מוזילה החליטה באופן סופי להביא קץ לחייה של Firefox OS

במכתב שנשלח למפתחים של מערכת ההפעלה נמסר שמדובר במימוש של החלטה שהתקבלה כבר בדצמבר האחרון, לאור העובדה שהמערכת לא ממש הצליחה לחדור לשוק

זמנך הגיע - היה שלום. Firefox OS

מוזילה (Mozilla) החליטה באופן סופי להביא קץ לחייה של Firefox OS, מערכת ההפעלה של הארגון לשוק הטלפוניה. במכתב שנשלח למפתחים של מערכת ההפעלה נמסר שלמעשה מדובר במימוש של החלטה שהתקבלה כבר בדצמבר האחרון, וזאת לאור העובדה ש-Firefox OS לא ממש הצליחה לחדור לשוק, מצד אחד, וגם בגלל שבארגון החליטו להתרכז בתחום ההתקנים המחוברים (Connected Devices) או בלשון השוק כולו, האינטרנט של הדברים.

מוזילה תשחרר עוד עדכון אחד, Firefox OS 2.6, לפני שהגרזן יונחת באופן סופי במהלך מאי הקרוב, אז היא תעביר את כל אנשי התמיכה והתחזוק של מערכת ההפעלה לפרויקטים אחרים.

במקביל הודיע הארגון שחנות האפליקציות של מערכת ההפעלה הנזנחת תמשיך לתפקד בינתיים עד 2017 ואף תמשיך לקבל אפליקציות חדשות שמיועדות ל-Firefox OS. עם זאת, היא תפסיק לקבל אפליקציות שמיועדות לסביבת אנדרואיד (Android) – הפועלות על ידי שימוש ב-Firefox on Android – ואף תסיר את כל האפליקציות שמיועדות לסביבת העבודה הזו.

"באמצעות העבודה של מאות תורמים יצרנו פלטפורמה מרשימה ב-Firefox OS. עם זאת, בנסיבות בהן יש מספר מערכות הפעלה וסביבות אפליקציות מבוססות – שיחקנו תוספת, והתנאים לא היו בשלים עבור מוזילה להשגת ניצחון בטלפונים המסחריים", כתב ג'ורג' רוטר, ממובילי הפרויקט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים