"עובדת NSA הדליפה מסמכים על מעורבות רוסית בבחירות בארה"ב"

על פי כתב האישום שהוגש נגדה, ריאליטי לי ווינר שינתה את תאריך התפוגה של המסמכים ממאי 2042 - למאי השנה ● לפי ההדלפה, עובדי ה-NSA מצאו שההאקרים הרוסים ניסו לפגוע במערכות ב-122 אתרי בחירות

דליפה - גם מטיים וורנר. אילוסטרציה: BigStock

כתב אישום הוגש אתמול (ג') נגד ריאליטי לי ווינר, עובדת קבלן של הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית, ה-NSA, על הדלפת מסמכים המפרטים את מעורבותה של רוסיה במערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית, שהסתיימה בנובמבר האחרון.

משרד המשפטים האמריקני הגיש את כתב אישום נגד ווינר, בת 25, בטענה שהדליפה את המסמכים לאתר The Intercept. המסמכים סווגו כבעלי הסיווג הגבוה ביותר – סודי ביותר, ותפוגת הסיווג נקבעה לעוד 25 שנים – מאי 2042. על פי כתב האישום, ווינר שינתה את תאריך התפוגה למאי השנה, הדפיסה את הדו"ח ושלחה אותו לאתר החדשות.

היא מואשמת בהוצאת חומר מסווג ממתקן ממשלתי במדינת ג'ורג'יה. בימים אלה מנוהלת חקירה נגד שישה חשודים נוספים, שהיו בקשר עם ווינר והדפיסו את המסמכים המסווגים.

הממצאים: ההאקרים ניסו לפגוע – אבל לא ברור האם הצליחו

ווינר נעצרה בסוף השבוע האחרון, בסמוך לפרסום באתר, שהועלה אתמול (ב'). על פי הפרסום, ה-NSA ניתחה את ניסיונות הפריצה שביצעו האקרים רוסיים צבאיים, ומצאה שבימים שלפני ההצבעה לנשיאות ארצות הברית, הם ניסו לפגוע בתוכנה העוסקת בספירת הקולות ב-122 אתרי בחירות.

בניתוח של הסוכנות מפורטים ניסיונות הפריצה של ההאקרים הרוסים, אולם לא נקבע האם הם צלחו. "האקרים רוסיים עסקו במתקפות פישינג ממוקדות, במטרה לפגוע בתשתית מערכת הבחירות בארצות הברית ולחדור למערכות הללו יותר לעומק – יותר מכפי שהוערך עד כה", נכתב.

על פי הדו"ח, "רוסיה רצתה לחתור נגד האמון הציבורי בדמוקרטיה, להשפיל את הילרי קלינטון ולפגוע בסיכוייה לזכות בבחירות לנשיאות".

שלשום (א') הכחיש ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה, את ההאשמות נגד מדינתו. פוטין אמר בראיון לרשת NBC כי ההאקרים שלכאורה התערבו בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנה שעברה "היו יכולים לבוא מכל מקום ולגרום לכך שהאשמה תופנה לעבר רוסיה". לדבריו, "האקרים יכולים להיות בכל מקום – ברוסיה, באסיה, אפילו באמריקה ובדרום אמריקה". הנשיא הרוסי אף העלה את האפשרות שלפיה האקרים אמריקניים הם שעשו זאת, והסיטו את הזרקור לעבר רוסיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים