אייל גולדברג, שטראוס אסטרטגיה: "מעט מאוד ארגונים הטמיעו תפיסת 'דיגיטל תחילה"'

גולדברג השיק פורום חדש מבית אנשים ומחשבים, CDO, למנהלי הדיגיטל בארגונים ● לדבריו, "לארגונים יש כיום הזדמנות אמיתית לייצר שיבוש עסקי - במובן החיובי"

אייל גולדברג, סמנכ"ל הייעוץ ומוביל תחום הדיגיטל בשטראוס אסטרטגיה. צילום: ניב קנטור

"העידן הדיגיטלי מהווה הזדמנות עסקית עבור ארגונים, אך למרות זאת, מעט מאוד מהם הטמיעו את תפיסת 'דיגיטל תחילה'. הדרך עוד ארוכה", כך אמר אייל גולדברג, סמנכ"ל ייעוץ ופרויקטים בשטראוס אסטרטגיה.

גולדברג דיבר בפתח כנס מצטייני המחשוב IT Awards 2016 של אנשים ומחשבים. עשרות פרסים בקטגוריות שונות הוענקו היום (א') לזוכים בתחרות, בטקס שנערך באולם האירועים LAGO בראשון לציון. האירוע התקיים זו השנה ה-14 ברציפות והנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים. השתתפו בו מאות מנמ"רים, מקצועני IT בכירים ומנכ"לי ספקיות המחשוב בארץ.

לדברי גולדברג, "לארגונים יש כיום הזדמנות אמיתית לייצר שיבוש עסקי – במובן החיובי". הוא אמר כי "מסע הלקוח הדיגיטלי הוא הפתרון לאפיון הבעיה – שבכל מקום שיש בו דיגיטל, הוא נעשה באופן נקודתי. נדרש ליצור חוט המקשר בין כל הנקודות. עוד צריכה להיות מחויבות עסקית לתחום. הבעיה המרכזית כיום היא שחסרה מחויבות ארגונית, אסטרטגיה ברורה, כדי לייצר מסע לקוח מלא, רציף, שנותן מענה לכל צרכיו – מחוץ לארגון ובתוכו".

בדבריו הציג גולדברג כיצד מייצרים שינוי לתחום הדיגיטל בארגונים בישראל ומביאים ערך העסקי לארגון. "שאלת המפתח שעומדת בפתחן של הנהלות רבות בישראל היא 'מה זה בכלל דיגיטל?'. רבים תוהים האם מדובר במשהו טכנולוגי או עסקי. התשובה היא שמדובר בשילוב של השניים, שנועד כדי לייצר הצלחה עסקית".

"מסע הלקוח", ציין, "הוא כלי מרכזי שנועד לשרטט את השירותים הטכנולוגיים שכיום ניתנים בצורה נקודתית – ויש לחבר אותם לתהליך מלא, שישפר את חווית השירות של הלקוח, יוריד עלויות תפעוליות ואף יקדם פעילות מכירה".

"בישראל, מרבית ההשקעות ב-IT בארגונים עדיין הולכת למערכות הליבה והתפעול, והרבה פחות מופנה לדיגיטל ולחוויית לקוח רב ערוצית, אף על פי ששם נמצא הערך לארגון וללקוחותיו", אמר. "מערכות הליבה חשובות מאוד וסובלות מרגולציה מחמירה, אך השינויים בהן אינם כורח המציאות – בוודאי שלא בהיקף של מרבית משאבי הפיתוח של הארגון". "כדי לשנות זאת", ציין גולדברג, "נדרשת אותה מחויבות ארגונית, שככל הנראה תשנה גם את אופי העבודה של הארגונים".

פורום חדש

גולדברג השיק את פורום CDO מבית אנשים ומחשבים, שמובל יחד עם שטראוס אסטרטגיה. הפורום יעסוק בדיגיטל ובחדשנות עסקית-טכנולוגית. הוא אמר כי "פורום CDO כולל תוכנית מפגשים שתחל ב-26 במרץ, במפגש שבו ידונו במפת הדרכים לדיגיטל בארגונים – מה הצליח ואיך ניתן ליישם זאת. במפגש הראשון תציג לילך בר דוד, מנכ"לית הבנק האינטרנטי הטהור הראשון בישראל, פפר, את מפת הדרכים העסקית-טכנולוגית שלה ושל הבנק החדש שבראשו היא עומדת".

הוא הוסיף ש-"המפגשים הבאים כוללים את החיבור בין הדיגיטל והנתונים, מודלים עסקיים חדשניים, הטמעה פנים ארגונית של הדיגיטל, מדידת הבגרות הדיגיטלית ומה נדרש כדי לעלות לשלב הבא".

לדבריו, "מפגשי הפורום מיועדים לחבר בין אנשי הצד העסקי בארגונים, ה-CDO’s, סמנכ"לי השיווק, האסטרטגיה והפיתוח העסקי עם מנמ"רים – כדי לייצר את השילוב המנצח והמענה המלא לדיגיטל".

"מספר שיא של פרויקטים"

עו"ד אביב אילון הוא היועץ המשפטי של תחרות IT Awards משנתה הראשונה. הוא אמר כי "זו השנה ה-14 לתחרות, בה התמודדו 287 פרויקטים – מספר שיא. ב-10 קטגוריות שיפוט שפטו יותר מ-40 שופטים. מיטב החברות במשק התמודדו בתחרות, והן באות ממגוון תחומים – פיננסים, בריאות, ציבורי, תעשיה, מסחר ועוד. הטרוגניות המשתתפים בלטה במיוחד השנה. בכל קטגוריה הוגשו מספר רב של פרויקטים – חלקם מארגונים גדולים, חלקם מקטנים, חלקם עתירי תקציב וחלקם קצת פחות".

עו''ד אביב אילון היועץ המשפטי של תחרות IT Awards. צילום: ניב קנטור

עו"ד אביב אילון, היועץ המשפטי של תחרות IT Awards. צילום: ניב קנטור

"בשל המנעד הרחב, נבחרו הפרויקטים המצטיינים על סמך הישגים בולטים בתחומם. זאת, בהתחשב בקריטריונים מוטי ערך מוסף לארגון, וכן בהתחשב במסגרות הייחודיות של הפרויקט, כגון: תקציב, זמן ויעילות", סיים עו"ד אילון.

השתתף בהכנת הכתבה: יהודה קונפורטס

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים