ירושלים תארח את כנס ההאקתון הבינלאומי של תנועת ויקימדיה

מאות מפתחים מעשרות מדינות יתכנסו בבירה בין ה-31 במרץ ל-3 באפריל לסוף שבוע של מרתון פיתוח תשתית ויקיפדיה, באירוע השנתי של קהילת מפתחי ויקימדיה העולמית

עוד מעט בר מצווה. ויקימדיה ישראל

עמותת ויקימדיה ישראל העוסקת בקידום והנגשת הידע החופשי בישראל, נבחרה על ידי קרן ויקימדיה העולמית, להפיק ולנהל את האירוע הטכנולוגי הרשמי של התנועה, במסגרתו כ-200 מפתחים, מתכנתים, מנהלי מערכת וחובבי טכנולוגיה יתכנסו לסוף שבוע שלם בירושלים להאקתון תכנות ופיתוח תשתית מדיה ויקי, התשתית באמצעותה פועלת ויקיפדיה (Wikipedia).

בין מאות המתנדבים, יגיעו גם בכירים מקרן ויקימדיה בסן פרנסיסקו, ביניהם מנכ"לית קרן ויקימדיה ובכירים מצוות הפיתוח. במסגרת האירוע תעניק ויקימדיה ישראל עשרות מלגות למימון הגעתם של המתנדבים. האירוע יהיה פתוח גם למפתחים ישראלים והמשתתפים יעסקו בתיקון באגים, פיתוח יישומים חדשים, יחלקו ידע על טכנולוגיות חדשות וקיימות וישפרו את התשתית הטכנית של ויקיפדיה ומיזמי האחות שלה. ההאקתון יסייע בהקמת קהילת מפתחי מדיה-ויקי מקומית בישראל ויעסוק גם בפיתוחים מוכווני השפה העברית להקלה ושיפור השימוש בוויקיפדיה בקרב ציבור הקוראים והעורכים בישראל ובעולם.

במכרז, עליו התמודדו מספר מדינות, בחרה ויקימדיה ישראל להציע את ירושלים כמועמדת לאירוח הוועידה בגלל היותה מרכז היי-טק מתפתח ומשכנן של חברות היי-טק וטכנולוגיה רבות בישראל. "כשהחלטנו שאנחנו רוצים להביא את הוועידה לישראל, היה ברור לנו כי ירושלים היא הבחירה הראשונה שלנו", מסבירה מיכל לסטר, מנכ"לית ויקימדיה ישראל. "צמיחתה של ירושלים כבירת היי-טק, תוך שילוב כלל המגזרים – ערבים וחרדים היא מבחינתנו דוגמה לישראל היפה שרצינו להראות למאות המתכנתים שיגיעו לישראל".

מוקד עולמי של חדשנות

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים, בירך על הזכייה: "בנג'מין פרנקלין אמר פעם שהשקעה בידע משלמת את הריבית הגבוהה ביותר. זה בדיוק מה שאנחנו עושים בירושלים בשנים האחרונות: משקיעים בקידום הידע באקדמיה, בטיפוח חברות עתירות ידע, בעידוד יזמים הצמאים לחדשנות ובסיוע לקהילות של מפתחים ומעצבים מיומנים, כדי שנוכל כולנו – כירושלמים וכישראלים ליהנות מהפירות. אני שמח וגאה בבחירתה של ירושלים כמארחת ההאקתון הבינלאומי של ויקימדיה ובטוח שכל משתתפיו ייווכחו שירושלים הפכה למוקד עולמי של חדשנות, הון אנושי ייחודי וידע שחוצה מגזרים וגבולות".

האירוע נערך בשיתוף Jnext, המיזם לעידוד יזמות טכנולוגית בירושלים של הרשות לפיתוח ירושלים המשרד לירושלים ועיריית ירושלים, ובהפקת אנשים ומחשבים, ויתקיים בבית הנסן – מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה בירושלים.

האקתונים דומים נערכו בשנים האחרונות בכל רחבי העולם כגון בליון (2015), אמסטרדם (2014), סן פרנסיסקו (2012), מומבאי (2011), ברייון (2011), ניו אורלינס (2011), ברלין (2011) ווושינגטון (2010).

יצוין כי זו הפעם השנייה בה זוכה ישראל לארח ועידה בינלאומית של ויקימדיה. הפעם הקודמת היתה ב-2011, כאשר כנס ויקימניה של התנועה התארח בחיפה, אליו הגיעו כ-800 משתתפים מ-52 מדינות.

עמותת ויקימדיה ישראל היא חלק מרשת עמותות בינלאומיות של קרן ויקימדיה העולמית. העמותה הינה עמותה ללא מטרות רווח ועוסקת באיסוף, יצירה והנגשה של תוכן חופשי ושיתופי. העמותה תומכת בקהילת העורכים המקומית של ויקיפדיה ושל מיזמי האחות שלה כגון ויקימילון, ויקישיתוף, ויקיציטוט ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים