"התוכנה כשירות משנה את הדרך שבה ארגונים עושים עסקים"

"היא מביאה לתמורות בפעילות הארגונים ובדרך ניהול תהליכי ה-IT", אמרה לימור אפיק, מנכ"לית ServiceNow בישראל ● לקראת הכנס של החברה, היא מספרת על פעילותה בארץ וכיצד היא הגיעה לקצב צמיחה של 400% בשנה

לימור אפיק, מנהלת אזורית ב-ServiceNow. צילום: אלון ישראל

"הענן, ובפרט התוכנה כשירות (SaaS), משנה את הדרך שבה ארגונים פועלים, ואת האופן שבו הם עושים את עסקיהם ומנהלים את תהליכי ה-IT הארגוניים", כך אמרה לימור אפיק, מנכ"לית ServiceNow ישראל.

אפיק אמרה את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך לקראת כנס Knowledge 2017 של החברה, שייפתח מחר (ג') באורלנדו, בהשתתפות 15 אלף לקוחות ושותפים מרחבי העולם. יהיה זה הכנס הראשון בהשתתפותו של המנכ"ל החדש, ג'ון דונהיו, שקודם לכן שימש כמנכ"ל eBay.

"עד היום", אמרה אפיק, "ServiceNow התמקדה במאסה קריטית של לקוחות ועבדה בעיקר מפה לאוזן, תוך התבססות על צמיחה אורגנית, על הוספת לקוחות ועל צמיחת לקוחות קיימים. כיום, כשיש כבר מאסה קריטית של לקוחות, החברה מרגישה נוח יותר לצאת בפעילות תקשורתית נרחבת ולשתף עם השוק סיפורי הצלחה של לקוחות, מרביתם ארגוני אנטרפרייז. זה גם יהיה ייחודו של הכנס הקרוב. בניגוד לרבים מהכנסים, שהם שיווקיים במהותם, באירוע שלנו ייחשפו סיפורי לקוח רבים ויישומים מעניינים של המוצר שלנו".

לדבריה, "הבאזזז הגדול בכנס צפוי להיות סביב המנכ"ל החדש, שהחל את תפקידו רק לפני כחודש. בנוסף, ייחשפו באירוע הגרסה החדשה של הפלטפורמה, שתופץ, כמדי שנה, ביוני, ומוצר חדש המספק כלים לניהול המצאי בארגונים".

צמיחה של 400% בשנה – בישראל

אפיק משמשת בתפקידה מזה חמש שנים, והיא זו שהקימה את פעילותה של ServiceNow בארץ. "במאי 2012 קיבלתי מפתח למשרד ריק ומחשב, וכך התחלתי את הקמת החברה בישראל", סיפרה. בתוך חמש שנים התפתחה החברה בישראל, וכעת עומד קצב הצמיחה שלה בשוק המקומי על 400% בשנה ובעולם – על 40% בשנה.

כש-ServiceNow החלה את פעילותה בארץ, מנתה החברה העולמית 500 עובדים, וכיום עובדים בה יותר מ-5,000 אנשים. 100 מהם מועסקים בסניף הישראלי, שכולל את גוף המכירות של ישראל וגוף הפיתוח של אחד ממוצרי החברה – IT Operation Management. מחזור המכירות העולמי של החברה עומד על 1.4 מיליארד דולר בשנה והיא לא מסתירה את שאיפתה להגיע למחזור של ארבעה מיליארד עד 2020.

במשך חמש השנים שבהן ServiceNow פעילה בארץ היא הגיעה לכ-50 לקוחות, בהם בנק לאומי, הבנק הבינלאומי, מלאנוקס, אמדוקס, NICE, רפאל, אורבוטק, פרטנר, נטפים, תנובה ואל על.

ב-2014 היא רכשה את הסטארט-אפ הישראל ניבולה, שפתרונות המחשוב לענן שלו השתלבו בפורטפוליו המוצרים של החברה.

ההתחלה: בניהול שירותי ה-IT

לדברי אפיק, "ServiceNow מציעה פלטפורמה יחידה לרוחב הארגון ועל גביה ניתן לפתח רצף של אינספור תהליכים ארגוניים, שמאותו הרגע מתנהלים באופן אוטומטי".

"החברה התחילה את דרכה מהעולמות של ניהול שירותי ה-IT", ציינה, "אבל מהר מאוד, בשל קלות התפעול והתחזוקה של הפלטפורמה, היא התפתחה לתחומים נוספים. הדרישה בעצם צמחה מלמטה, וכיום יש לחברה פורטפוליו של מוצרים שהמכנה המשותף ביניהם הוא ניהול כל ה-IT והשירות – פנימי או חיצוני – במקום אחד".

סוויטת היישומים של ServiceNow נבנתה על פלטפורמה קניינית שהיא פיתחה, שמאפשרת אוטומציה של תזרים הפעילות העסקית בתחומים שונים, כמו גם אינטגרציה בין תהליכים עסקיים הקשורים זה בזה. פורטפוליו המוצרים שלה כולל ניהול של: שירות הלקוחות – חיצוניים ופנימיים, שירותי ה-IT, תפעול ה-IT, שירותי אבטחת המידע של כל הפלטפורמות, פרויקטים והשירות במחלקות משאבי האנוש. "הפלטפורמה והאפליקציות", ציינה אפיק, "מאפשרות אוטומציה מלאה של תהליכים, והדבר משרת את הביזנס תוך חיסכון גדול של זמן, משאבים וכוח אדם, מה שתורם להתייעלות".

לדברי אפיק, גם הגל האדיר של הטרנספורמציה הדיגיטלית, שלא אחת מכנים אותה המהפכה התעשייתית הרביעית, משתלב עם השירותים של החברה, מאחר שכמו מהפכות אחרות, היא משלבת בין חדשנות טכנולוגית למהפכה תרבותית-התנהגותית. בהקשר הזה, ציינה, חוויית הלקוח היא אחד הנושאים שאליו מכוונים פתרונות החברה. "הפלטפורמה של ServiceNow קלה ונוחה לשימוש עבור משתמש הקצה, שכן היא מושתתת על חוויית לקוח זהה לזו שהלקוח מכיר 'מהבית', כצרכן".

"למשל, לפי מחקרים, עובד בחודש הראשון לעבודתו אפקטיבי רק ב-20%, אך הפתרון שלנו מצליח לחתור תחת הסטטיסטיקה הזאת. התוכנה שלנו מייתרת את הצורך בכל המיילים שהיו נשלחים בתוך הארגון על מנת לאפשר את כניסתו של עובד חדש לעבודה. כל מה שנדרש הוא להקיש על כפתור 'תהליך קבלה של עובד חדש' בפורטל הארגוני שלנו, וכל תהליכי הקליטה רצים באופן אוטומטי ובמקביל זה לזה. העובד החדש יוכל לצפות בזמן אמת בהתקדמות המשימות השונות, עד אשר יסתיימו לשביעות רצונו תוך זמן קצר מאוד, ללא שליחה של מייל בודד או ביצוע של שיחת טלפון אחת. התוכנה תספק לו סיסמאות, הרשאות, אבטחת מידע, ואפילו תדאג להדפיס לו כרטיס ביקור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים