בלקברי משחררת עדכון אבטחה מלא עבור QuadRooter

דווקא בלקברי, המדשדשת בעולם הסמארטפונים, היא הראשונה להשיק מענה לפגיעות הקשה במיוחד שנחשפה בתחילת החודש על ידי צ'ק פוינט במכשירי אנדרואיד מבוססי Snapdragon

מטלפונים פורצי דרך לאבטחת סייבר. בלקברי

בלקברי (BlackBerry), החברה הקנדית שמדשדשת בעולם הסמארטפונים, היא החברה הראשונה לשחרר עדכון אבטחה מלא עבור QuadRooter.

מדובר בפגיעות קשה במיוחד שנחשפה בתחילת החודש על ידי צ'ק פוינט (Check Point) במכשירי אנדרואיד שמבוססים על מעבדי ה-Snapdragon לדורותיהם של קוואלקום (Qualcomm).

הפגיעות המרובעת הזו נחשפה בכנסי האבטחה Black Hat ו-DEF CON 24, ולפי ההערכות שהשמיעה צ'ק פוינט היא היוותה איום על כ-900 מיליון מכשירי טלפון וטאבלטים.

כעת, כאמור, בלקברי הכריזה כי היא כבר מספקת טלאי מלא לבעיה, על כל ארבעת הפגימויות, כשהטלאי יסופק כעדכון תוכנה דרך האוויר באופן הדרגתי לכל בעלי מכשירי ה-PRIV וה-DTEK50 של החברה שמבוססים על אנדרואיד ועל מעבדי Snapdragon.

היצרניות מעכבות

לפי החברה, היא כבר סיפקה במהלך החודש תיקון לשלוש מהבעיות, כשבנוסף מערכת האבטחה המובנית במכשירים אמורה הייתה לחסום בכל מקרה את הבעיה האחרונה. עם זאת, גם זו כאמור נפתרה.

"כשהשקנו את מכשירי האנדרואיד יצאנו בהצהרה פומבית לספק עדכוני אבטחה חודשיים וכן טלאי תיקון 'חמים' עבור בעיות מסוימות, וזאת מכיוון שיש בעיות שאי אפשר לחכות למחזור החודשי כדי לתקן אותן, במיוחד כאלה שמאפשרות השתלטות על המכשיר וקבלת זכויות Root. ברגע שלמדנו על QuadRooter התחלנו לפתח, לבחון ולשלב את התיקון באמצעות תהליך התיקון המהיר שלנו, ומהר ככל האפשר", כתבה החברה בבלוג הראשי שלה.

יש לציין שגם קוואלקום עצמה כבר יצרה טלאי תיקון לבעיות שהתגלו, כך שהסיבה היחידה שהוא עדין לא הגיע למכשירים אחרים, היא היצרניות עצמן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רועי

    דווקא בלקברי ? זה המהות של החברה, אבטחה... ציפית ש LG או סמסונג יעשו את זה ? או אחת הסיניות ? הרי הן לא שלחו עדכון אבטחה חודשי כבר זמן רב, המכשירים שלהם פגיעים לכמעט כל פרצה ומפגע קיים... אבל לא מכשירים של בלקברי...

אירועים קרובים