Lighthouse: מאקסלרטור לסקלרטור

הכירו מודל חדש המיועד להגדלת ההצלחה של סטארט-אפים בשלבים המוקדמים, בתחומי הפינטק, סייבר, אינטרנט של הדברים, מובייל ודיגיטל

משמאל לימין: עמוס טלמור, ששי גבע ועידו מנור. צילום: יח"צ

כיום יש מעל 70 תוכניות של אקסלרטורים בישראל שתומכים בחברות סטארט-אפ. התוכניות הללו בדרך כלל קצובות בזמן ומיועדות לחתכים שונים של תחומי פעילות. המקומות מעניקים בדרך כלל מקום לעבודה, ייעוץ ותמיכה שנועדו על מנת לקדם את הפעילות של החברות החדשות.

שיתופי פעולה אלו השתנו במשך השנים, ואם בעבר לקחו אחוזים גבוהים מחברות סטארט-אפים ובכך צמצמו את הכדאיות בהשקעה בהם, בשלבים יותר מתקדמים עברו למודלים פתוחים יותר של שיתופי פעולה. מה גם שהברירה שעומדת בפני חברות הרבה יותר מגוונת.

Lighthouse הינו סקלרטור שמציע מודל מתקדם יותר ורוצה לעשות תהליך משמעותי יותר של Scale up.

Lighthouse הוא מודל חדש המיועד להגדלת ההצלחה של סטארט-אפים בשלבים המוקדמים, בתחומי הפינטק (Fintech), הסייבר, האינטרנט של הדברים, המובייל והדיגיטל, באמצעות יצירת אקו-סיסטם, נוכחות תמידית של משקיעים, סל הטבות ותמיכת מנטורים מהשורה הראשונה מישראל ומהעולם. מהיום הראשון ועד לגיוס ההון.

חשיפה מוגברת למשקיעים

בשיחה עם היזם הסדרתי וה״סופר-אנג׳ל״, עמוס טלמור, אשר מקים בימים אלה, יחד עם עידו מנור וששי גבע כמייסדים במשותף, לצד שורת שותפים ומשקיעים נוספים דוגמת עו"ד יניב איזרדל, את הדור הבא של מתחמי העבודה והפיתוח של הסטארט-אפים: Lighthouse Innovation Warehouse.

לדברי טלמור, "מדובר במודל חדש מסוגו המבוסס מתחם עבודה ואקו-סיסטם תומך חדשנות לסטארט-אפים בלבד, המשולב בתכנית עידוד יזמות וחשיפה מוגברת למשקיעים ו/או לתוצאות עסקיות".

"אנו לא חברת נדל"ן", מדגיש טלמור. ״פיתחנו מודל חדש ליצירת סביבה אמיתית ואורגנית המעודדת חדשנות ומקום שיספק פעילות עניפה של תמיכה ביזמים, כשהמטרה שלנו היא להעלות – ובצורה משמעותית – את אחוזי ההצלחה של הסטארט-אפים הישראלים. אנו בונים מקום שאליו באים להצליח ולא מקום שאליו מגיעים רק לשבת".

טלמור מביא עימו ל-Lighthouse ניסיון נרחב בתחום ההשקעות ופיתוח חברות, לרבות פריצה לשוק הבינלאומי והמזרח הרחוק. הוא ייסד ומכהן כיו"ר ויועץ להנהלות של מספר חברות טלקום והיי-טק, והשקיע עד היום בחברות כגון kenshoo ,storewiz ,globalepay ,koranga ,Covertix ,Saguna TipRanks ,HopOn ,SimpleOrder ואחרות.

התוכנית האופטימלית להצלחה

בכל הנוגע לשיתוף הפעולה עם לאומי קארד אמר טלמור כי "על פי ההסכם, ללאומי קארד תהיה נוכחות קבועה במתחם והיא תעמיד לרשות היזמים והסטארט-אפים את מיטב המומחים ואנשי המקצוע בתחומי פיתוח עסקי, שיווק, יעוץ ארגוני, אבטחת מידע ועוד. נציגי החברה יצטרפו לקבוצת מנטורים נבחרים שילוו את היזמים, מיומם הראשון ב-Lighthouse ועד לשלב המוצר/פתרון – כולל ההכנות לפגישה עם משקיעים, וביכולתם להתאים לכל אחד ואחת את התוכנית האופטימלית להצלחה".

"החברה אף תעמיד לרשות המעוניינים שרת וירטואלי ('שרת לבן'), שיאפשר לחברות הצעירות לבחון בתנאי אמת ולבדוק את האלגוריתמים שפיתחו וכן לבצע בחברה פיילוט למוצר שפיתחו (Proof of Concept) למטרת ולידציה למוצר, מה שיאפשר להם להגדיל את הסיכוי לגייס השקעות מגופים פיננסיים מובילים ישראליים, כמו גם מבינלאומיים, בשיתוף לאומי קארד".

"יש לנו משימה ברורה", מוסיף מנור. "שינוי מפת אחוזי ההצלחות של הסטארט-אפים והטיית הכף להצלחה. לצורך כך, גייסנו ל-Lighthouse קבוצה מובחרת של כ-50 אנשי תעשיה ואקדמיה מהשורה הראשונה (מנטורים) אשר ילוו את היזמים מיומם הראשון ב-Lighthouse ועד לשלב המוצר/פתרון – לרבות חדירה לשווקים זרים ופגישות עם משקיעים".

בין השמות, הוא מציין, "שלמה נטף, חיות יוגב, ליאור כוכבי, פרופ׳ רון נבארו, פרופ׳ מרים ריינר, שי שילר, עו"ד יונתן קלינגר ורבים נוספים המוכרים בתעשיית ההיי-טק. לרשות החברות והיזמים יעמוד אקו-סיסטם אפקטיבי, קשרים ענפים שלי ושל שאר המעורבים, וחיבור ישיר של החברות שיקומו במתחם אל צמרת ההון-סיכון הישראלית, לטובת גיוס השקעות חכמות".

נקודת מבט

Lighthouse מציע סביבה אמיתית לבדיקת מערכות לפני שניגשים לשותפים בתחום הפינטק – שרת בנקאי לבן, שמאפשר ביצוע פעולות ללא חשש לפגיעה במערכת, וכן סביבת עבודה נוחה לבדיקה של מערכות סייבר חדשות, ויכולת לתת כלי אמיתי בידי חברות להציג הצלחות בפני ארגונים בינלאומיים לקראת שיתופי פעולה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים