טים קוק על תביעת המס של האיחוד האירופי: "זבל פוליטי מוחלט"

מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה טען שהסיבה המרכזית להתנהלות היא פוליטית ונובעת מנטייה מובהקת של הרשויות באיחוד נגד ארצות הברית

טים קוק, מנכ"ל אפל

מנכ"ל אפל (Apple), טים קוק, טוען כי הפסיקה של האיחוד האירופי שלפיה על החברה לשלם 13 מיליארד יורו כקנס על תנאי המס שלהם זכתה באירלנד, היא "זבל פוליטי מוחלט". לדברי קוק מקור הדברים הוא בין השאר נטייה אנטי-חברות אמריקניות רב-לאומיות שקיימת באיחוד, וכי הוא משוכנע שמקור התביעה פוליטי.

הוא אמר בראיון שנתן היום (ה') ל-Irish Independent שיילחם בצמוד לממשלת אירלנד בכדי לערער ולבטל את הקביעה, שלדבריו הייתה "נטולת יסוד משפטי או עובדתי". עוד טען המנכ"ל הכעוס כי האיחוד סתם נטפל אל אירלנד, שממשלתה מואשמת במתן סיוע לא חוקי לענקית הטכנולוגיה.

קוק הודיע בריאיון כי בכוונתו להמשיך בתכניות ההתרחבות של אפל במחוז קורק שבדרום אירלנד למרות פסק הדין. "איש לא עשה כאן שום דבר רע. הם נטפלים לאירלנד. זה בלתי סביר ואנחנו צריכים לעמוד יחד", אמר קוק לאתר האירי.

"אני חושב שאפל הייתה על המוקד כאן", אמר קוק, שדחה את ההאשמה שהוטחה בחברה על ידי הממונה על התחרות באיחוד, מרגרט וסטגר, שטענה כי אפל שילמה רק 0.005% מס באירלנד בשנת 2014. "הם פשוט לקחו מספר אקראי שאיני יודע מה מקורו", הוא אמר, והוסיף וטען כי אפל משלמת 26% בשנה על הרווחים הגלובליים שלה.

בראיון אחר, שקיים ביום חמישי עם רשת השידור הממלכתית האירית RTE, אמר קוק כי ההחלטה של האיחוד האירופי "מטריפה" ושהוא בטוח שערעורו כנגדה יצליח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים