הזוכה בהאקתון: אפליקציה שמאפשרת מעקב אחרי כאבים

באמצעות אפליקציית Ouchy ניתן לנהל יומן כאב דיגיטלי, שמאפשר מעקב אחרי כאבים ונטילת תרופות, וקבלת המלצות לטיפול מותאם אישי

Ouchy – אפליקציה לניהול יומן כאב – היא הזוכה במקום הראשון בתחרות ההאקתון רעות, שנערכה באחרונה על ידי בית החולים השיקומי רעות בתל אביב. האפליקציה מאפשרת מעקב אחרי כאבים ונטילת תרופות, וכוללת המלצות לטיפול.

תיעוד הכאבים נעשה על פי פרמטרים מגוונים, בהם עוצמה, תדירות, היבטים פיזיים ורגשיים, פעילות גופנית ושינויי מזג אוויר. ב-Ouchy אומרים כי מדובר ברפואה מותאמת אישית, המאפשרת עיבוד נתונים והסקת מסקנות להתאמת טיפול לצרכיו האישיים של המטופל.

אנשי Ouchy היו חלק מ-100 מפתחים צעירים שהשתתפו בהאקתון, שמטרתו הייתה לפתח טכנולוגיות לטובת המטופלים בבית החולים השיקומי, על מנת לאפשר להם למצות את הפוטנציאל השיקומי הגלום בהם.

צוות השופטים: מימין - מירב וינרב, טל ברנוח, רמי ברכה, יובל שחר, סיון שמרי דהן ופרופ' רפי חירותי. צילום: מאיר דקל

צוות השופטים: מימין – מירב וינרב, טל ברנוח, רמי ברכה, יובל שחר, סיון שמרי דהן ופרופ' רפי חירותי. צילום: מאיר דקל

מרתון הפיתוח והיזמות התקיים במלון דניאל בהרצליה, ולאורך 30 שעות התמודדו המפתחים עם הצרכים והאתגרים הטכנולוגיים של בית החולים. את עבודת הקבוצות ליוו צוות קליני רב מקצועי של בית החולים ומנטורים בכירים מחברות טכנולוגיה ומחשוב, בהן מיקרוסופט (Microsoft), פיליפס (Phillips), אלביט מערכות וקרן JVP.

צוות השופטים, שבחר את הזוכים בשלושת המקומות הראשונים, כלל את פרופ' רפי חירותי, ראש חטיבת השיקום בבית החולים; רמי ברכה, מנהל שותף בקרן פיטנגו; טל ברנוח, מייסד ומנהל קרן דיסרפטיב; יובל שחר, שותף וממייסדי קרן מרקר; מירב וינרב, דירקטורית ומנהלת קוואלקום ונצ'רס (Qualcomm Ventures) ישראל; וסיוון שמרי דהן, שותפה בקומרה קפיטל.

במקום השני זכתה אפליקציית ShikuMeet – פלטפורמה חברתית להגברת המוטיבציה של המטופל ושיפור חוויית האשפוז שלו באמצעות תרגול של משחקים אישיים וקבוצתיים, מתן פידבק מקצועי ומעקב אחר ההתקדמות – על פי היכולת האישית של כל מטופל.

מפתחים בהאקתון. צילום: מאיר דקל

מפתחים בהאקתון. צילום: מאיר דקל

שלישית הגיעה אפליקציית PhysioVator (שילוב בין פיזיותרפיה למוטיבציה), שמטרתה להגביר מוטיבציה בקרב מטופלים על ידי ביצוע תרגילים הנחוצים להמשך תהליך השיקום בבית.

לזוכים בשלושת המקומות הראשונים הוענק פרסים כספיים בשווי של 10,000 ₪ (מקום ראשון), 7,500 ₪ (מקום שני) ו-2,500 ₪ (מקום שלישי). בנוסף, מיינדספייס העניקה לזוכים במקומות הראשונים שלוש עמדות עבודה במשרדים שלה בשדרות רוטשילד בתל אביב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים