שבדיה: נפתחה חנות עם עובד אחד – סמארטפון

מומחה IT מהמדינה הסקנדינבית יצר אפליקציה מיוחדת, שעושה את כל מה שצריכים לעשות עובדי החנות ● זה לא פלא במדינה שמקבלת בברכה את תחום התשלומים הסלולריים

הכול בזכות האפליקציה. צילום אילוסטרציה: BigStock

יזם שבדי חכם הקים בעיר ויקן שבמדינה חנות חכמה שמעסיקה עובד אחד בלבד – טלפון חכם.

רוברט איליאסון, היזם בעל החנות, שהוא גם מומחה IT, יצר אפליקציה מיוחדת, שעושה את כל מה שצריכים לעשות עובדי החנות: לפתוח את דלת הכניסה ולקבל תשלום על מוצרים באמצעות סריקת הקוד שלהם, וכמובן לאפשר לקונה לצאת מהחנות. לאחר ניסוי ובדיקה של חודש, החנות כעת מחכה לקונים, שישלמו באמצעות הסמארטפונים שלהם.

לפי הפרסומים, אפליקציית החנות הזאת מתאימה במדינה שמקבלת בברכה את תחום התשלומים הסלולריים. דוגמה לכך היא שירות WyWallet השבדי, שב-2014 הגיע ל-1.2 מיליון משתמשים – כ-20% ממשתמשי הסמארטפונים במדינה.

החנות "יוצאת הדופן", לדברי אליאסון, היא "הדרך להביא בחזרה את החנויות הקטנות לקהילות רבות בשבדיה, שמרביתן נבלעו על ידי הרשתות הגדולות". הוא מקווה שהחנות הניסיונית שלו תתרחב למקומות נוספים ברחבי המדינה הסקנדינבית.

איליאסון לא התעלם מנושא הגניבה מחנויות ולדבריו התקין שש מצלמות מעקב, שנועדו לרפות את ידיהם של מי שמתכוונים לגנוב ולהתריע ב-SMS אם דלת החנות נותרת פתוחה יותר משמונה שניות, או אם מישהו מנסה לשבור אותה.

לבעיה נוספת עדיין אין לו פתרון, והיא האוכלוסייה הבוגרת, שלא יודעת להשתמש באפליקציה. הוא סיפר שהוא שוקל את העניין ובכל מקרה, עד כה נוכח לדעת שהלקוחות אוהבים את הרעיון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים