תוכן פרסומי
ראשי » חדשות » Daily Startup » פנטזיה של ספורט
ברק איזנשטיין, ממייסדי ומנכ"ל פנטזי נטוורק

פנטזיה של ספורט

שוק הגיימינג בתחום הספורט הולך וצובר תאוצה ואחת החברות הבולטות שפועלות בו היא פנטזי נטוורק, שפיתחה פלטפורמה שמאפשרת להביא את המשחקים הפופולריים להמונים

מאת 17 במאי 2016, 17:10 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

חובבי ספורט רבים מכירים היטב את משחקי הפנטזי ספורט, שבהם מנהלים קבוצה עד לרמה מפורטת ביותר: תקציב, רכישת שחקנים וניהול המשחקים עצמם.

משחקי פנטזי ספורט קיימים מתחילת עידן האינטרנט ומאפשרים למשתמשים לבחור את קבוצת החלומות שלהם. לפני כשלוש שנים נוצר ז'אנר חדש, של משחקים שמאפשרים לשחק רק על פני מחזור אחד ולא על פני עונה שלמה. הדבר קידם רבות את התחום והוציא אותו מהנישה שלו.

פנטזי נטוורק זיהתה את ההזדמנות הגלומה במשחקי הפנטזי ספורט היומיים, הפופולריים יותר וניתנים לשיווק לקהל רחב יותר. החברה פיתחה פלטפורמת B2B על מנת ליצור שיתופי פעולה עם חברות בתחום המשחקים ברשת ולספק להן את המוצר שלה, ופלטפורמת B2C, שפונה לצרכן הסופי – כל אחד מאתנו שאוהב ספורט לא רק באיצטדיון או בטלוויזיה.

ברק איזנשטיין, מנכ"ל החברה, מסביר ש-"יש לנו פתרון B2B, שהושק בכנס הגיימינג שהתקיים בנובמבר בברלין. הוא מספק פתרון כולל בתחום הפנטזי ספורט ומאפשר לחברות משחקים ברשת ומדיה להציע משחקי פנטזי ספורט יומיים לקהל לקוחותיהן, במודל עסקי הדומה לזה של חברות פלייטק".

איזנשטיין ייסד את החברה יחד עם אסף כרמל, שמשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיה שלה, ומשה אינגבר, סמנכ"ל הפיתוח.

מה היה הרקע להקמת החברה?
"אני מגיע מתחום הגיימינג, וכרמל ואינגבר מגיעים עם ניסיון טכנולוגי עשיר. הרגשנו שהמעבר לפורמט היומי של משחקי הפנטזי ספורט יגרום לתחום להפוך לגלובלי הרבה יותר. זה פורמט פשוט יותר ומספק ריגוש ועניין רבים יותר, מה שמביא קהלים חדשים של משתמשים".

לדברי איזנשטיין, "לחברה שני סוגי לקוחות: באתרים שבבעלות שלנו (B2C) הלקוח הוא השחקן הסופי ובשותפויות (B2B), הלקוחות הם חברות גיימינג ומדיה".

"נכון להיום, יש לנו ארבעה הסכמים חתומים B2B ואנחנו עמלים על מנת להביא שיתופי פעולה נוספים. השותפה הראשונה שחתמה עם פנטזי נטוורק היא RSP (ר"ת Red Star Poker) – רשת גיימינג מהגדולות ברוסיה, שמתעתדת להציע באמצעותנו שירותי פנטזי ספורט לקהל לקוחותיה. השותפות, שנחתמה בתחילת השנה, נמצאת בשלבים אחרונים של פיתוח לקראת השקה", אמר.

הוא הוסיף כי "פנטזי חתמה לאחרונה על שיתוף פעולה עם אצטקה המכסיקנית – תאגיד מדיה מהגדולים במדינה ובאמריקה הלטינית בכלל. אצטקה מתכוונת להשקיע בפנטזי כמיליון דולר כדי להפעיל את המשחקים במדינות אלה".

איזנשטיין ציין ש-"בנוסף, אנחנו מתעתדים להקים מותגי B2C ייעודיים בטריטוריות שבהן אנחנו יכולים, לדעתנו, להיות מובילי שוק".

מהו המודל העסקי שלכם?
"המשתמשים משלמים דמי השתתפות של כ-10% מהכסף המשוחק, כאשר שאר הכסף מחולק בין המשתתפים כפרסים. המודל העסקי בשותפויות B2B הוא תשלום דמי הקמה וחלוקת רווחים בינינו לבין השותף העסקי, מתוך דמי ההשתתפות של הלקוחות".

מיהם המתחרים המרכזיים של החברה?
"נכון לעכשיו, יש שתי חברות השולטות בתחום משחקי הפנטזי היומיים, שתיהן אמריקניות: FanDuel ו-Draft Kings".

נקודת מבט

פנטזי נטוורק הצליחה לשלב בין עולם הספורט, האהוב על רבים, לאפשרות לשחק עם אנשים במקומות אחרים בעולם – אפשרות שמרתקת רבים.

החברה היא בעלת פוטנציאל גם בהתחשב ב-"גל שני המסכים" – המגמה ההולכת ומתרחבת של אנשים שצופים במשחק בטלוויזיה ובאותו הזמן מחפשים לעשות פעולות קשורות נוספות, תוך כדי הצפייה.

עוד מעידה על הפוטנציאל של פנטזי נטוורק העובדה שחברה כמו אצטקה בחרה להשקיע בה סכום לא מבוטל, של מיליון דולר.

פנטזיה של ספורט Reviewed by on . חובבי ספורט רבים מכירים היטב את משחקי הפנטזי ספורט, שבהם מנהלים קבוצה עד לרמה מפורטת ביותר: תקציב, רכישת שחקנים וניהול המשחקים עצמם. משחקי פנטזי ספורט קיימים מת חובבי ספורט רבים מכירים היטב את משחקי הפנטזי ספורט, שבהם מנהלים קבוצה עד לרמה מפורטת ביותר: תקציב, רכישת שחקנים וניהול המשחקים עצמם. משחקי פנטזי ספורט קיימים מת Rating: 0

הגיבו