אדית רמירז, יו"ר ה-FTC, חוששת מפגיעה בפרטיות כחלק ממגמת האינטרנט של הדברים

רמירז קראה לחברות שיהוו חלק מהמגמה לנקוט בצעדים שונים לשמירה על הפרטיות של הצרכנים ולפרסם להם גילוי נאות

כצפוי: פרצות אבטחה - גם במכשירים מבוססי האינטרנט של הדברים. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

בנאום שנשאה השבוע בוועידת CES 2015 בלאס וגאס הביעה אדית רמירז, יו"ר רשות הסחר הפדרלית (FTC) של ארצות הברית חשש מפגיעה בפרטיות במסגרת המגמה של האינטרנט של הדברים.

"מטרתה של מגמת האינטרנט של הדברים היא להביא שיפור כולל בבריאות, מודרניזציה של תשתיות עירוניות וצמיחה כלכלית ברחבי העולם", אמרה רמירז בנאומה.

אולם, הוסיפה, "התקנים מקושרים שמגבירים את הנוחות ומשפרים את שירותי הבריאות יכולים גם לאסוף, לשדר, לאחסן ולשתף נתונים בהיקף עצום על צרכנים, ומאחר שחלק מנתונים אלה עשויים להיות אישיים, הפרטיות עלולה להיפגע".

רמירז הזהירה כי "הצבה של חיישנים והתקנים במקומות שנחשבים כיום אינטימיים … עלולה לאפשר למי שיקבלו גישה לנתונים לערוך ניתוחים מעמיקים יותר … ולהכין פרופילים מדויקים מאי פעם של התנהגות צרכנים".

עוד הביעה רמירז חשש כי בנתונים שייאספו במסגרת האינטרנט של הדברים "ייעשה שימוש שאינו עולה בקנה אחד עם ציפיות הצרכנים או עם הקשרים שהם מקיימים עם החברה". כך תוכל, למשל, החברה שתאסוף נתונים אלה להציע לצרכנים מוצרים או שירותים שונים על סמך הפרופילים שתכין.

יו"ר ה-FTC קראה לחברות הפועלות בתחום להציב בראש סדר העדיפויות שלהן את האבטחה ואת השמירה על הפרטיות, ליישם שיטות שיצמצמו את ההיקף של הנתונים הנאספים למינימום ההכרחי וכן "לאסוף אך ורק את הנתונים הנחוצים למטרה ספציפית, ולאחר מכן למחוק אותם בצורה בטוחה".

עוד קראה רמירז לפרסם גילוי נאות לצרכנים ביחס לשימוש שנעשה בנתונים שלהם ולהסביר כיצד הם יכולים להורות שנתוניהם לא ייאספו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים