קבוצת שלנו מוכרת את אפליקציית Blindspot לסינים

יש שיגידו שמדובר בפרידה שמחה ● היישום יימכר ככל הנראה לקונסורציום של חברות סיניות בתמורה ל-32 מיליון דולר ● בין המעורבים בעסקה: איש עסקים בכיר שהוא חבר ילדות של עודד קובו, מבעלי שלנו

עוברת דירה. BlindSpot

על פי דיווחים באתר הפינגטון פוסט (Huffington Post), מוכרת קבוצת שלנו (Shellanoo Group) – שנמצאת בבעלותם של עודד קובו ואיל העסקים רומן אברמוביץ' – את האפליקציות Blindspot ו-MR C לסינים בעסקה כוללת ב-32 מיליון דולר, שמתוכם ישולמו 28 מיליון דולר על אפליקציית המסרים האנונימיים וארבעה מיליונים נוספים על יישום הרדיו המוזיקלי.

הדיווחים טוענים כי בקבוצת החברות הסיניות המשקיעות ביישומים נכללות Wuhan Capital ו-Tianjin Games מהונג קונג, וכן קבוצת משקיעים פרטיים שאחד מחבריה הוא וויליאם דינג, מייסדה של חברת האינטרנט הסינית Netease, וכן מכר ילדות של קובו.

יישום שהתקבל בקריאות בוז ושווי מנופח

כזכור, לפני שנה בלבד הושקה בישראל אפליקציית Blindspot, שפיתח דור רפאלי, באמצעות שלט חוצות ענק על איילון. מיד עם ההשקה עוררה האפליקציה סערה ציבורית גדולה בעיקר מצד הורים, שטענו כי היא מהווה פתח להקצנה ביחסי ילדים ובני נוער, ועלולה להחריף מסכות התעללויות ורדיפה אחרי משתמשים צעירים ופגיעים במיוחד. כנגד היישום אף הוגשה בארץ תביעה ייצוגית בגובה 650 אלף דולר.

חברת הסטארט-אפ הישראלית לא שקטה על שמריה והמשיכה לעורר גלים בביצה כשלפני מספר שבועות נאלצה הקבוצה לבטל הנפקה מתוכננת בבורסת תל-אביב עקב ביקורת ציבורית קשה שהוטחה בה. מבקרי הקבוצה וההנפקה טענו כי מדובר בבלון ריק מתוכן ובפורטפוליו תמוה ומפוקפק, שכולל שלל אפליקציות שמעולם לא הושקו.

לאכול את הכובע

בין השאר נטען כי הבעלים ניסו לשוות ערך מוגזם לחברה שלהם כשתכננו גיוס של כ-200 מיליון שקלים לפי שווי חברה של כ-600 מיליון שקלים, בזמן שלחברה אין כלל הכנסות ורווחים. המקטרגים טענו שתחזיות השווי של "שלנו" אופטימיות ואינן מחוברות למציאות. עקב ביטול ההנפקה סיפקה החברה הסברים להגנתה וטענה כי התשקיף והערכת השווי שלה – אשר נעשו על ידי BDO – התבססו על הקונספט של פיתוח אפליקציות ומכירתן.

כך או כך, שני היישומים שעל מכירתם התבשרנו כעת הם בהחלט יישומים פעילים.

לאפליקציית MR C יש אפילו מיליון משתמשים רשומים. אם אכן תצא אל הפועל העסקה המדווחת בהפינגטון פוסט – שמשבח את חברת הסטארט-אפ הישראלית באופן יוצא דופן בכתבתו, ואף עורך השוואה בין הצלחתה של החברה שלהגדרתו היא "מהמבטיחות בעולם" לבין זו של הענקיות Airbnb ואובר (Uber) – אולי תגרום לכמה גורמים לאכול את כובעיהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים