בזכות דיגיתל: תל אביב זכתה בתואר העיר החכמה בעולם

הפרויקט, שזכה בשנה שעברה ב-Webi Awards של אנשים ומחשבים, כולל את כרטיס התושב החכם, שמאפשר לקבל מידע ושירותים באמצעים אלקטרוניים ● תל אביב גברה בתחרות הערים החכמות על 250 ערים בעולם

הביתן של תל אביב בתערוכת הערים החכמות בברצלונה. צילום: עיריית תל אביב-יפו

תל אביב-יפו זכתה בתואר העיר החכמה בעולם בתחרות World Smart Cities Award, שהתקיימה במסגרת כנס Smart City Expo, שנערך בימים אלה בברצלונה. העיר העברית הראשונה קיבלה את התואר בזכות אימוץ טכנולוגיות וגברה על כ-250 ערים מרחבי העולם.

הסיבה המרכזית לזכייה היא פרויקט דיגיתל, שזכה בשנה שעברה בתחרות Webi Awards 2013 של אנשים ומחשבים. מדובר בכרטיס התושב החדש – והחכם – של תל אביב, שמאפשר לקבל שירותים ומידע באמצעות המייל, ה-SMS או אתר אישי לכל בעל כרטיס. כמו כן, יש לדיגיתל אפליקציה שמדווחת למשתמשים מה קורה בעיר בימים אלה. בין היתר, ניתן למצוא בה פרטים על אירועים, מופעים, סרטים, מסעדות ובתי קפה, מידע על אופניים פנויים בתל אופן ולא פחות חשוב – היכן יש חנייה, בזמן אמת. יכולים להצטרף למועדון דיגיתל תושבי תל אביב-יפו שרשומים בעיר במרשם האוכלוסין.

פרויקט נוסף שהביא את המועמדות לתל אביב-יפו הוא פריסת האינטרנט האלחוטי ברחבי העיר.

עיריית תל אביב-יפו הקימה בכנס ביתן בו הציגה בפני המשתתפים את פעילויותיה בעולם הדיגיטלי ובמוקד – את הטכנולוגיות הקיימות בדיגיתל, לצד חברות שותפות כמו TSG (נס), מוטורולה (Motorola) ומיקרוסופט (Microsoft).

כנס Smart City Expo נחשב לאחד המובילים בתחום הערים החכמות ומשתתפות בו ערים מהבולטות בעולם. הזוכה של השנה שעברה הייתה ריו דה-ז'ניירו.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אמר כי "הפרס הוא הכרה שמקבלת העירייה עבור שימוש בידע הטכנולוגי והיצירתיות הרבה הקיימים בעיר, במטרה לשפר את השירות לאזרח ולהפוך את שירותי העירייה למתקדמים, יעילים ושקופים יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים