להצביע – לפני שהולכים לקלפי

iVote היא אפליקציה קלה ונוחה לשימוש שעונה על צורך של רבים מאיתנו: לדעת לאילו מפלגות החברים שלנו מצביעים

יום הבוחר - במובייל. iVote

אחד הדברים המסקרנים ביותר, לפחות חלק מאיתנו, בכל מה שנוגע לבחירות הוא לדעת לאילו מפלגות מצביעים החברים ובני המשפחה שלנו. האם הם שמאלנים, ימנים או אנשי מרכז, מהן עמדותיהם המדיניות או הכלכליות והאם מה שהם אומרים בוויכוחים ושיחות בארוחת הערב או בבילוי המשותף תואם לפתק שהם שמים ביום הבוחר.

גם כאן באה הטכנולוגיה לעזר: אפליקציה בשם iVote מאפשרת לנו לספק את יצר המציצנות הזה ולדעת מה החברים שלנו בפייסבוק (Facebook) הצביעו. טוב, לא בדיוק – היא לא מספקת את היצר במלואו, משום שההצבעות אנונימיות. כלומר: אנחנו יכולים לדעת כמה חברי פייסבוק שלנו הצביעו לכל אחת מהמפלגות, או לא הצביעו בכלל (כאן הפתק הלבן נחשב), אבל לא את שמותיהם.

 

כמתבקש, ניתן לשתף את התוצאות ברשתות החברתיות – לא רק פייסבוק – ובאמצעות המייל, ולראות האם החברים שלכם חושבים כמותכם או שהם אוחזים במגוון דעות, מה שיכול להעיד במידה מסוימת על הפלורליזם של כל אחד מאיתנו ועם מי אנחנו נוטים להתחבר – עם דומים לנו או שונים מאיתנו.

אופציה מעניינת נוספת, שעונה על עוד צורך שיש לרבים מאיתנו, היא לנסות לשכנע את החברים מדוע להצביע למפלגה שאתם מעדיפים, או לא להצביע למפלגה אחרת. אפשר גם לשאול אותם, בנימה של תוכחה, למה הם מצביעים למפלגה או צד פוליטי זה או אחר. ניתן לעשות זאת באמצעות הלשונית "קמפיינים", שנמצאת בחלק העליון של העמוד.

מה עם משתמשי אפל?

iVote היא אפליקציה קלה ונוחה לשימוש, עם צבעים בולטים – הן של המפלגה שבחרתם והן של התוצאות הכלליות בקרב חבריכם. בנוסף, פתקי ההצבעה הווירטואליים ברורים ונראים כמו פתקים בקלפי אמיתית, מה שמזמין את המשתמש להצביע ולהשפיע. נניח.

האפליקציה פותחה על ידי קבוצה של היי-טקיסטים בראשותו של טל בן סימון, סמנכ"ל מוצר בחברת היי-טק. הם מציינים כי הדבר החשוב להם ביותר הוא הפרטיות, ולכן לא יחשפו פרטים מי הצביע ולאיזו מפלגה.

שמה של האפליקציה מזכיר את שמות המוצרים של אפל (Apple), אבל ניתן להוריד אותה למכשירי אנדרואיד (Android) בלבד, או להשתמש בה במחשב האישי (לא באינטרנט אקספלורר). אם במקרה חשבתם להצביע פעמיים – הן באמצעות המובייל והן באמצעות ה-PC – תנחלו אכזבה, שכן יש סנכרון בין שתי הפלטפורמות.

כך או כך, בין אם אתם וחבריכם רוצים שהליכוד ירכיב את הקואליציה ובין אם המחנה הציוני, iVote עונה על צורך מסקרן. היא אמנם לא מדגם מייצג ולא מתיימרת לחזות את תוצאות הבחירות – בכל זאת, מדובר רק בקבוצת החברים שלנו – אבל היא מאפשרת לדעת באיזו סביבה פוליטית כל אחד מאיתנו נמצא, או לפחות גולש. היא גם אחת האופציות המעניינות בתחום, עד שהמחוקקים יחליטו לזנוח את הקלפיות ולעבור לבחירות ממוחשבות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים