מפגיני גרינפיס קלקלו לסמסונג את כל הכיף

נציגים מטעם ארגון איכות הסביבה הגיעו להביע את מחאתם מול ההשקה של חברת הענק בתערוכת MWC בברצלונה, ולהתריע בפניה שעליה לדאוג למיחזור איכותי ומוקפד של מכשירי ה-Note 7 המתפוצצים

להרוס את הכיף זה אנחנו. גרינפיס

ביום א' האחרון – במסגרת תערוכת הניידים הגדולה MWC (ר"ת Mobile World Congress), שמתקיימת בימים אלו בברצלונה – ניסתה סמסונג (Samsung) לרתק את הצופים במצגת שבה הפגינה את טאבלטי הדור החמישי האלחוטיים והסופר-מהירים מתוצרתה. אבל פעילי גרינפיס (Greenpeace) שהתפרצו לאירוע הציפו זיכרונות לא ממש נעימים מהעבר הקרוב של ענקית האלקטרוניקה הדרום-קוריאנית, והרסו את לסמסונג את הפרזנטציה החגיגית.

במהלך האירוע של החברה פרץ פעיל גרינפיס לבמת התערוכה עם כרזה שקראה למיחזור טוב יותר של 4.3 מיליוני מכשירי ה-Galaxy Note 7, שהחברה הורידה מהמדפים ב-2016 אחרי שכמה מהם התלקחו בפתאומיות. מדובר בתזכורת לא נעימה, בלשון המעטה, בעבור החברה שמנסה לשקם את נזקי השנה החולפת.

במקביל לפעילות בפנים האולם, ניסו כמה מפעילי הארגון לתלות מחוץ לבניין שבו התקיים האירוע כרזה גדולה של גרינפיס עם מסר זהה, אך אנשי ביטחון של סמסונג מנעו מהם להצליח בפרישת הבאנר במלואו, כך על פי CNBC.

גרינפיס: מה מתכננת סמסונג לעשות עם ה-Note 7?

הסיבה למחאה הציבורית שמוביל גרינפיס, היא שסמסונג טרם הודיעה לעולם באופן ברור מה בכוונתה לעשות עם הטלפונים הפגומים שהורידה מהמדפים, וארגון גרינפיס מביע כעת חשש שיצרנית מוצרי האלקטרוניקה עלולה פשוט להשליך אותם לאשפה.

"מה שקרה עם הריקול שביצעה סמסונג ל-Galaxy Note 7 הוא אינדיקציה למערכת בזבזנית ולא בת-קיימא", כתבה ג'וד לי, הקמפיינרית הבכירה הגלובלית של גרינפיס מזרח-אסיה (Greenpeace East Asia), בהצהרה שפרסם הארגון בסוף השבוע. עיצוב ומחזורי ייצור נמהרים יכולים להוביל לטעויות בזבזניות, שלא לדבר על ההשפעה על הפלנטה שלנו".

"אם סמסונג רצינית בכוונתה לוודא שזה לא יקרה שוב, היא חייבת להוביל את ענף ה-IT לנוע לעבר מערכת המאפשרת תיקון, שימוש חוזר ומיחזור של הטלפונים יותר בקלות", הוסיפה לי.

טונות רבות של מתכות מסוכנות

גרינפיס עוסק בהצפת עניין מיחזורם של 4.3 מיליון הטלפונים שנאספו ברחבי העולם כבר מזה כמה חודשים. אלפים חתמו על עצומה מטעם הארגון, הקוראת לסמסונג שלא להשליך את מיליוני הטלפונים סתם כך, ובמקום זאת לפעול בשקיפות להטמעת מערכת מיחזור בת-קיימא.

לטענת הארגון, המכשירים הללו מכילים יותר מ-20 טון-מטרי של קובלט, טון כסף, 100 קילו של זהב, יותר מטון של היסוד המתכתי טונגסטן, ובין 20 ל-60 קילוגרמים של פלדיום, כך על פי בדיקה שביצע גרינפיס במסגרת דו"ח של מכון המחקר והייעוץ הגרמני, Oeko Institut.

גרינפיס קורא לענקית הניידים לעשות שימוש חוזר ברכיבי הטלפונים שלא גרמו להתלקחות (כמו למשל במצלמה ובמיקרופון) ובנוסף דרש לראות תכניות קונקרטיות שיוכיחו כיצד מתכננת סמסונג לטפל במה שעלולה להיות בעיה סביבתית משמעותית.

הבהרתם את הנקודה שלכם

על פי ציוץ של עורך CNET שנכח באירוע, סמנכ"ל השיווק של סמסונג אלקטרוניקה אירופה, דיוויד לוואס, שנשא את דברי הפתיחה שלו על הבמה בזמן שהמפגין של גרינפיס חיבל בזרימה השוטפת של הפרזנטציה, אמר לפעיל: "הבהרתם את הנקודה שלכם".

באופן רשמי יותר אמרה סמסונג לתקשורת כי היא בהחלט שוקלת ולוקחת בחשבון את נושא איכות הסביבה כשמדובר במוצרים שנאספו. "אנו מחויבים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם גופים רגולטוריים, כמו גם עם הספקיות השותפות, בכדי להבטיח תכנית אחראית לסילוק המכשירים שלנו", אמר נציג סמסונג בהצהרה ל-CNBC.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים