בזוס מוכר מניות של אמזון במיליארד דולר – כדי להטיס אנשים לחלל

המיליארדר מתכנן להטיס מיליוני אנשים כתיירים לחלל בעתיד הקרוב, וישתמש לצורך כך בכסף שיקבל ממכירת מניות של ענקית הקמעונות שאותה הוא ייסד ומנהל ● המכירה היא חלק מהכנותיו של בזוס ל-"תור הזהב של חקר החלל"

הפסיד 13.5 מילירד דולר בין לילה. ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון (Amazon), עתיד למכור מניות של החברה בשווי של מיליארד דולר ולהשקיע את הסכום במיזם החלל שלו, Blue Origin – חברה שמבקשת לפתח רקטות לשימוש חוזר. המיליארדר והיזם חלק עם מאזינים את תוכניותיו בנוגע לחברה, כשהשתתף לפני ימים אחדים בכנס ה-33 במספר של Space Symposium, שנערך בקולורדו ספרינגס שבארצות הברית.

בזוס סיפר שברצונו לראות את תעשיית החלל מתרחבת בקנה המידה של תעשיית האינטרנט של היום ויוצרת "עולם חדש לגמרי". הוא ציין שהוא משקיע לא מעט זמן בכדי לגרום לדברים לקרות ולחלום להתגשם.

על אף שלדעתו, Blue Origin תהיה יום אחד "מפעל משגשג", בזוס יודע שהדרך עומדת להיות ארוכה. לדוגמה, פירט המנכ"ל את סדרי הגודל של העלויות וסיפר שבניית אחת הרקטות של החברה, המכונה New Glenn, תעלה לפחות 2.5 מיליארד דולר.

בזוס ציין ש-"המודל העסקי הנוכחי שלי עבור Blue Origin הוא למכור כמיליארד דולר בשנה של מניות אמזון ולהשתמש בכך בכדי להשקיע במיזם". הוא אמר שעד 2018 הוא יגלה פרטים נוספים על תקוות הסטארט-אפ שלו, שהוא מעוניין שיביא לעולם טיל שייקח לקוחות לטייל בחלל.

בינתיים, בזוס שיתף את הנוכחים בתוכניותיו שלפיהן הקפסולה החדשה של החברה – New Shepard – תכיל חלונות גדולים שיאפשרו לתיירים לקבל טעימה מהחלל. הוא סיפר שעל פי התוכניות יזדקקו הנוסעים לפחות מיום אחד של אימון כדי להצטרף למסע על הרקטות של Blue Origin. עדיין לא ברור מה יהיו מחירי הכרטיסים, אמר בזוס, אבל הבהיר שהוא "נחוש" להציג עלויות שלבסוף יגיעו למחירים של כרטיסי טיסה רגילים.

הוא קרא ליזמים: "תשתחררו, תראו יצירתיות, תראו דינמיות, תראו בנוגע לחלל את אותו הדבר שאני ראיתי באינטרנט במשך 20 השנים האחרונות".

לא משבש תעשייה – מציע אלטרנטיבה טובה יותר

בזוס אמר שהוא יישם ביוזמת החלל חלק מהשיעורים שלמד באמזון, במיוחד בכל הנוגע להורדת עלויות ולבדיקת ביקוש מצד הלקוחות. "כמובן, נהיה תחרותיים באותה מידה", ציין, "אבל איך אתה מתחרה? כשאנשים אומרים שהמתחרה הוא גורם משבש בתעשייה, מה שהם באמת מתכוונים זה שהלקוחות מאמצים את הדרך החדשה, ובאמזון היו לנו הרבה המצאות שהיינו מאוד נרגשים בנוגע אליהן וללקוחות לא היה אכפת בכלל. תאמינו לי, ההמצאות האלה לא היו משבשות בשום אופן. הדבר היחיד שמפריע הוא האימוץ מצד הלקוחות. אם אפשר להמציא דרך טובה יותר והלקוחות מאמינים שזו דרך טובה יותר, הם ישתמשו בה, וזה מה שאנחנו מנסים לעשות ב-Blue Origin".

"אני תמיד מזכיר לצוות שאנחנו לא רצים", אמר. "אנחנו הולכים לבדוק את זה, נשים על הרקטות האלה בני אדם כשהן יהיו מוכנות ולא שנייה מוקדם יותר. זו טעות לרוץ לדד ליין כשמדברים על רכב מעופף, במיוחד על אחד שהולכים לשים עליו אנשים".

המטרה: מיליונים חיים ועובדים בחלל

לדברי בזוס, בניית רקטות שניתנות לשימוש חוזר היא המפתח להשיג מצב שבו "מיליוני אנשים חיים ועובדים בחלל".

היזם הוסיף שבכדי שרקטות יהיו ניתנות לשימוש חוזר ולא יזדקקו לשיפוץ תכוף, יש צורך בתרגול וביותר ניסיונות בשימוש בהן, מכיוון שעוד תרגול פירושו לימוד פרטים נוספים, שיאפשרו לחדש מהר יותר. "למרבה הפליאה, אנחנו, בני האדם, משתפרים בכל מה שאנחנו מתרגלים, ואחת הסיבות לכך שלא ביצענו התקדמות רבה בטיסות החלל היא שבמהלך 50 השנים האחרונות לא הצלחנו לתרגל כל כך הרבה", הסביר בזוס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים