"טרנספורמציה דיגיטלית היא תפקידו של המנכ"ל – לא המנמ"ר"

כך אמר מנכ"ל סאפ, ביל מקדרמוט, בכנס SAPPHIRE 2017, בו חשפה החברה את "לאונרדו" - מערכת העושה שימוש בלימוד מכונה, בלוק'ציין וניהול אינטרנט של הדברים, שתהווה בשלב ראשון מעטפת חכמה ליישומים הקיימים, ובעתיד תאפשר ליישומים לפעול באורח אוטונומי

ביל מקדרמוט, מנכ"ל סאפ. צילום מסך: Sapphire 2017

"טרנספורמציה דיגיטלית היא תפקידו של המנכ"ל – לא המנמ"ר", כך אמר מנכ"ל סאפ (SAP), ביל מקדרמוט, בכנס SAPPHIRE 2017 שנפתח אתמול באורלנדו.

במליאת הפתיחה של הכנס אמר מקדרמוט כי "המחשוב איננו עומד בפני עצמו אלא משרת מטרה – הישרדות החברה בעולם המשתנה תכופות".

בכנס חשפה החברה את את "לאונרדו" – מערכת העושה שימוש בלימוד מכונה, בלוק'ציין וניהול אינטרנט של הדברים, שתהווה בשלב ראשון מעטפת חכמה ליישומים הקיימים, ובעתיד תאפשר ליישומים לפעול באורח אוטונומי.

לדברי מקדרמוט, "אנחנו גאים בכך שאנשים משתמשים במוצרים של סאפ. למשל Digital Boardroom הוא כלי ניהול החברה הנמכר ביותר. הוא נותן למנהלים אפשרות לנטר בזמן אמת את מצבו של הארגון – הכנסות, מכירות לפי לקוחות וכן נתונים עדכניים על כל העובדים, לרבות עובדים זמניים, והכל מונע בזכות המנוע העיקרי של החברה: SAP 4 HANA".

המערכת פועלת בפלטפורמת הענן של סאפ עצמה וכן בשלוש סביבות הענן הגדולות: גוגל (Google), אורקל (Oracle) ומיקרוסופט (Microsoft).

"העולם המציא עצמו מחדש פעמים רבות בהיסטוריה"

"כולם בתעשיית ה-IT אומרים ללקוחות את כל המילים החדשות: תבונה מלאכותית, אינטרנט של הדברים, בלוק'ציין. כולם אומרים שהם מהירים וזריזים. אבל צריך לזכור שהעולם המציא עצמו מחדש פעמים רבות בהיסטוריה", אמר מקדרמוט.

"המהפכה התעשייתית ומהפכת האינטרנט הן שתי דוגמאות עיקריות. אבל בתחומים אלה, היה מרווח זמן שאיפשר למי שלא היה מאמץ מוקדם להצטרף כשהטכנולוגיה היתה במיינסטרים. זה לא יהיה המקרה במהפכה הדיגיטלית. בעידן חדש זה, יהיו מאמצים מוקדמים או כאלה שייצאו מהשוק. כדי להיות מאמץ מוקדם, הארגון צריך להיות חכם".

בפנותו לנציגי הלקוחות באולם אמר מקדרמוט, כי "מותגים מתקדמים כמו נייקי (Nike ) או אנדר ארמור (Under Armour) כבר מתאימים אישית את מוצריהם. המהפכה הדיגיטלית איננה פרויקט חד פעמי, אלא מסע ארוך".

בהתייחסו למתחרים אמר מקדרמוט, כי "כשהייתי בסיור באירופה, אמר לי אחד הלקוחות כי הוא שומע רעש רקע של המתחרים שמבטיחים הבטחות חלולות. אבל הוא לא מתפתה כי הם עדיין לכודים במנטליות האצווה (Batch) של שנות ה-90'".

כאמור, סאפ החליטה לנסות את המהפכה הדיגיטלית על עצמה. "לפני כחודשיים החלטתי לחשוב מחדש על ניהול המבנים של סאפ ברחבי העולם, כמודל שיאפשר להבין כיצד ניתן להפחית עלויות הקשורות באחזקת מבנים", אמר מקדרמוט. "גם בסאפ  זו ההוצאה השניה בגודלה אחרי כוח האדם. למשל היתה חסרה יכולת לנווט חזותית בתוך המבנים".

"החלטנו לשלב את הנתונים הקיימים אודות 340 מבנים של סאפ ברחבי העולם. התקנו בהם חיישנים וחיברנו אותם למערכת האינטרנט של הדברים שלנו – לאונרדו – פלטפורמה שמאפשרת ליצור Big Data, לאפשר הדגמה חזותית בעזרת הפתרונות שלנו".

"הערך ברבות מהאפליקציות יגיע משילוב נתונים שכבר נמצאים בארגון. כך למשל ניתן להיכנס למעלית במודל הממוחשב ולקבל את כל היסטורית התחזוקה של אותה מעלית הנשמרת בצורת בלוקצ'יין, גם אם התחזוקה בוצעה על ידי חברות שונות".

"הענן איננו מקום – אלא דרך לעשות IT"

אחד האורחים אותו הזמין מקדרמוט לבמה, היה מייקל דל, מנכ"ל דל טכנולוגיות (Dell Technologies). דל היא לקוחה ותיקה של SAP 4 HANA.

"כשהתחלתי את החברה לפני 30 שנה", אמר דל, "זה היה בתקופה שבה רק התחילו המעבדים. היום מעבד עולה כמעט אפס ולכן היו לנו אינטרנט וענן, ועכשיו יש לנו את האינטרנט של הדברים. כעת יתווספו מיליארדי התקנים ומעליהם תבונה מלאכותית – זו הזדמנות לחברות להמציא את עצמן מחדש".

"אנו שותפי עבודה עם סאפ מזה 20 שנה" אמר דל. "כשיצרנו את החברה החדשה, דל טכנולוגיות, שמאגדת את כל החברות שרכשנו – היו אלה המערכות של סאפ שעזרו עוזרת לנו לנהל את העסק בזמן אמת; כוח אדם, שרשרת אספקה, נסיעות".

"אנחנו רואים ענן של מולטי-עננים ואנחנו רואים שהענן איננו מקום – אלא דרך לעשות IT. הלקוחות מקבלים את הגישה הזו, ולנו יש בקבוצה את היכולת לבנות פתרונות ללקוחות וחלק גדול מזה – בזכות סאפ".

דל גם הדגיש את העובדה שה-IT של היום הוא כבר הרבה מעבר לחסכון בעלות והגברת הפרודוקטיביות. ארגון ה-IT חייב להיות מיושר עם האסטרטגיה של החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים