ירידה של 7.5% בייצוא ההיי-טק

הייצוא של הענף עמד במחצית הראשונה של השנה על 3.6 מיליארד דולר ● ייצוא הרכיבים האלקטרוניים ירד ב-20% ● עם זאת, נרשמה עלייה בייצוא שירותי המחשוב, התוכנה והמו"פ

הייצוא של ההיי-טק הישראלי מרקיע שחקים. אילוסטרציה: BigStock

ירידה בייצוא ההיי-טק: נתונים שפרסם היום (ה') מכון הייצוא מראים שענפי הליבה של ההיי-טק – ציוד אלקטרוני, מחשובי, אופטי ורפואי – ירדו במחצית הראשונה של השנה מבחינת הייצוא שלהם ב-7.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד וזה עמד על 3.6 מיליארד דולר.

מתוך זה, ייצוא הרכיבים האלקטרוניים ירד בתקופה זו בשיעור חד, של 20%, ל-2.2 מיליארד.

ככלל, ייצוא הסחורות מישראל (ללא יהלומים) ירד בתקופה המדווחת ב-8.5% ל-21.2 מיליארד דולר.

ההיי-טק נשאר ענף הייצוא הגדול ביותר של המשק הישראלי, כשאחריו המכונות והציוד עם 2.6 מיליארד דולר (ירידה של 1.5%) וכלי הטיס וההובלה עם 1.6 מיליארד (עלייה של 17%). לאחר מכן נמצאים מוצרי הגומי והפלסטיק, הציוד החשמלי, המזון והמשקאות, והטקסטיל וההלבשה, שרשמו ירידה של 4% נוספים.

לדברי רמזי גבאי, יו"ר מכון הייצוא, "הנתונים של המחצית הראשונה מעידים על ירידה בייצוא הסחורות. עם זאת, ראוי לציין שבמהלך החודשים ינואר עד אפריל חלה עלייה של כ-13% בייצוא השירותים מישראל, שהסתכם בכ-12.5 מיליארד דולר. עיקר העלייה נובע מהמשך הגידול המואץ בייצוא שירותי מחשוב ותוכנה, ושירותי מו"פ. בהתחשב במגמה זו, להערכתנו סך ייצוא הסחורות והשירותים במחצית הראשונה של השנה ישמור על יציבות לעומת המחצית הראשונה של 2015".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים