטגוריה מציגה במפה מקומות בהם ניתנים שיעורים או נערכים מפגשים, בחירת מקום כזה מציגה פרטים אודותיו: מתי, איך, למה וכמה.

מהר מאוד תגלו ששיעורי יוגה, בארץ, אפשר למצוא יחסית בקלות, וכמובן – מחלה של רבות מהאפליקציות הללו – קודם כל באזור תל אביב, הרבה פחות באזורים אחרים, אפילו בערים שמאוד קרובות לתל אביב.

שיעורי מדיטציה עוד אפשר למצוא בתפזורת קלה מאוד ברחבי הארץ פה ושם, ואם אתם מעוניינים בטאי-צ'י, כנראה שתתקשו לעשות זאת. לפחות בארץ.

למעשה חיפשנו ברחבי העולם ואפילו ביום החגיגה עצמו לא מצאנו בעולם כולו יותר מדי שיעורים. לפי היזמים עצמם, נרשמו לאפליקציה כמה אלפי משתמשים, וזה מעט בהיבט עולמי, וזה גם יהיה המבחן שלה: כדי שאפליקציה חברתית שכזו תצליח, היא זקוקה לחברים. אם הגיוס יצליח, היא יכולה גם לשגשג, אם לא, היא יכולה ליפול לתהום הנשייה.

כאמור לעיל יש גם את הצד של המורים. הם יכולים לקבוע בלחיצה על המפה שיעור חדש, עם כל הפרטים הרלוונטיים, כולל מחיר לשיעור. לפי מה שמספרים בחברה, הם יכולים גם לנהל רשימות תלמידים ואף לגבות תשלום באמצעות האפליקציה.

Medidate נמצאת בתחילת דרכה. העבודה עמה מאוד אינטואיטיבית וקל מאוד להבין כיצד להגיע לאן שצריך להגיע. היא עובדת קצת לאט, במיוחד בהצגת הנתונים בפועל, אבל שוב, ניתן לייחס את זה למחלות ילדות ולא יותר.

אז אם אתם אוהבים יוגה, מדיטציה או טאי צ'י ומחפשים לעשות את זה ביחד, אולי תמצאו בה שימוש.

להורדה ל-iOS לחצו כאן.
להורדה לאנדרואיד לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים