NSA פרסמה דו"ח על פגיעה בפרטיות במסגרת תוכנית הריגול

בדו"ח, שחלקים גדולים ממנו מושחרים, מפורטות דוגמאות למקרים של פגיעה בפרטיות ● ארגון לשמירה על חרויות הפרט: "הדו"ח ממחיש את הצורך בפיקוח על כל זרועות הממשל"

ארצות הברית. איור: BigStock

סוכנות NSA פרסמה בסוף השבוע דו"ח על מקרים של פגיעה בפרטיות שאירעו במסגרת תוכנית הריגול אחר אזרחים אמריקניים בין השנים 2001 עד 2013. הדו"ח הוגש למועצה המפקחת על המודיעין מטעם נשיא ארצות הברית, בעקבות תביעה שהגיש ארגון ACLU לשמירה על חרויות הפרט על פי חוק חופש המידע האמריקני. המידע על הדו"ח פורסם בראשונה על ידי סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg).

בדו"ח, שחלקים גדולים ממנו מושחרים, מפורטות דוגמאות למקרים של פגיעה בפרטיות כתוצאה ממידע על אזרחים אמריקניים שנשלח לנמענים שאינם מוסמכים לקבל מידע כזה, אוחסן במחשבים שאינם מאובטחים או נשמר לאחר שאמור היה להימחק.

על פי ה-NSA, רוב המקרים האלה נבעו מ-"טעות טכנית בלתי מכוונת או טעות אנוש". במקרים המועטים שבהם נעשה הדבר במכוון נפתחה חקירה, הועבר דיווח וננקטו "צעדים משמעתיים הולמים", נכתב.

בהודעה שפרסמה ה-NSA נכתב כי "באמצעות דגש על אחריותיות בכל הדרגים של הארגון, ועל דיווח שקוף ביחס לשגיאות והפרות, אנחנו מגינים על הפרטיות ועל זכויות האזרח, תוך שמירה על הביטחון הלאומי שלנו ושל בעלות בריתנו".

פטריק טרומי, פרקליט בפרויקט הביטחון הלאומי של ACLU, מסר כי המסמכים החדשים "שופכים אור על שימוש לרעה שנעשה במידע שנאסף על ידי NSA. הם ממחישים את הצורך הדחוף בפיקוח הדוק יותר על כל הזרועות של הממשל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים