בועז יהודה, גטר טק: "עולם ההדפסה משתנה לכיוון של פתרונות תוכנה"

רק 10% מההדפסות עושות שימוש דו-צדדי בנייר ● עובד בארגון מדפיס בממוצע 70 דפים בחודש ● שמירת מסמך בארגון עולה בממוצע 20 דולר ● מנכ"ל חטיבת גטר טק סיפק נתונים מרתקים על המספרים הגדולים שמאחורי הניירות בארגונים

בועז יהודה, מנכ"ל חטיבת גטר טק בקבוצת גטר. צילום: קובי קנטור

"עולם ההדפסה הולך ומשתנה אל עבר פתרונות תוכנה. המדפסת הופכת להיות התקן לקליטת מסמכים, לא פחות מאשר הדפסתם", כך אמר בועז יהודה, מנכ"ל חטיבת גטר טק בקבוצת גטר.

יהודה דיבר בכנס PRINT 2015. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ב') במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים מתחום הדפוס. את הכנס הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי יהודה, "כיום כל מדפסת יכולה לבצע הדפסה. בכל ארגון נערם הרבה מידע וכל הארגונים נמצאים בשלב של התפוצצות של המידע. במקביל, יש צורך של משתמשים רבים לקבל מידע". אולם, אמר יהודה, "בסוף צריך לנהל את כל המדפסות ואת כל המידע, על מנת שנוכל להיות מסוגלים לקלוט את המסמכים ולהעבירם הלאה ביעילות".

מנכ"ל חטיבת גטר טק סיפק כמה נתונים מרתקים על חוסר היעילות בעולם ההדפסה, כפי שעולה ממחקרים שונים: כך, אמר, רק 10% מההדפסות עושות שימוש דו צדדי בנייר; עובד בארגון מדפיס בממוצע 70 דפים בחודש; עלות ההדפסה השנתית הממוצעת לעובד בארגון עומדת על בין 400 ל-1,200 יורו; כ-25% מהשיחות הנערכות למרכזי תמיכה של IT הן בנושאי הדפסה ומדפסות; דף אחד מתוך חמישה שמודפסים נזרק לפח מבלי שנקרא; המידע הארגוני מכפיל את עצמו בכל שנתיים וחצי; ארגונים מנהלים כיום פי 30 יותר מידע משניהלו ב-1999; ושמירת מסמך בארגון עולה בממוצע 20 דולר, חיפושו עולה 120 דולר ואם הוא אבד ולא נמצא, עלות ייצורו מחדש עומדת על 250 דולר.

הוא אמר כי בפני מחלקות ה-IT בארגונים קיימים כמה אתגרים בניהול המידע: הגידול המהיר שלו והנחיצות בניהולו; העלייה המתמדת בהיקף ההדפסות והסריקות; והגידול בקצב המידע הארגוני המופק.

"נדרש להביט על המדפסת כעל התקן דיגיטלי", הכריז יהודה. "יש לבחון איך קולטים את המידע בארגון, כיצד מנהלים את המידע ואיך ניגשים אליו בתוך המערכת הארגונית".

גטר טק, ציין יהודה, פועלת בשוק המיכון המשרדי, ההדפסה והמחשוב האישי מ-1982. "אנחנו מייצגים בארץ את לקסמרק (Lexmark) ומכירות המדפסות שלנו גדלו גם בשנה החולפת. היתרון של לקסמארק הוא שלצד פתרונות הדפסה יש לה פתרונות למניעת הדפסה, סריקות, העברה במייל ואבטחת מידע". עוד הוא אמר שלפני כמה שנים גטר טק רכשה את פעילות פיקאונטר (PCounter) בישראל, שמספקת פתרונות הדפסה, ופתרונות לשליטה ובקרה על מערכים אלה בארגונים. "רכישת פיקאונטר הייתה אסטרטגית מבחינתנו והציבה אותנו בחזית הטכנולוגיה של עולם ההדפסה. כך אנו חברה שמציעה פתרונות תוכנה מלאים לצד ידע ושירות בתחום התשתיות מקצה לקצה", אמר.

"אנחנו מספקים ללקוחות הארגוניים את ההצלחה בעולם פתרונות ההדפסה החכמים", סיכם יהודה. "על מנת שארגון יעבור לפתרון הדפסה שלם, נדרש לערוך סקר הדפסה בארגון, ולראות איך הוא צורך הדפסה, ומה, ולאחר מכן יש לבנות תוכנית אב לניהול מסמכים בארגון. אז יש לבנות צי הדפסה, סריקה ופתרונות הדפסה. אז ניתן לערוך הטמעה של פלטפורמה ואפליקציות לניהול מסמכים ולקבל ייעול וחסכון. בדרך זו ניתן לצמצם את היקף ההדפסות והעלויות הנילוות אליהן בסדר גודל של 25%-50%".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים