פרויקט אינטרנטי: מלחמת ששת הימים בטקסט, תמונות ו-וידיאו

הפרויקט, אותו העלה תאגיד השידור הישראלי כאן, מאפשר ללמוד על החברה, המעורבות האמריקנית והסובייטית, ירושלים והקרבות הגדולים במלחמה ששינתה את ההיסטוריה של מדינת ישראל

המלחמה מאז, הכלים - של היום. מקור: כאן

תאגיד השידור הישראלי כאן העלה פרויקט דיגיטלי מיוחד במלאות 50 שנים למלחמת ששת הימים, בצמוד לשידורים לציון מועד זה, אותם הוא משדר ברדיו ובטלוויזיה. בתאגיד מבקשים להתייחס בכך למאורעות המלחמה, שמהווה חלק מהותי בהיסטוריה של ישראל, ולמה שסבב אותה בצורה מקורית למדי – ובכלים של היום.

במסגרת הפרויקט העלה כאן מיני סייט שנקרא מסלול 67, שבו יכולים הגולשים לבחור באחד או יותר מארבעה מסלולים שונים, לנווט על גבי המפה ולצפות בסרטונים, תמונות, קולות וקטעים מקוריים מימי המלחמה. המסלולים מספרים את סיפור הימים שקדמו למלחמה, ימי הלחימה עצמם ואלה שאחריה – מזווית אחרת.

ארבעת המסלולים עוסקים בקרבות הגדולים של המלחמה, הזירה הבינלאומית – ובמיוחד המעורבות של ארצות הברית וברית המועצות במלחמה ובמהלכים שקדמו לה, ירושלים שלנו, ותרבות וחברה.

לדברי שני ברזילי, מנהלת התוכן של הפרויקט, "העלינו את הפרויקט כי אי אפשר להתעלם מהמועד. אנחנו מציעים למשתמשים אינטראקציה חדשה וחוויית משתמש אחרת בכל הנוגע למלחמת ששת הימים, מאפשרים להם לבחור את הזווית המעניינת אותם בכל הנוגע אליה. במקום לצרוך נרטיב אחד, הגולש יכול לבחור, מה שמעלה את המעורבות (Engagement)".

ככלל, היא אמרה ש-"חטיבת הדיגיטל מציעה משהו חדש, את תפיסת הדיגיטל של היום, מתוך מחשבה על המשתמשים ונתינת ערך מוסף עבורם". זאת, לדבריה, מתוך הידיעה שיש משתמשים רבים שצורכים את התקשורת שלהם בעיקר או רק מהדיגיטל, ופחות (או בכלל לא) מערוצי המדיה המסורתיים.

יצוין כי את האתר בנה ניצן כוכבי, מעצב האתר והלוגו הוא אלכס בלינקי, ואת עריכת הווידיאו והאנימציה ביצע איגור בולגקוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים