"ההצעה לרגולציה באינטרנט – לא דמוקרטית"

"יש חשש משמעותי לחופש הביטוי", אמרה ד"ר שגית יעקובוביץ', יו"רית עמותת אשנב, בתגובה לכוונתה של שרת המשפטים, איילת שקד, "להגדיר גבולות ברורים לתופעה"

רגולציה הכרחית או איום על חופש הביטוי? אילוסטרציה: BigStock

"הצעתה של שרת המשפטים, איילת שקד, להפעיל רגולציה באינטרנט חוטאת לעקרון הדמוקרטיה וחופש הביטוי ולא עומדת בקנה אחד עימו", כך מגיבה עמותת אשנב על כוונתה של השרה לקדם חקיקה ורגולציה על הרשת.

השרה שקד אמרה אתמול (ב') במסגרת שבוע הסייבר באוניברסיטת תל אביב כי "אני מקדמת חוק, שמתבסס על חוקים אחרים בעולם, כדי להגן מפני האיומים הקיברנטיים השונים. אני לא חסידה של רגולציה, אבל צריכים להגדיר גבולות ברורים לתופעה. ישראל מובילה בטכנולוגיית אבטחת הסייבר ותהיה מובילה בחקיקת הסייבר".

"כיצד תיאכף הרגולציה ברשת? מה יוגדר ביטוי לגיטימי ומה לא? האם ביצוע שיימינג למישהו מהווה הסתה? איפה עוברים הגבולות?", שאלה ד"ר שגית יעקובוביץ', יו"רית העמותה. לדבריה, "אין פתרון טכנולוגי שיכול לתת מענה לשאלות האלה".

באשנב קוראים לשקד לשקול את הנושא מחדש ולהתייעץ עם גופי ידע ואתיקה ברשת האינטרנט. ד"ר יעקובוביץ' הביעה "חשש משמעותי לחופש הביטוי" בעקבות ההצעה. היא הוסיפה כי "דבריה של שרת המשפטים לוקים בחסר ולפני מתן הצהרות חשוב שתתקיים חשיבה משמעותית משותפת עם הגופים הללו".

ד"ר שגית יעקובוביץ', יו"רית עמותת אשנב. צילום: גידי לויתן

ד"ר שגית יעקובוביץ', יו"רית עמותת אשנב. צילום: גידי לויתן

במקום להטיל רגולציה, העמותה קוראת לשרה שקד לפעול בממשלה לטובת העברת תקציבים להדרכות תלמידים, בני נוער ומבוגרים כיצד יש לנהוג באינטרנט. "על שרת המשפטים לחבור לחברה לסיעה, שר החינוך, נפתלי בנט, ולדרוש תקצוב מידי לנושא – כבר לשנת הלימודים הקרובה. רק בהירתמות משותפת עם מערכת החינוך נוכל לייצר סביבה אינטרנטית בטוחה", אמרה ד"ר יעקובוביץ'.

עמותת אשנב עוסקת בחינוך לשימוש נבון באינטרנט, ומעבירה שיעורים והדרכות בבתי ספר ברחבי הארץ. העמותה פועלת מ-1999 ועד כה הדריכה יותר מ-230 אלף תלמידים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים