קרנות סיניות ישקיעו קרוב למיליארד דולר בהיי-טק הישראלי

מחר (ד') תוכרז הראשונה מבין שלוש קרנות סיניות, שמתכננות להשקיע בחברות ישראליות בתחומים כגון הסייבר, האינטרנט של הדברים והעיר החכמה

שת"פ ישראל-סין - IPIEC Global 2018 - תחרות הסטארט-אפים הבינלאומית. אילוסטרציה: Bravissimos, BigStock

גורמים סיניים, ובהם ממשלת סין, מתכוונים להשקיע בהיי-טק הישראלי קרוב למיליארד דולר, באמצעות שלוש קרנות הון-סיכון שיוקמו לצורך זה השנה ובשנה הבאה.

הקרן הראשונה, שתנהל כ-440 מיליון דולר, עומדת לקום כבר מחר (ד') והיא תיקרא הקרן הטכנולוגית הישראלית-סינית.

הקרנות כולן ינוהלו על ידי Compass Ventures General Group – חברה הונג קונגית בבעלות סינית, אמריקנית וישראלית, בעלת פריסה עולמית, שהיו"ר שלה הוא הישראלי רונן דגון. יש לה נוכחות בברזיל, ארצות הברית, סרי לנקה, דרום קוריאה, סין וישראל, ומשרדיה בארץ ממוקמים ברחוב מדינת היהודים בהרצליה.

הקרן הראשונה תהיה קרן ההון-סיכון הגדולה ביותר שהוקמה בסין להשקעות בהיי-טק הישראלי. היא מתכוונת להשקיע בתחומי ה-Homeland Security, הרובוטיקה והסייבר. ההשקעה בה מחולקת באופן הבא: 53% מגיעים מממשלת מחוז סצ'ואן שבסין, 25% מ-TUS – חברת ההשקעות של אונברסיטת צ'נגחואה, 20% מ-Fund of Funds – חברת ההשקעות של ממשלת סין, ושני האחוזים הנותרים מ-Compass, שכאמור, תנהל את הקרן.

שתי הקרנות האחרות יוקמו ב-2018 ויעסקו האחת בחקלאות ובסביבה, והשנייה בטכנולוגיות הקשורות לאינטרנט של הדברים ולעיר החכמה. על פי הערכות, סכום ההשקעה של הקרן הראשונה מביניהן יעמוד על כ-260 מיליון דולר ושל השנייה – על כ-200 מיליון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים