הפלטפורמה שאוספת מידע מהפייסבוק שלכם

סאפ הכריזה על שיתוף פעולה עם הרשת החברתית, שמאפשר ללקוחות לקבל נתונים על בעלי פרופיל בפייסבוק ● היא אף חברה לגוגל ולאפל לפיתוח מערכת שתאפשר להמשיך את העבודה גם כשלא נמצאים במשרד

10/05/2015 16:53
הפרופיל חשוף ללקוחות של סאפ - אלא אם אתם "נועלים" אותו. צילום אילוסטרציה: BigStock

כנס סאפ (SAP) שנערך באחרונה סיפק עוד הוכחה שהמידע שאנחנו מציבים בפייסבוק (Facebook) חשוף לחברות מסחריות: פלטפורמה חדשה, פרי שיתוף פעולה של שתי החברות, מאפשרת לקבל מידע על המשתמשים כדי לדעת אילו הצעות להציע להם. שיתוף פעולה זה הוא חלק משותפויות עליהן הכריזה סאפ עם חברות טכנולוגיה גדולות, בהן גוגל (Google) ואפל (Apple).

על פי אנשי סאפ, שיתוף הפעולה עם פייסבוק נובע מהרצון של החברה לאפשר ללקוחות העסקיים שלה להגדיל ולהרחיב את מקורות המידע שלהם. אם עד כה הם יכולים היו לשאוב מידע בעיקר מהמאגרים הפנימיים של המערכת התפעולית, כעת מוסיפה סאפ מקור מידע גדול לאין ערוך – הרשת החברתית הגדולה בעולם. הלקוחות יכולים לכרות מידע ישירות מדפי הפייסבוק של המשתמשים.

קונטין קלארק, מנהל הטכנולוגיות הראשי של סאפ, אמר כי החברה כבר משתפת פעולה עם טוויטר (Twitter) ואינסטגרם (Instagram) וכי כמו בשיתופי הפעולה עימן, החיבור לפייסבוק מתבצע באמצעות שהיא מספקת. השימוש בממשק זה מאפשר לחברה להעביר מידע מתוך פייסבוק ישירות למערכת הפנימית שלה. קלארק ציין שלא מדובר בפיתוח ייעודי לסאפ אלא בשימוש ביכולות שכבר קיימות.

לדברי אנשי המקצוע של סאפ, התהליך מתבצע כך: חברה שהיא לקוחה של סאפ ובוחרת להשתמש בפלטפורמה החדשה רוכשת את השימוש בממשק ש-SAP HANA מספקת. דמי השימוש מועברים לפייסבוק, בהתאם למדיניות העסקית של הרשת החברתית, ואינם חלק מרישיון הפלטפורמה החדשה.

קונטין קלארק, מנהל הטכנולוגיות הראשי של סאפ. צילום: דריה פרנק

קונטין קלארק, מנהל הטכנולוגיות הראשי של סאפ. צילום: דריה פרנק

לאחר מכן, החברה מגדירה פרופילים של לקוחות שהיא רוצה להוסיף. המערכת מאתרת את הלקוחות הללו ומחברת אותם לחברה. מרגע זה, כל מידע שהלקוח ירשום או יזין לרשת ויעבור דרך הפייסבוק של החברה, יאונדקס ויתויג.

לדברי אנשי סאפ, החברה יכולה לרכוש גם יישום שיאפשר לה להעביר מידע אודות החברים של אותו לקוח וכך ללמוד טוב יותר אודות הלקוחות שלה והצרכים שלהם. התנאי לביצוע כריית המידע הוא שדפי הפייסבוק של הלקוחות יהיו פתוחים והבעלים שלהם יהיו קשורים לפייסבוק של החברה.

לאחר שהמידע נאסף ומאונדקס הוא עובר מחקר ואנליטיקות כדי לאתר מידע נוסף כמו מיהם החברים של אותו משתמש-לקוח ומה הם כותבים בנושא שלקוח של סאפ מעוניין לדעת. המחקר גם בונה פרופיל אודות הלקוח על פי המשפט "אמור לי מי חבריך ואמור לך מי אתה".

יצוין כי נכון לעכשיו מדובר בממשק חד כיווני, שמעביר מידע רק מפייסבוק לסאפ ולא להפך.

ה-Legacy של ה-Apple Watch

שיתוף פעולה נוסף עליו הוכרז בכנס הוא עם אפל. אנשי סאפ הציגו מעל הבמה כיצד הם משלבים את מכשירי החברה, בהם ה-Apple Watch החדש, עם מערכות ה-Legacy שלהם.

הדבר מאפשר עבודה רציפה – במחשב הנייח, בטאבלט, בטלפון החכם ובשעון, בין אם נמצאים באותו המקום או עוברים ממקום אחד לשני. כל המידע והיישומים, כמו גם פיתוח האפליקציות והקישוריות למערכת הארגונית, מבוצעים בעזרת פלטפורמת SAP S/4 HANA.

לגגל את העבודה

שיתוף הפעולה המשמעותי השלישי שהוכרז בכנס הוא עם גוגל – חיבור בין מערכות סאפ לאנדרואיד (Android).

לדברי אנשי סאפ, גם כאן הרעיון הוא לאפשר עבודה רציפה לעובדים שלא יושבים ליד כיסא במהלך העבודה שלהם. בדומה לשיתוף הפעולה עם אפל, הרצון הוא ליצור ממשק פשוט, שקוף ורציף בין עבודה בסביבה ה-"רגילה" של העובד לעבודה באמצעות הטלפון החכם שלו. הממשק מאפשר זרימת מידע ממערכות ה-Legacy, כולל מניפולציות ושינויים בתצוגה, על מנת שיתאימו לעבודה במסך ובמקלדת שיש בטלפון החכם.

הממשק פותח במשותף על ידי מהנדסים של שתי החברות, ושמו SAP Mobile Place Tool. הוא משתמש במנגנון אבטחת המידע SAP Mobile Secure, כדי להבטיח העברת מידע מוגנת ככל האפשר.

סאפ – לא רק ERP

השותפויות האלה הן חלק ממיתוג מחדש של סאפ כחברת טכנולוגיה מובילה – לא רק בתחום ה-ERP. היא מתאפשרת באמצעות פלטפורמת SAP S/4 HANA, שבאמצעותה יכולות המערכות של סאפ להתחבר לעולם המובייל.

לדברי בכירים בסאפ, החברה עוברת למצב עבודה שונה מבעבר לאור דרישות הלקוחות שלה, שמבקשים קישוריות מעבר לעמדת העבודה – גם למכשירים החכמים, ומידע על הלקוחות מהרשתות החברתיות, כדי להבין מה הם רוצים ולהתאים להם מוצרים.

הכותב הינו אורח החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים