דוח הגיוון התעסוקתי של גוגל: הדרך לשוויון עוד ארוכה

רק 2% מעובדי ההיי-טק של גוגל בארצות הברית הם שחורים ורק 3% הם היספנים. ננסי לי, סגנית נשיא לכח האדם בחברה: "התוצאות הראשוניות מבטיחות, אך בארגון בסדר גודל שלנו, שינויים לוקחים זמן"

גוגל. צילום: BigStock

מדוח הגיוון התעסוקתי שפרסמה גוגל (Google) אתמול, יום ב', עולה כי מרבית כוח האדם של החברה עדיין מורכב מגברים לבנים.

בסך הכל, בסוף שנת 2014 העסיקה גוגל 53,600 בני אדם. 59% מעובדי ההיי-טק של גוגל בארצות הברית הם לבנים, ושיעורם של יוצאי אסיה מגיע ל-35%. רק 2% מעובדי ההיי-טק של גוגל בארצות הברית הם שחורים ורק 3% הם היספנים. בכלל ענפי התעשייה בארצות הברית מגיע שיעורם של העובדים השחורים ל-12%, בעוד ששיעורם של העובדים ההיספנים מגיע ל-14%.

רק 18% מהעובדים של גוגל ברחבי העולם הן נשים – עלייה של אחוז אחד בהשוואה לשנה שעברה.העלייה הקלה בשיעורן של הנשים נובעת ממאמץ מכוון של החברה להגדיל את שיעור הנשים, ו-21% מהעובדים שגוגל שכרה למשרות היי-טק בשנה שעברה היו נשים, על פי הנתונים שמסרה החברה. "התוצאות הראשוניות מבטיחות, אך בארגון בסדר גודל שלנו, שינויים לוקחים זמן" ציינה ננסי לי, סגנית נשיא לכוח אדם בגוגל.

פעיל זכויות האדם ג'סי ג'קסון שיבח את גוגל על עצם פרסום הדוח של הגיוון בתעסוקה, אך ציין כי "כדי ליצור שינוי, חברות ההיי-טק חייבות לעבור מכוונות טובות לגיוסים בפועל. אנו חייבים לשנות את כיוון הזרימה של הנהר" אמר ג'קסון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים