רשויות אכיפת החוק לא מרוצות מההצפנה של ה-iPhone 6 – הלקוחות דווקא כן

בגרסה החדשה של המכשיר הוסיפה אפל הצפנה שמקשה מאוד על גורמי אכיפה וביטחון כמו ה-FBI או ה-NSA לעקוב אחר מכשירים ולהשיג גישה לאי-מיילים של משתמשים ● מומחי האבטחה מתנגדים, הלקוחות שמחים

הכל בזכותו. iPhone 6

רשויות החוק בארצות הברית לא מרוצות מאפל (Apple), ששיפרה את האבטחה ב-iPhone 6. בגרסה החדשה של המכשיר הוסיפה אפל הצפנה, המקשה מאוד על גורמי אכיפה וביטחון, כמו ה-FBI או NSA, שרוצים לעקוב אחר מכשירים ולהשיג גישה לאי-מיילים של משתמשים, לתמונות או לאנשי קשר. לעומתם, אחרי פרשת אדוארד סנאודן, נראה שמשתמשים שהפרטיות חשובה להם דווקא יהיו מאושרים בגלל התכונה החדשה במכשיר.

בנאום שנשא בסוף השבוע, ביקר ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, את ההצפנה של אפל, שגורמת לערבול מידע ב-iPhone 6 החדש, תוך שימוש בקוד שעלול לגרום לעבודה של יותר מחמש שנים וחצי בניסיון לבדוק את כל הצירופים של סיסמה אלפנומרית בת שישה תווים של אותיות ומספרים".

קומי האשים את אפל ביצירת אמצעים שמאפשרים לפורעי חוק להשתמט מהחוק. "מה שמדאיג אותי בקשר לכך הוא חברות המצהירות במפורש משהו שמאפשר לאנשים להחביא את עצמם מאחורי החוק", הוא אמר.

במקרי חטיפה למשל, כאשר תפיסת תוכן בטלפון יכולה להוביל למציאת הקורבן, אמר קומי, יהיו מקרים שיגיעו הורים "עם דמעות בעיניים, יביטו בי ויגידו, 'מה זאת אומרת אתה לא יכול' לפצח את התוכן בטלפון. מומחי ממשל בכירים טוענים, כי טרוריסטים יכולים להשתמש ב-iPhone 6 כדי לאחסן נתונים ולחמוק מגורמי אכיפה.

מכל מקום, חברות טכנולוגיה גדולות כמו אפל או גוגל טוענות, אי אינן יכולות לעשות עסקים אם לקוחות מאמינים שהנתונים שלהם אינם בטוחים, בייחוד בשווקים זרים כמו סין ואירופה, שם פוחדים הלקוחות דווקא שמוצרים אמריקניים מגיעים טעונים מראש באמצעי מעקב של סוכנויות אמריקניות מתוך מטרה להגיע לנתונים שלהם.

מנגד, מומחה אבטחה טען כי התלונות של גורמי אכיפת החוק מגזמות, משום שגישה באמצעות ספקיות סלולר שונות לרישומי שיחות, לרישומי אי-מיילים, ל-iCloud  לרישומים של ג'י-מייל (Gmail), כמו גם למידע מבוסס מיקום ולמידע אחר – נשאר בלתי מוצפן וקל להשגה, בייחוד כשיש צו.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    לא לדאוג... הממשל האמריקאי חוקק לפני שנים את US Patriot Act ושות'. סביר להניח שיש ל NSA דרך לפענח את המידע המוצפן, ולפיכך לא ברור כלל מהיכן הכותב הגיע למסקנה שרשויות החוק בארה"ב מודאגות...

אירועים קרובים