האם אתם משתמשים בכל האפליקציות שלכם? Usage תדע את התשובה

בואו להכיר את האפליקציה הישראלית לסביבת אנדרואיד שמטרתה לתת לכם תשובה מדויקת לגבי אפיון השימוש שלכם באפליקציות המותקנות במכשיר שלכם

כל המידע שרציתם. Usage

כמה אפליקציות מותקנות עכשיו בטלפון שלכם? האם אתם יכולים לענות על כך בלי לבדוק את הטלפון, באופן מיידי?

רוב הסיכויים, גם אם אינכם מתקיני אפליקציות מסיביים כמוני, שאתם לא זוכרים בדיוק מהן האפליקציות שמותקנות במכשיר שלכם בכל רגע נתון, וזה עוד לפני שאני מקשה את השאלה עוד יותר ומוסיף לשאלת הכמות גם שאלת זהות, ואפילו שימושיות.

גבירותיי ורבותיי: Usage, או בשמה המלא, Track App Usage, היא אפליקציה ישראלית לסביבת אנדרואיד (Android) שמטרתה לתת לכם תשובה מדויקת לגבי אפיון השימוש שלכם באפליקציות המותקנות במכשירכם.

הדף הראשי של האפליקציה מציג את כל האפליקציות המותקנות במכשיר, כלומר, לפחות את חלקן. ניתן בגלילה לגשת לדפים נוספים שמציגים אפליקציות שלא רואים מיד, וכמו כן ניתן לבחור בהגדרות המכשיר – שזמינות על ידי לחיצה על כפתור התפריט בפינה הימנית העליונה של המסך – האם להציג גם את השימוש ביישומי מערכת או לא.

הדבר הראשון בו מבחינים הוא שהאפליקציות שהשימוש בהן גדול בהרבה לעומת האחרות מוצגות עם אייקונים גדולים יותר, והם גדולים יותר ככל שהשימוש רב יותר. הדבר השני ששמים אליו לב שבראש המסך, ככותרת, מוצג זמן השימוש הממוצע ליום באפליקציות בכלל. לאחר מכן רואים שמתחת לכל אפליקציה רשום זמן ממוצע יומי משלה.

לחיצה על אייקון של אפליקציה תעביר אתכם לדף 'הפרטי' של האפליקציה הזו. בדף הזה רואים ניתוח מדויק יותר של השימוש. מעבר לכך ששוב מוצג זמן השימוש הממוצע, ניתן לראות כמה פעמים הופעלה האפליקציה. כלומר, האם הפעלתם את האפליקציה לדוגמה, רק פעם אחת בלבד ובה למעשה צברתם את זמן השימוש הכולל שלה, או שאתם מפעילים אותה מספר פעמים רב לזמן קצר יחסית בכל פעם. כדי להבין טוב יותר את המידע, מתחת למספרים מופיע גרף שמציג את השימוש לפי הימים בחודש, כך שקל להבין זאת יותר.

בחלק התחתון של המסך מוצגות תמונות של חברים שלכם שמשתמשים ב-Usage ומשתמשים גם הם באפליקציה המסוימת אותה אתם בוחנים באותו רגע. עוד מעט גם אסביר מדוע.

במקום לחזור למסך הראשי ולבחור אפליקציה אחרת שרוצים לנתח, אפשר ללחוץ על החצים שמשני צידי האייקון של האפליקציה כדי לעבור באופן שיטתי בין האפליקציות לפי השימוש בהן.

כמו הרבה אפליקציות אחרות, גם Usage חורגת קצת מממדי אספקת המידע ומשלבת גם תכונות חברתיות. לא רק שתוכלו לבדוק כיצד אתם משתמשים באפליקציות שלכם, אם תרצו תוכלו גם לשתף את המידע הזה עם חברים וברשתות חברתיות כמו פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter), ואפילו להשוות את אופן השימוש שלכם באפליקציה מסוימת לזו של חברים אחרים – במקומות אחרים אולי היו קוראים לזה למי יש יותר גדול, אבל במקרה הזה אפשר לומר שיותר גדול זה לאו דווקא יותר טוב. הרי לא הייתם רוצים לגלות לדוגמה שאתם משחקים בחודש ב-Candy Crush 20 שעות לעומת 22 שעות של חבר שלכם, נכון?

אחד הדברים החשובים ש-Usage מספקת היא היכולת לזהות אפליקציות שלמעשה לא ממש נמצאות בשימוש: משחק שהורד אבל אחרי פעם אחת הבנתם שהוא לא בשבילכם, אפליקציית עזר שאתם בסופו של דבר לא משתמשים בה וכדומה.

כמובן שיש לדאוג שהאפליקציה תפעל ברקע כל הזמן כדי לקבל את הנתונים הללו, והבחירה כאן היא בין עוד העמסה על המערכת לבין אפשרות לקבל מידע קצת מורכב על השימוש באפליקציות. הבחירה שלכם.

להורדה מ-Google Play, לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים