פוליטיקה עברית עמוק לווריד

הקבוצה הכי חמה בימים אלה בווטסאפ היא "החלוצות של הפלוג" של הבלוגרית טל שניידר ● רון קסלר צלל לתוכה והבין מה באמת קורה במערכת הבחירות, בלי האינטרסים של אמצעי התקשורת הממוסדים

13/01/2015 14:01
עדכוני פוליטיקה עד קריאת שמע של שחרית. "החלוצות של הפלוג"

היום (ג') נערכים הפריימריז לבחירת רשימת מפלגת העבודה לכנסת ה-20. כמי שחי, נושם ולובש עדכוני פוליטיקה, אתחבר בסוף היום למקום הכי טוב לקבל עדכונים חמים ופרשנויות על הרשימה שתיבחר, המקום שבו הכול קורה בשבוע האחרון: "החלוצות של הפלוג", קבוצת ווטסאפ (WhatsApp) שהקימה הבלוגרית טל שניידר, מייסדת הבלוג הפוליטי "הפלוג".

קבוצות עיתונאים בווטסאפ לצרכי עדכונים פוליטיים אינן דבר חדש. החידוש בקבוצה המדוברת הוא שבראשונה בישראל מייצרת בלוגרית בתשלום פיד עדכון איכותי של סיקוריה למוצר אחד. הכלי החדש מתעדכן על ידה בחדשות אונליין ומצד שני מייצר כאלה בעצמו.

15 שקלים כפול ארבעה חודשים (עד הקמתה הצפויה של הממשלה הבאה) ואתה חשוף לכל עדכוני העדכונים של הבוכלטריה הפוליטית. מי רקם דיל עם מי, אילו סקרים נמצאים כבר במערכות, איזו פליטת פה הייתה למועמד לבחירות מקדימות ממש לפני שנייה וחצי עם תמונה שלו רגע אחרי, ועוד שלל ניתוחי ניתוחים של פוליטיקה עברית עמוק לווריד, בליווי ניתוחי מאבקי מאבקים ואינטרסים עד קריאת שמע של שחרית.

דיברתי על ייצור חדשות ואכן, הקבוצה החדשה הספיקה עד כה לראיין שלושה פוליטיקאים – בתוך שבוע! מדובר בח"כ עמרי בר לב (העבודה), שהפתיע כשאמר כי "ציפי לבני יכולה להיות שרת ביטחון מצוינת"; רחל עזריה, מתמודדת מטעם כולנו של משה כחלון, שעברה בקבוצה את ראיון הבכורה שלה כפוליטיקאית ברמה הארצית; וח"כ אראל מרגלית (גם הוא מהעבודה), שחשף בקבוצה אמש כי מיד לאחר הפריימריז ימונה לראש מטה יום הבחירות של רשימת המחנה הציוני, האיחוד בין העבודה לתנועה של לבני.

שניידר עשתה את החשיפה הגדולה שלה במהלך הפריימריז שנערכו ב-2012 לראשות קדימה בין לבני לשאול מופז. היא החליטה לממן דרך הבלוג סקר מקיף על ההתמודדות המסקרנת של אז, לאחר שהבינה שהתקשורת הממוסדת לא תתעסק בבוץ הטובעני ששמו "סקרים ופריימריז".

טל שניידר. צילום: עמוד הפייסבוק שלה

טל שניידר. צילום: עמוד הפייסבוק שלה

הסקר, אותו הרימה באמצעות מימון של קהל קוראיה (מימון המונים), הכתיר את לבני לראשות המפלגה. נכון שמופז הביס אותה בבחירות שהתקיימו שבוע לאחר מכן, אולם מאותו רגע קנתה לעצמה שניידר מקום הולך וגדל בסיקור הפוליטי הישראלי. מאז היא משתתפת קבועה בפאנלים שונים, מפרסמת טורים בעיתונים ובעיקר מעדכנת דרך הבלוג והעמוד שלה בפייסבוק (Facebook) על מה שקורה בעולם הפוליטי, בימים רגילים ועל אחת כמה וכמה בתקופות בחירות.

חדשות נקיות ממו"לים ואינטרסים

"הרעיון לקבוצה היה של עודד קרמר, ארד אקיקוס ואלכס רוזנפארב", משחזרת שניידר לאנשים ומחשבים. "הם ישבו איתי בבית קפה בתל אביב, בפגישה שהגעתי אליה בלי חמצן מרוב התרוצצויות, ואמרו שלדעתם, אנשים ישלמו כדי להיות חלק משיחה מתמדת בנושאים פוליטיים. בהתחלה נפנפתי את זה ואמרתי להם שהם הוזים. לאחר הפגישה, במוצאי שבת, כתבתי סטטוס שמטרתו לחקור האם אנשים יתעניינו בסוג כזה של עדכון. ההיענות הייתה מיידית ומאסיבית".

ב-"חלוצות של הפלוג" משתתפים כ-100 אנשים מתחומים שונים. תעבורת ההודעות היא עצומה ומגיעה לאלפים ביום, וזה עוד לפני שמערכת הבחירות הגיעה לשלביה המכריעים. על מה מדברים? הנה דוגמה קטנה: לפני שבוע הגעתי הביתה בערב והשתתפתי בדיון על הפריימריז הקרבים במפלגת הבית היהודי. כתבתי משפט או שניים והמשכתי בעיסוקיי, שכללו התארגנות והליכה של כמעט שעה. כשחזרתי הביתה חיכו לי 800 הודעות והנושא היה: הפריימריז בבית היהודי. הנושאים הם רבים, מגוונים, קטנים וגדולים.

במציאות שבה מאחורי כל עיתון עומד מו"ל ומאחוריו אינטרס המעצב את סיקור בהתאם, הולך וגדל הצורך בחדשות בלתי תלויות, נקיות מכל רעשי מציאות מובנית. הרעיון שבעזרת מספר שקלים קטן שמוכפל על ידי מספר אנשים גדול ניתן לקנות תוכן אמין, איכותי, עדכני על הדקה מעודד מאוד. העדר הפילטרים בשילוב היכולת להשתתף בשיחה ולייצר באמצעותה אייטמים נלווים הוא שינוי מרענן, שקבוצת עדכונים כמו "החלוצות של הפלוג" בווטסאפ היא רק סנונית ראשונה ממנו לעתיד סיקורי מרתק יותר. עכשיו אני חייב לזוז, יש לי 217 הודעות שלא נקראו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל

    כשמדובר בפוליטיקה, אין דבר כזה ללא אינטרסים. גם אם אין אינטרס כלכלי, יש לכל אחד השקפת עולם.

אירועים קרובים