הסוף לניחושים: סמסונג מסרה למה התפוצץ ה-Note 7

שני פגמים שונים גרמו להתחממות יתר של המכשיר - פעם אחת מדובר בכשל עיצובי ובפעם השנייה הוא נגרם כתוצאה מבאג בתהליך הייצור

גיוס בעקבות האסון. Note 7. מקור: אתר סמסונג

אחרי מספר חודשים, סמסונג (Samsung) סוף סוף סיפקה הסברים לאחת התעלומות הטכנולוגיות המסקרנות של החודשים האחרונים – מדוע התפוצץ ה-Note 7? במהלך מסיבת עיתונאים שקיימה אתמול (א') מסרה החברה כי שני פגמים שונים גרמו להתחממות יתר של הסוללה בסדרות הייצור הראשונות ובמכשירים החלופיים.

על פי סמסונג, הסוללה במכשירים הראשונים הייתה פגומה בגלל כשל עיצובי – המעטפת שלה הייתה קטנה מדי לרכיב הפנימי, מה שגרם לקצר ולהתלקחות. הסוללה השנייה, שיוצרה על ידי ספקית אחרת, נפגעה בגלל באג בתהליך הייצור, שנבע מתוך לחץ ודחיפות לספק מספיק סוללות למכשירים המוחלפים ושגרם לאותה התוצאה.

מסיבת העיתונאים שערכה סמסונג מסמנת את תחילתו של קמפיין לשיקום האמינות של החברה, לקראת השקתו של מכשיר הדגל שלה, ה-Galaxy S8, ובהמשך השנה גם מכשיר חדש בסדרת ה-Note. לאחר החודשים הקשים, שכללו שתי קריאות להחלפות ולבסוף גם את הפסקת ייצורו של אחד המכשירים החשובים של החברה, שואפת סמסונג לשקם את אמון הצרכנים במוצריה.

"זה היה משבר קשה מבחינתי", אמר דונג-ג'ין קו, מנכ"ל חטיבת המובייל של סמסונג, בראיון לקראת מסיבת העיתונאים. הוא ציין כי הוא חווה במהלך המשבר את הלחץ הקשה ביותר במהלך 33 שנותיו בחברה. התסכול, לדבריו, היה רב, לאור צירוף המקרים הנדיר – של תקלה לא בסוללה אחת, אלא בשתיים שונות, מיצרנים שונים ומסיבות שונות.

במסיבת העיתונאים השתתפו גם נציגים של שלוש חברות בדיקה שונות, שהגיעו לאותן מסקנות כמו סמסונג – שהאשם הוא בסוללה ולא בעיצוב המכשיר או בתהליך ייצורו במפעלי החברה.

החזרת אמון הצרכנים – מהלך שעשוי להימשך שנים

סדרת ה-Note היא לא הסדרה הנמכרת ביותר של סמסונג, אך יש לה חשיבות גדולה מאוד, בהיותה המתחרה העיקרית  מול ה-iPhone 7 Plus של אפל (Apple). אסון ה-Note 7 הוביל להחזרה של שלושה מיליון מכשירים ונמדד בנזק כספי של יותר מחמישה מיליארד דולר. הוא לא כולל את הפגיעה במוניטין, ששיקומו עשוי לארוך חודשים ואולי שנים.

כאמור, היעד העיקרי של החברה בשנה הקרובה יהיה לזכות שוב באמון הצרכים ולשכנע אותם שמכשיריה הם בטוחים ושהחברה תפעל ככל יכולתה לא לשגות שוב. לדברי מנהליה, סמסונג מקווה שהשקיפות שהיא מציגה היא הצעד הראשון בדרך זו.

עוד סיפרו מנהלי החברה כי מעתה ישתנה תהליך בדיקת הרכיבים במכשיריה והיא מיסדה תהליך בדיקה בן שמונה שלבים להבטחת איכות הרכיבים, בייחוד של הסוללה. "אנחנו עומדים לבצע כמה בדיקות, שלהערכתי יהיו מעל ומעבר למה שמקובל בתעשייה", אמר המנכ"ל, וציין שגם ה-Galaxy S8, שצפוי באביב הקרוב, ישולב בתהליך הבדיקות החדש.

המנכ"ל אף אמר שהחברה תשתף את הקניין הרוחני שלה הנוגע לבטיחות הסוללה עם יצרניות אחרות, מתוך מחויבות לנושא הבטיחות. "אנחנו מחויבים לפתח חדשנות עבור הלקוחות, אבל בטיחות הלקוחות היא בעדיפות", הוסיף קו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים