Streetmap הפסידה בתביעתה נגד גוגל בגין חבלה בתחרות

התלונה נסבה על השימוש במה שנקרא "מפה גדולה" - שירות שהושק ב-2007 והציג תוצאות שהתקבלו מ-Google Maps בלבד - ולא מאף אחת מהחברות המתחרות

Google Maps

ספקית המפות הדיגיטלית הבריטית Streetmap, שהאשימה את גוגל (Google) בניצול דומיננטיות החיפוש שלה לצורך קידום Google Maps על פני יריביה, הפסידה בתביעתה. החברה הודיעה כי בכוונתה לערער על הפסיקה.

Streetmap, שהושקה כבר בשנת 1997 כאחד משירותי המיפוי המקוונים הראשונים, פנתה לבית המשפט בטענה כי גוגל נוקטת במדיניות הסותרת את הוראות חוק "ההתנהגות התחרותית" משנת 1998, ושהשקת Google Maps ב-2007 הביאה ל"הפסדי טראפיק דרמטיים" באתר Streetmap.

התלונה נסבה על השימוש במה שנקרא "מפה גדולה" (big map) או מפות "OneBox" בחלק העליון של תוצאות החיפוש של גוגל, שהושק בשנת 2007, אשר הציג תוצאות שהתקבלו מ-Google Maps בלבד ולא מאף אחת מהחברות המתחרות. Streetmap טענה כי הצגת מפות בתוצאות החיפוש, יחד עם ההשקה של Google Maps לאנדרואיד ב-2008, הראתה כי גוגל מקדמת את כלי המפות שלה ומעניקה לו עדיפות מובהקת.

מתמקדים בשיפור איכות תוצאות החיפוש

לגבי הדרך שבה הציגה גוגל את ה-OneBox החדש שלה בשנת 2007 פסק השפוט רוט כי "לא סביר להניח שזו השפיעה במידה ניכרת על התחרות בשוק המפות המקוונות", ועוד מצא כי התנהלותה של גוגל הייתה "מוצדקת מבחינת אובייקטיביות". דובר גוגל אמר בתגובה לדברים ש"בית המשפט הבהיר כי אנחנו מתמקדים בשיפור איכות תוצאות החיפוש שלנו. ההחלטה הזו מקדמת חדשנות".

המקרה הגיע לאחר שגם רגולטור ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי עסק בבדיקות מעמיקות בכל הנוגע לדומיננטיות של גוגל, במקרה קודם. אז נסובה החקירה בהקשר לכמה מגזרים בתחום הקניות, התיירות וכן בנוגע לאנדרואיד – מערכת ההפעלה של חברה.

נציבת התחרות של אירופה, מרגרט וסטאגר, נקבה במיוחד בשמה של גוגל כמי שלכאורה מפעילה "ניצול לרעה של מעמדה הדומיננטי", בדברה על כך שגוגל העניקה עדיפות גבוהה לשירותיה, וציינה ספציפית את Google Maps כעניין שיש לדון ולהעמיק בו באחד השלבים הבאים של חקירות של האיחוד האירופי. פסיקת בית המשפט הגבוה מכסה תחום הדומה לזה שבו עוסקת חקירת האיחוד האירופי, אך לא ברור בינתיים מה, אם בכלל, תהיה השפעתה על חקירתה של נציבת התחרות וסטאגר.

מנכל"ית Streetmap, קייט סאטון, אמרה כי החברה תערער על פסק הדין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים