עובדת בסינאל גילתה את הסיבה לפיטוריה בתיבת המייל של הבוס

העובדת, שניתנה לה גישה לתיבה, הסתמכה על המייל בכתב התביעה שהגישה נגד החברה ● סינאל טענה שמדובר בחדירה לפרטיות של המנהל - אולם בית הדין לעבודה פסק אחרת

דרך לא נעימה לגלות את סיבת הפיטורים. צילום אילוסטרציה: BigStock

מה קורה כשעובדת מפוטרת מגלה את הסיבה הלא מוצדקת לפיטוריה בתיבת המייל של הבוס שלה? האם היא יכולה להשתמש בראייה הזאת בתביעה שהגישה נגד החברה שפיטרה אותה? לפי החלטה של בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב מהיום (ה'), התשובה חיובית.

לאחר שהעובדת מיטל בלוך, שעבדה בסינאל מלל פייוויי, הגישה את תביעתה, ביקשה החברה לפסול את הראיות שהיא הביאה בטענה כי מדובר בתכתובות פנימיות וחסויות של מנהליה, וכי השימוש בהן מנוגד לחוק הגנת הפרטיות.

הרשמת כרמית פלד פסקה לטובת העובדת, תוך התחשבות בכך שניתנה לה הרשאה להיכנס לתיבת המייל של הבוס שלה. היא אף קבעה שהתכתובות הללו הן בעלות רלוונטיות ממשית לתביעה, שכן הן עשויות לשפוך אור על המחלוקת ולסייע לחקר האמת ולעשיית הצדק.

בלוך פוטרה מעבודתה כמזכירה בסינאל חודשים ספורים לאחר ששבה מחופשת לידה. ביום העבודה האחרון שלה בחברה גילתה במקרה בתיבת המייל של הבוס שלה תכתובת שמסבירה את פיטוריה: "מיטל עובדת טובה, אבל המטלה של גידול הילדים נופלת עליה במשפחה. מאידך, יש לנו את מיכל, שיש לה כבר ילדים גדולים ומוכנה לעבוד ללא דופי".

היא הגישה תביעת נגד החברה בטענה כי פוטרה "תוך אפליה אסורה ובניגוד לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה", ותביעתה מתבררת כעת בבית הדין.

ההחלטה שניתנה היום עוסקת בפעם הראשונה בחדירה לפרטיותו של מעביד, ולא בחדירה לפרטיות של עובד. היא מתבססת על הטענה שמאחר שבלוך ועובדים נוספים קיבלו הרשאה להיכנס לתיבת המייל של הבוס, היא הפכה לרכוש של תאגיד ולא של אדם, ולכן, הפרטיות שנפגעה היא, אם כבר, של החברה ולא של המנהל.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים