גוגל סוגרת את שירות Google Talk ומספר מעבדות Gmail

ענקית הטכנולוגיה צועדת עם הזמן ומשאירה מאחוריה כמה תכונות ושירותים שאולי התרגלתם להשתמש בהם ● הגיעה העת להתקדם

מחברה שפעלה ממוסך לתאגיד ענק. גוגל. צילום: BigStock

שירות Google Talk היה למעשה תוכנת מסרים מידיים מבית היוצר של גוגל (Google) שגרסת הבטא שלה יצאה לפני עידן ועידנים – עוד באוגוסט 2005.

בתחילת דרכה פעלה התוכנה רק על מערכת ההפעלה Windows, אבל לאחר שהחברה שחררה את ה-Google Talk gadget ניתן היה להשתמש בה בכל מערכת הפעלה עם דפדפן אינטרנט. התוכנה הקדימה את Allo ו-Duo, וגם את Hangouts, שאיתו התאחדה במאי 2013.

Google Talk – לא הייתה "רכושנית"

במובנים מסוימים הייתה ה-Talk טובה יותר מפלטפורמת Hangouts שהחליפה אותה, כיוון שהייתה תוכנת שולחן עבודה אמיתית. מי שלא אהב אותה יכול היה להשתמש בכל לקוח XMPP לצורך תקשורת, ואפילו לשלוח הודעות למשתמשים באמצעות שירותים אחרים המופעלים על ידי XMPP – וזה הבדל עצום משירותי העברת ההודעות של ימינו, שמתאפיינים במעין "רכושנות" מעיקה.

כאמור, ה-Google Talk שולבה כבר לפני ארבע שנים ב-Hangouts, וחלק מהשירותים שלה נותרו פעילים שם. אבל סוף העידן הגיע. בסוף השבוע הודיעה ענקית הטכנולוגיה בפוסט שפרסמה בבלוג שלה כי שרידי ה-Talk ייסגרו לחלוטין.

אפליקציית האנדרואיד כבר הפסיקה לפעול ומי שעדיין משתמש בווידג'ט של ה-Talk ב-Hangouts, ייפרד סופית מהשירות היום (א').

התמיכה הישנה של Google Talk ב-XMPP תישאר בשימוש, מכיוון שזו הדרך היחידה לשלוח ולקבל הודעות Hangouts מחוץ ליישומים הרשמיים לנייד ולתוסף כרום (Chrome).

גוגל אומרת ש-Hangouts תמשיך לתמוך בצ'אטים של אחד-על-אחד עם XMPP, אבל הפדרציה של XMPP עם שירותים אחרים "לא תיתמך עוד" החל מה-26 ביוני.

במקום מעבדות – הרחבות

בנוסף לסגירת Google Talk, החברה גם נפרדת מכמה Gmail Labs – שמאפשרות למשתמשים לבדוק תכונות חדשות או ניסיוניות של Gmail – ומציינת הרחבות של Gmail כחלופה למשתמשי G Suite.

המעבדות שנסגרות כוללות את סמל האימות, Google Voice Player, תצוגות מקדימות של פיקאסה (Picasa), תמונות בצ'אט, קישורים מהירים, ציטוט טקסט נבחר, תצוגות מקדימות של Smartlabels ו-Yelp.

ולבסוף, גוגל מסירה שתי תכונות בסיס של +G מהדור הקודם ב-Gmail – את היכולת לשלוח לפרופילים של +Google, ואת השימוש במעגלי +Google.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים