"מנמ"ר – אל תהיה קבלן ביצוע, אלא מנהל מוביל"

"על המנמ"ר להיות חבר הנהלה בכיר, כדי שיוכל לייצר את הערך העסקי הטוב ביותר לארגון", אמר יורם מימון, מנהל ומנמ"ר בנק הדואר

יורם מימון, מנמ"ר ומנהל בנק הדואר. צילום: פלי הנמר

"מנמ"ר בארגון לא יכול להיות קבלן ביצוע של מנהלי האגפים. הוא צריך להיות חבר הנהלה בכיר, כדי שיוכל לייצר את הערך העסקי הטוב ביותר לארגון", כך אמר יורם מימון, מנמ"ר ומנהל בנק הדואר.

מימון דיבר במפגש של פורום המנמ"רים והמנכ"לים של אנשים ומחשבים, C3, שנערך הבוקר (ב') ב-yes Planet בראשון לציון. המפגש עסק בשאלה כיצד מנהלים נכון תקציבי מחשוב בתקופה מאתגרת, והנחו אותו רונן זרצקי, יו"ר הפורום ומנכ"ל BSD-IT, ופלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

רונן זרצקי, יו"ר פורום C3 ומנכ"ל BSD-IT. צילום: פלי הנמר

רונן זרצקי, יו"ר פורום C3 ומנכ"ל BSD-IT. צילום: פלי הנמר

בין המשתתפים במפגש היו איריס קינן, מנכ"לית חברת הייעוץ KIT Knowledge; רם גב, סמנכ"ל הכספים של ישראכרט; ודורון יצחקי, מנהל משאבי תשתיות ושירות בשירותי בריאות כללית.

המסר המרכזי של המפגש היה שהמנמ"ר חייב להיות בעל ההשפעה הרבה ביותר בארגון על חלוקת המשאבים והתקציב, ומה שצריך להנחות אותו הוא הערך העסקי של כל פרויקט והתועלת שהוא מביא לארגון.

"התקציב של המנמ"ר לא עומד באופן עצמאי, אלא הוא נגזרת של עמידה ביעדי ומטרות הארגון, בבחינה של יעדי המכירות והשירות, ובהתחשבות ברגולציה", אמר מימון. "מקומו של המנמ"ר קריטי לבניית תקציב נכון וחכם. עליו ליזום את מתכונת התקציב כבר מראשיתו, בשיתוף עם הסמנכ"לים".

"הערך המוסף שהמנמ"ר מספק אמור להעלות את המכירות"

לדבריו, הוא הגיע לתובנות אלה מניסיונו רב השנים בניהול מערכות מידע. "כבר לפני 10 שנים דיברתי על כך שהמנמ"ר חייב להיות בעל גישה עסקית ולא טכנולוג", אמר מימון. "הפעילות שלי בבנק הדואר היא הביטוי ליישום גישה זו, והיא צריכה להיות גם בארגונים אחרים".

עוד הוא אמר כי "המנמ"ר חייב להסתכל על הדברים מגובה של 200 אלף רגל, לדעת במה להתעסק ובמה לא. כך, למשל, אסור לו לחזור על טעויות שעושים לא מעט חבריו למקצוע, שמתעסקים בניהול פיזי של התשתיות בארגון וביתר הדברים הטכניים". "הניחו לזה", פנה מימון למנמ"רים שהשתתפו במפגש. "תתעסקו בהיבטי הניהול וביצירת הערך לארגון".

הוא ציין בנוסף שעבודתו של המנמ"ר צריכה להיות בסינרגיה עם החטיבות העסקיות ושעליו לרתום אותם לתקציב ה-IT. "המנמ"ר אמור לזהות, בשיתוף עם הקולגות בארגונו, את המתחרים ואת הסביבה העסקית, ולהתאים את עצמו לשווקים בהם הם פועלים", הוסיף מימון.

לדבריו, "אגף ה-IT מוביל את עולם הדיגיטל בארגון והוא יועץ מרכזי בניטור ובניתוח של מסדי Big Data. על המנמ"ר לספק למנהלי הארגון אמצעים ידידותיים לבצע פעילויות שלעתים הם כלל לא חשבו עליהן, וזאת מתוך הכרת שוק החדשנות. הערך המוסף שהוא מספק אמור להוות נדבך להגדלת המכירות, שיפור השירות ושותפות להובלת פרויקטים עסקיים, תוך ייעול וחסכון בהליכים תפעוליים".

טיפים לניהול נכון של התקציב

בחלק האחרון של הרצאתו נתן מימון מספר טיפים לניהול נכון של התקציב. "כדאי להיות ראשונים במוצרים חדשניים, אבל יש נושאים שבהם כדאי להמתין לגיבוש סופי של התהליכים – למשל ברמת הרגולציה במדינה", אמר.

כמו כן, הוא המליץ "לא להמציא את הגלגל", ותמיד לחפש חלופות שמייעלות את העבודה ומזרזות את זמן ההגעה לשוק. כך, לדבריו, כדאי להעדיף מוצרי מדף, לעבוד עם לשכות שירות ולהשתמש בענן, ככל שזה לא סותר את עקרונות הארגון.

מימון המליץ לחבריו לשים לב לשו"שים – שינויים ושיפורים, כלומר – חריגות מהתקציב שצורכות משאבים יקרים. "לא תמיד החלפת מוצר אחד באחר מביאה את התועלת לארגון, כי לא לוקחים בחשבון את העלויות מסביב", אמר. "אל תחליפו לחם בלחם, זה בדרך כלל לא מועיל".

עוד הוא אמר ש-"כדאי למנמ"ר להפעיל טייס אוטומטי של תשלומי רישיונות, להקפיד על הנגשת השירות ללקוח ולוודא שהוא אכן משתמש בזה, ולבחון בצורה מתמדת שיתופי פעולה עם גופים עסקיים".

המשך הדיווחים מהמפגש – בימים הקרובים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים