ה-FBI שוקד על האשמות נגד צפון קוריאה בחשדות ששדדה את בנגלדש

כלי התקשורת בארצות הברית מדווחים כי ה-FBI חושד שצפון קוריאה היא שבזזה 81 מיליון דולר מחשבון הבנק המרכזי של בנגלדש בניו יורק ● לפי הדיווחים גם מתווכים סינים מעורבים בתיק

מי שם ידיו על הכסף? אילוסטרציה: Shutterstock

בחודש מאי 2016 נמצא קשר בין הפריצה שאירעה מוקדם יותר באותה שנה אל הפריצה אל הבנק המרכזי של בנגלדש  (New York Federal Reserve) – שממנו נגנבו 81 מיליון דולר – לבין הפריצה לאולפני סוני (Sony) ב-2014.

אך באחרונה התברר כי התובעים האמריקנים חושדים שמאחורי השוד של חשבון הבנק המרכזי של בנגלדש עומדת מדינת צפון קוריאה עצמה, ולא בכירים מסוימים בה, והיא שבזזה את 81 מיליון הדולרים, בשיתוף מתווכים סינים שסייעו לה במשימה.

משרד האוצר האמריקני מדווח גם על כוונה לנקיטת סנקציות כנגד המתווכים, כך על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), בצטטו גורמים רשמיים אשר מכירים היטב את הנושא.

הדברים מגיעים על רקע הצהרותיו של ריצ'רד לדג'ט, סגן מנהל הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית (US National Security Agency), שבהם נאמר כי צפון קוריאה קשורה ככל הנראה לאירוע. חברות פרטיות חשדו מזה זמן רב במעורבותה של המדינה המתבודדת בפרשיה.

אחד ממעשי שוד הבנק הגדולים ביותר

פקידי ה-FBI הובילו חקירה בינלאומית לאחר היעלמות של קרנות הבנק של בנגלדש בפברואר 2016 – אירוע שמהווה אחד ממעשי שוד הבנק הגדולים ביותר בעידן המודרני.

חקירת הפריצה הביאה למסקנות כי האקרים חדרו למערכות הבנק של בנגלדש והשתמשו ברשת ההודעות של SWIFT (ר"ת Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication) בכדי למשוך עד מיליארד דולר מחשבונות הבנק בניו יורק, וזאת בסדרה של ניסיונות.

בעוד שהבנק דחה את רוב הפניות, חלקן נענו בכל זאת, וכתוצאה מכך הועברו מיליוני הדולרים מהחשבון של בנגלדש אל בתי קזינו וגורמים אחרים בפיליפינים. כך, במקום לפרוץ את הבנק, העבירו ההאקרים בהצלחה את הכספים באמצעות קודי העברה בנקאיים מאומתים במערכת SWIFT.

חקירה של משטרת דאקה, בירת בנגלדש, מצאה בחודש דצמבר האחרון כי גורמים בבנק בנגלדש הותירו את המחשב חשוף בכוונה, בכדי לאפשר להאקרים להיכנס אליו. התקרית חשפה פגמים משמעותיים בתקשורת בין הבנקים המרכזיים, ובמשך חודשים נותרו כל הצדדים המעורבים על תקן חשודים.

SWIFT הודתה כי המערכות שלה היוו מוקד "משמעותי" במשך מספר פעמים בשנה החולפת, באמצעות גישות דומות לאירוע בנגלדש. עם זאת, היא הכחישה אחריות על הפריצה המסוימת או כל חולשות אחרות באופן שבו התקינה והפעילה בנגלדש את המערכת שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים