פרטנר מציגה רבעון אחרון ל-2014 : קיטון של 1.68% בהכנסות, ירידה של 40% ברווח הנקי

חברת הסלולר פרסמה את התוצאות העסקיות לרבעון האחרון של השנה: קיטון של 1.68% בהכנסות ל- 1.11 מיליארד שקלים וירידה של 40% ברווח הנקי ל- 24 מיליון שקלים ● אבל לא הכל שחור: הרווח הנקי בכל שנת 2014 עלה ב 20% והסתכם ב-162 מיליון שקלים

פרטנר כפול שלוש: סלולר, ספק ותשתית אינטרנט ביחד

חברת פרטנר פרסמה את התוצאות העסקיות לרבעון האחרון של שנת 2014 ולשנה הכספית כולה. במרכז הדוח, ירידות קלות בהכנסות בשתי תקופות ההתייחסות וירידה ברווחיות הרבעונית. יחד עם זאת הרווח הנקי השנתי רשם גידול דו ספרתי.

בכל שנת 2014, ההכנסות הסתכמו ב-4.40 מיליארד שקלים, ירידה של 2.63% לעומת מ-4.52 מיליארד בשנת 2013. הרווח הגולמי השנתי פחת ב 2.8% ל 981 מיליון שקלים לעומת 1.01 מיליארד בשנת 2013,

הרווח התפעולי פחת ב 2.2% ל-400 מיליון שקלים, לעומת 409 מיליון בשנת 2013. הרווח הנקי, לעומת זאת, גדל ב 20% ל-162 מיליון לעומת, 135 מיליון בשנת 2013 . הסיבה לכך היא שהוצאות המימון נטו פחתו ב-52 מיליון שקל (או 24.64%) לסכום של 159 מיליון, לעומת 211 מיליון בשנת 2013.

ברבעון האחרון של שנת 2014 ההכנסות הסתכמו ב-1.108 מיליון שקלים. מדובר בירידה של 1.69% מ-1,127 מיליון שקלים שנמדדו ברבעון הרביעי 2013.

ההכנסות משירותים ברבעון הרביעי של 2014 הסתכמו ב-808 מיליון שקלים, ירידה של 12% מ-922 מיליון ברבעון המקביל בשנה שעברה.

ההכנסות משירותים במגזר הסלולר, ברבעון הרביעי של 2014, הסתכמו ב-613 מיליון שקלים, מדובר בירידה של 15%, לעומת 719 מיליון שקלים ברבעון הרביעי 2013. הירידה נבעה משחיקה במחירי השירותים הסלולריים ללקוחות ה-Post-Paid וה-Pre-Paid וגם בעקבות התגברות התחרות.

השחיקה המשמעותית בהכנסות המגזר הסלולרי נבעה מריבוי התחרות, עצם כניסתם של מתחרים חדשים ומריבוי המעברים הפנימיים אשר ביצעו מנויי סלולר של החברה בין חבילות תעריפים.

בשנת 2014, בוצעו למעלה ממיליון מעברים של מנויי סלולר בין חבילות תעריפים (כולל מנויים אשר ביצעו יותר ממעבר אחד), כמו כן נרשמה עליה של למעלה מ-50%, במספר המעברים בהשוואה לשנת 2013.
ההכנסות משירותים במגזר הנייח הסתכמו ב-250 מיליון שקלים ברבעון הרביעי 2014, ירידה של 3% בהשוואה ל-258 מיליון שקלים ברבעון הרביעי 2013.

ההכנסות מציוד בשנת 2014 הסתכמו ב-992 מיליון שקלים, עלייה של 35% בהשוואה ל-735 מיליון שקלים בשנת 2013. הגידול משקף זינוק במספר המכשירים שנמכרו, כתוצאה ממהלכי השקת טאבלטים שהיו השנה".

ההוצאות הגולמיות גדלו בכ -3% ל-896 מיליון שקל לעומת 870 ברבעון המקביל , אך הרווח הגולמי פחת ב 17.51% ל-212 מיליון לעומת 257 מיליון. רווח גולמי שולי של 19.13%, לעומת 22.8% ברבעון המקביל.

הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2014 הסתכם ב-73 מיליון שקלים, ירידה של 29.13% לעומת 103 מיליון שקלים,ברבעון הרביעי 2013.

הרווח הנקי פחת ב 47.83% ל-24 מיליון שקל לעומת 46 מיליון, ברבעון המקביל בשנת 2013, רווח נקי למניה בסיסי-0.15שקלים, לעומת 0.3 שקל ברבעון המקביל ירידה של 50%, בהתייחס לתוצאות של 2014.

חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר מסר כי "שנת 2014 התאפיינה בעליית מדרגה נוספת ברמת התחרות בשוק התקשורת בישראל וכתוצאה מכך בשחיקה בהכנסות וברווחיות של החברה. יחד עם זאת, נשארנו נאמנים ליישום האסטרטגיה של החברה והמשכנו לקדם את אבני היסוד שבבסיסה: השקעה בטכנולוגיה וחדשנות ומיקוד בחוויית הלקוח.כמו כן, נקטנו בצעדים נוספים לחיזוק החוסן הפיננסי של החברה.

אני מאמין כי האסטרטגיה אותה אנו מיישמים בהצלחה מזה כשלוש וחצי שנים, היא הנכונה לשם בנייתה של פרטנר כקבוצת תקשורת כוללת המציעה סל שירותים ומוצרים מלא ואיכותי כך שתמשיך להיות קבוצת תקשורת מובילה בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים