מדיה-טק לא תתאים Windows 10 למערכות מבוססות ARM

"הכניסה של ARM לשוק ה-PC זה כמו שאינטל ניסתה להיכנס לשוק הטלפונים החכמים - זו הצעה שהסכנות בה רבות", אמר בנושא פינבאר מוינהאן, מנכ"ל תחום המכירות במדיה-טק

מדיה-טק

מדיה-טק (MediaTek) מהיצרניות הבולטות בשוק המערכת על שבב המיועדות לטלפונים וטאבלטים, החליטה שלא להצטרף ליוזמה של קוואלקום (Qualcoom) ומיקרוסופט (Microsoft) להתאמת Windows 10 למערכות מחשוב שמבוססות על הטכנולוגיה והקניין הרוחני של ARM.

מכיוון שמדיה-טק חזקה מאוד במעבדים שמיועדים לתחום הביניים והתחום הנמוך של השוק, ומעבדי ה-Helio בעלי עשר הליבות זוכים להכרה רחבה, ייתכן שהניסוי שמיקרוסופט עושה עם קוואלקום לא יהפוך ליותר מתחום נישה.

"הכניסה של ARM לשוק ה-PC זה כמו שאינטל (Intel) ניסתה להיכנס לשוק הטלפונים החכמים. זו הצעה שהסכנות בה רבות", אמר בנושא פינבאר מוינהאן, מנכ"ל תחום המכירות במדיה-טק. "כבר ניסינו פעם לראות מה יקרה אם נלך בנתיב הזה, ואנחנו נראה בעתיד".

מוינהאן התייחס כמובן לניסיון הכושל של יצרניות עם Windows RT, הגרסא של Windows 8 שייעדה מיקרוסופט למחשבים המבוססים על מעבדי ARM שמהר מאוד נעלמה מהשטח בגלל חוסר היכולת שלה להריץ יישומים שיועדו לשימוש עם מעבדי ה-x86, התחום בה שולטת אינטל עם תחרות קלה מאוד מצד AMD.

הפעם, כפי שכבר פרסמנו, מיקרוסופט וקוולאקום מתכוננים לשנות את המצב, ולאפשר הרצת יישומי x86 באמצעות אמולציה, אבל כנראה שהכווייה מהניסיון הראשון גורמת למדיה-טק, וליצרניות אחרות, להישאר בחוץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים