הונאת פייסבוק: "זכיתם בכרטיסי טיסה באל על"

גולשים רבים נתקלו הבוקר (ב') בהודעה שמבטיחה שני כרטיסי טיסה בחינם "כדי לחגוג את השנה ה-70" ● אלא שלא כרטיסים ולא טיסות - מדובר בפישינג

הונאת הפייסבוק. צילום מסך

קיבלתם הבוקר (ב') הודעה שלפיה זכיתם בכרטיסי טיסה באל על? אל תמהרו לארוז – מדובר בהונאת פייסבוק (Facebook). או, בעברית פשוטה, לא היה ולא נברא.

גולשים רבים בפייסבוק העברית נתקלו ביממה האחרונה בהודעה שלפיה "אל על מציעה שני כרטיסי חינם לכל אחד! כדי לחגוג את השנה ה-70". להודעה צורפה תמונה של מה שנראה כמו כרטיס עלייה למטוס של אל על. רבים מאוד, עד כדי אלפים, שיתפו את ההודעה הכוזבת ועדיין משתפים אותה, גם לאחר שהחלו להתפרסם ברשת ידיעות שמדווחות על ההונאה.

מדובר בפישינג קלאסי, שמטרתו להגיע לפרטי ההתחברות שלכם באמצעות קישור זדוני. אחד הדברים המעידים על כך שמדובר בהונאה, פרט להכחשה של אל על, הוא כתובת האתר: ELAL-COM.US. הכתובת של האתר האמיתי של חברת התעופה היא elal.com.

מפתחי האתר המזויף אף צירפו לו סקר, מה שכביכול מעיד על אמינות. הגולשים נשאלים בו האם הם טסו אי פעם עם אל על ומדוע הם מעדיפים לטוס איתה.

באל על מיהרו להכחיש שמדובר בהודעה מטעמם. בפוסט שפרסמה החברה בעמוד הפייסבוק שלה נכתב: "לקוחות יקרים, ביממה האחרונה התפרסמה מודעה המבטיחה שני כרטיסי טיסה חינם למשתתפים בסקר. באל על מבקשים להבהיר כי מדובר בהודעה שקרית (ספאם). אל על פנתה כבר אתמול לחברה שהאתר הפיקטיבי יושב בשרתיה וביקשה להסירו באופן מיידי. עד כה טרם הוסר האתר ואל על בוחנת את המשך צעדיה. במקביל, פנתה אל על לפייסבוק בבקשה להסיר את הקישור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים