"פארק המדע הוא 'המכה' של תעשיית המדפסות העולמית"

כך אמר עמית דרור, מנכ"ל ננו דיימנשן, המפתחת מדפסת וחומרים ננו טכנולוגיים שיאפשרו לבנות מעגלים מודפסים בתוך שעות במקום שבועות

עמית דרור, מנכ"ל ננו דיימנשן. צילום: אבי בליזובסקי

"פארק המדע הוא ה'מכה' העולמית של תחום ההדפסה. כך אומר עמית דרור, מנכ"ל ננו דיימנשן, בראיון שהתקיים בביתן הישראלי בתערוכת CES שהתקיימה בימים האחרונים בלאס וגאס. לדבריו, שם נמצא המטה של יצרנית מדפסות התלת מימד, סטרטסיס (Stratasys) העולמית, וכל פעילות ההדפסה של HP.

דרור הסביר כי "אנו עוסקים בהדפסת תלת מימד בתחום ייעודי. פיתחנו מדפסת וחומרים ייחודיים בננו-טכנולוגיה שהתוצר שלה הוא מעגלים אלקטרוניים מקצועיים (PCB) רב שכבתיים. המערכת מאפשרת למהנדסים לייצר אב-טיפוס בשעות במקום שבועות רבים. היום כדי לייצר אבות טיפוס מוציאים את העבודה לחברות חיצוניות כגון אלטק (Eltek) או מספר חברות בטאיוואן שמייצרים שכבה אחר שכבה ומחברים יחד. אנחנו אומרים שאפשר לפשט את התהליך כי בייצור הדרגתי אתה פשוט מדפיס את השכבות, כאשר בכל שכבה יש חומר מבודד וחומר מוליך, והחיבור בין השכבות הוא חלק מהשכבה עצמה. אנחנו לוקחים את כל היתרונות של מהפכת תלת המימד ומביאים את זה לעולם של האלקטרוניקה המקצועית".

"ננו דיימנשן היא חברה רב תחומית", אומר דרור. "בחברה 45 עובדים, רובם אנשי פיתוח מדיסציפלינות שונות – פיתוח התוכנה נעשה אצלנו. למעשה אנחנו הקמנו חברה שהיא סביבה מולטידיספלינירית כדי לספק פתרון שלם ולא רק חומר, או רק הדפסה. התוצאה היא פתרון שניתן להשתמש בו כדי ולקצר את זמני הפיתוח בצורה דרמטית. מעגל מקצועי של עשר שכבות יכול לקחת מספר שבועות עד לקבלת אב הטיפוס מבחוץ. עם מדפסת DragonFly ניתן לעשות זאת בתוך שעות".

יתרון נוסף של שמירה על בטחון המידע

"אנו עוסקים בפיתוח כל המרכיבים הקשורים לפתרון, החל מהתכנון המכני ותהליך העבודה של המדפסת, המשך בהיבטים של פיזיקה ושילוב הננו-חומרים. יש לנו מחלקה שלמה של ננו טכנולוגיה עם חומרים", מסביר דרור. "המדפסת עובדת על טכנולוגיה של הזרקת דיו, אנחנו מפתחים את החומרים – ננו כסף, המתבסס על פטנטים שפיתח פרופ' שלמה מדגסי מהאוניברסיטה העברית, באמצעות רשיון מחברת יישום. מדובר בחומר דיו שמדפיסים אותו והפך להיות מוליך. בגלל זה הוא יכול לייצר קווים דקים, אך למרות זאת הם מוליכים חזקים. במקביל אליו פיתחנו את הדיו המבודד שהוא גם ננו חומר, למעשה שילוב של זכוכית ודבק אפוקסי שלמרבה ההפתעה הוא נמצא במצב צבירה נוזלי. כשהוא מתקשה נוצרת שכבה של חומר מאוד מבודד, ומצד שני הוא עמיד בטמפק גבוהה – 300 מעלות ושומר על תכונות בידוד גבוה. זה בא להחליף את החומרים הקיימים בתעשיה. זה חומר ייחודי שאין אותו למיטב ידיעתנו לאף חברה".

דרור מספר כי "השנה גם נתחיל למכור את המדפסת ללקוחות בתחום האלקטרוניקה ובתחום הצבאי. הפידבק שאנחנו מקבלים בינתיים מהלקוחות חיובי. ללקוחות Tier 1 העולמיים מתחום האלקטרוניקה, וכמובן לגופים מהתחום הצבאי יש גם יתרון נוסף של שמירה על בטחון המידע – שבגללו הם מעדיפים לעשות את כל מה שניתן בתוך החברה ולא להוציא החוצה, זאת כמובן בנוסף לחסכון בזמן".

ננו דיימנשן היא חברה ציבורית הנסחרת בבורסה בתל אביב  ולדברי דרור, היא נמצאת בתהליך רישום גם בנאסד"ק. "אנו רואים בארצות הברית שוק משמעותי חשוב עבור המדפסות ולכן חשוב שיכירו אותנו. דרור הוא המנכ"ל ואחד מארבעת המייסדים. עוד שני מייסדים המשמשים כסמנכ"לי פיתוח בתחומים השונים הם שרון פימה ודגי בן נון, וכן סיימון פריד, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי.

"החברה גדלה מאוד במהלך 2015 היא גייסה הרבה כסף בבורסה בתל אביב ועכשיו בתהליך לעבור לנאסדא"ק", מסכם דרור. "גם ישראל היא שוק חשוב. נכון שהוא לא גדול אבל שיתוף הפעולה שמקבלים מאנשי טכנולוגיה בישראל הוא תמיד ברמה הגבוהה ביותר. חלק גדול מהשותפים ולקוחות גרסאות הבטא הם ישראלים – חברות בטחוניות וחברות היי-טק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים