eBay והדואר השיקו פלטפורמה לישראלים שמוכרים לחו"ל

הפלטפורמה מאפשרת למוכרים לקבוע את תהליך שילוח המוצרים בעצמם, לרבות בחירת סוג המשלוח, שקילתו, בחירת מדינת היעד, התשלום מראש עבור החבילות והדפסת תעודות המשלוח

עוד אופציה לטיפול במשלוחים. צילום אילוסטרציה: BigStock

הדואר ו-eBay ישראל משיקים פלטפורמת משלוחים משותפת, במיוחד עבור המוכרים ובעלי העסקים הישראליים שמנהלים חנות מקוונת באתר ומוכרים באמצעותה מוצרים לחו"ל. זאת, על רקע פריחתו של המסחר המקוון בשנים האחרונות והצמיחה במספר העסקים הישראליים המוכרים מוצרים ברשת. הפלטפורמה פותחה בשנה וחצי האחרונה.

בדואר מעריכים כי יש כיום בישראל כ-200 אלף עסקים קטנים ובינוניים שמוכרים פריטים לחו"ל. על פי החברה, "האסטרטגיה שעומדת בבסיס הפלטפורמה החדשנית היא הרחבת מגמת הפרסונליזציה והעצמאות המתאפשרת במסחר המקוון, תוך העברת השליטה על תהליכי וזמני המסחר לידי המוכרים עצמם".

הפלטפורמה נבנתה כך שתתממשק בין דואר ישראל לבין eBay ובכך תאפשר למוכרים הישראליים בענקית המסחר אונליין לקבוע לעצמם את תהליך השילוח של המוצרים. זאת, לרבות בחירת סוג המשלוח, שקילתו, בחירת מדינת היעד, התשלום מראש עבור החבילות, באמצעי תשלום שונים, והדפסת תעודות המשלוח.

יצוין שהפלטפורמה החדשה תאפשר למוכרים לשלם עבור המשלוחים ולהדפיס בביתם או בבית העסק שלהם את תעודות המשלוח בזמנם החופשי, ואף לשלוח את המוצרים באמצעות שליח דואר שיגיע לאסוף אותם מביתם או מבית העסק. בדואר ישראל וב-eBay צופים כי התהליך יחסוך למוכרים זמן יקר, יקל על קליטת המשלוחים ויאפשר ניטור של הפריטים כבר משלב המשלוח. מדובר בפלטפורמה חינמית ובעברית.

מה אנחנו מוכרים לחו"ל באמצעות הרשת?

בשנתיים האחרונות רואים בדואר ישראל גידול משמעותי בייצוא מוצרים של מוכרי e-Commerce קטנים ובינוניים לחו"ל, בעיקר לקראת תקופת הכריסמס, בחודשים נובמבר ודצמבר, וכן לקראת הוולנטיין, בפברואר. המדינות הפופולריות אליהן ישראלים מוכרים הן ארצות הברית, קנדה, גרמניה, צרפת ואוסטרליה. הקטגוריות המרכזיות הן: אופנה, יודאיקה וקוסמטיקה, אך גם מוצרי אילוף כלבים, נרתיקי נשק ועוד.

ב-2016, חוזה הדואר, צפוי גידול של יותר מ-30% בפעילות סחר החוץ שלו – הן בסחר המקוון הנכנס לישראל והן בסחר המקוון היוצא ממנה.

לדברי דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, "שיתוף הפעולה עם eBay הוא הכרחי ויאפשר לנו להציע לקהל הסוחרים ברשת ההולך וגדל בישראל מגוון כלים שבאמצעותם ימכרו את המוצרים שלהם בכל העולם. אנחנו מעריכים שעד 2020, כ-35% מהכנסות דואר ישראל יגיעו ממסחר מקוון נכנס ויוצא".

אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של eBay ישראל, אמר כי "סקר מוכרים שביצענו אשתקד מצא של-62% מהעסקים הקטנים והבינוניים בארץ יש פעילות מכירות גם באינטרנט. 16% מתוכם העידו שהם משתמשים בנו כפלטפורמת המכירות המקוונת העיקרית שלהם, כאשר 50% מהיקף המכירות שלהם מגיע מסחר מקוון".

הוא הוסיף ש-"מרבית סוחרי eBay ישראל מבצעים שילוח באמצעות דואר ישראל, ולכן חשוב לנו להעמיק את שיתוף הפעולה עימו ובוחנים אפשרויות נוספות להרחבתו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים