נא להכיר: Pixel – הסמארטפון החדש של גוגל

החברה הכריזה על המתחרה שלה ל-iPhone ול-Galaxy, שמגיע בשני דגמים - רגיל ו-XL, ועם הטענה של רבע שעה שמספיקה לשימוש של שבע שעות

הבכור מקבל הכל. ה-Pixel של גוגל. צילום: יח"צ

פרטים על טלפונים חדשים של גוגל (Google), כמו של חברות אחרות, בדרך כלל דולפים לתקשורת עוד לפני ההשקות, והשנה הצטרף לעניין סיבוך נוסף בדמות המיתוג מחדש של הסמארטפונים מבית הענקית – מה שעורר ברשת גל שמועות ואינספור ספקולציות בחודשים האחרונים. ההשקה אמש (ג') סיפקה אישוש לחלק ניכר מהדיווחים המוקדמים, ובמרכזם הזהות של הטלפון החכם החדש של החברה – Pixel.

המכשיר מגיע במטרה להחליף את מכשירי ה-Nexus, וגוגל רוצה באמצעותם להתגבר על אפל (Apple) ועל סמסונג (Samsung) ולכבוש את השוק הרותח של המכשירים הניידים. החברה השיקה שני מכשירים: האחד עם מסך בגודל 5 אינץ' והשני, שנקרא Pixel XL – עם מסך בגודל 5.5 אינץ'.

Phone by Google

על פי הדיווחים, זו הפעם הראשונה שבה הייתה גוגל עצמה מעורבת בכל שלבי התכנון, הפיתוח והייצור של המכשיר, ובהתאמה, היא מכנה אותו Phone by Google. זאת אומרת שלא מדובר במכשיר שחברה אחרת ייצרה ושזכה בעדכונים ושדרוגים לעיצוב או לחומרה שלו, אלא במכשיר חדש, מתוצרת HTC, שעינה של הענקית הייתה עליו כל העת, מתחילת הדרך.
ה-Pixel וה-Pixel XL חולקים הרבה תכונות, וההבדל הדרמטי ביניהם הוא בגודל המסך. מדובר במכשירים עם גוף אלומיניום, שזמינים בשלושה צבעים שונים (כסוף, שחור וכחול עמוק), בעלי תמחור גבוה יותר מזה שהיה למכשירי ה-Nexus ושהמפרט שלהם מרשים במיוחד, מה שמראה שהענקית החליטה ללכת עליהם בגדול. המכשירים מגיעים בגרסאות אחסון פנימי של 32 ג'יגה-בייט ו-128 ג'יגה-בייט, שאינן ניתנות להרחבה. זיכרון ה-RAM הוא 4 ג'יגה-בייט.

אחת התכונות הבולטות של המכשירים החדשים היא המצלמה שלהם, שמדורגת על ידי Dxomark בציון הגבוה ביותר שניתן למצלמה. המצלמה האחורית היא של 12.3 מגה-פיקסל, בעלת ייצוב תמונה אופטי (OIS) ומפתח צמצם של f/2.0, הכוללת גם יכולת צילום ב-4K. המצלמה הקדמית של המכשיר היא של 8 מגה-פיקסל.

בנוסף, יש ל-Pixel ול-XL מסך AMOLED ברזולוציית Full HD, וסוללת 2,770 מאך, שניתנת לטעינה מהירה ביותר – רבע שעת טעינה אמורה להספיק לכשבע שעות פעולה. המכשיר מצויד גם בחיישן לטביעת אצבע, במחבר USB Type-C, בשקע אוזניות ובמערכת אנדרואיד 7.1 (Android 7.1). יש לו מעבד ארבע ליבות מסוג Snapdragon 821, כאשר שתי ליבות מתוכן עובדות במהירות 2.15 ג'יגה-הרץ והשתיים הנוספות – במהירות 1.6 ג'יגה-הרץ.

אפשר לרכוש אותם בתמורה למחיר התחלתי, בארצות הברית, של 649 דולר. גרסת ה-128 ג'יגה-בייט של Pixel מתומחרת ב-749 דולר וה-Pixel XL עם 32 ג'יגה-בייט יעלה 769 דולר. המחיר של ה-XL בנפח 128 ג'יגה-בייט יהיה 869 דולר. טרם ברור מתי המכשיר יושק בישראל ומה יהיה מחירו כאן. כך או כך, מכשירי ה-Pixel זמינים כבר עכשיו לרכישה מוקדמת דרך החנות האינטרנטית של גוגל.

עוד בהכרזה: גרסת 4K ל-Chromecast Ultra

במהלך האירוע הודיעה גוגל גם על Chromecast Ultra – גרסת 4K של מכשיר ההזרמה הפופולרי שלה. ה-Chromecast Ultra יוכל להזרים תוכן באיכות גבוהה זו מיוטיוב (YouTube), מנטפליקס (Netflix) ומ-Vudu, ומנובמבר ייתמכו גם סרטים מ-Google Play Movies.

גוגל ציינה שה-Ultra הוא ה-Chromecast המהיר ביותר שלה, ללא קשר אם יש למשתמש טלוויזיית 4K או לא. טעינת קטעי הווידיאו ב-Ultra היא פי 1.8 מהירה יותר מאשר ב-Chromecast הרגיל, בזכות קישוריות Wi-Fi משופרת. גם המחיר של הדגם החדש שונה ומי שיחשוק בו יצטרך להכפיל את המחיר של קודמו, שהוא 69 דולר בארצות הברית. המכשיר ישוחרר בנובמבר בארצות הברית ויהיה זמין ב-15 מדינות ברחבי העולם.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אפרת מימון

    זה טלפון גרועה גלקס7S הוא המותר

אירועים קרובים