סלקום תשדרג את מהירות הגלישה ברשת שלה לעד 84 מגה-ביט לשנייה; היקף ההשקעה: כ-100 מיליון שקלים

פרויקט השדרוג מתבצע בשיתוף עם אריקסון ונוקיה-סימנס, ואמור להכין את הרשת לתמיכה עתידית מלאה במהירויות גבוהות של מאות ג'יגה-ביט לשנייה ● סלקום לא לבד: גם פלאפון הכריזה באחרונה על שדרוג רשת הסלולר שלה, וגם בפרטנר עובדים במרץ על פרויקט דומה ● כל השדרוגים הללו משתלבים במגמה העולמית של המפעילות לשדרג את רשתות דור-3 לרשתות +HSPA ולהכינן לקראת רשתות דור-4, במקום לשדרג מיד לדור-4

סלקום הודיעה היום (א'), כי החלה לשדרג את רשת הסלולר והתמסורת שלה כך שתתמוך בעתיד במהירות של עד 84 מגה-ביט לשנייה ובכיסוי סלולרי משופר בתדרי 850 ו-2,100 מגה-הרץ. עלותו הכוללת של הפרויקט נאמדת בכ-100 מיליון שקלים.

פרויקט השדרוג מתבצע בשיתוף עם אריקסון (Ericsson) ונוקיה-סימנס (Nokia Siemens), ואמור להכין את הרשת לתמיכה עתידית מלאה במהירויות גבוהות של מאות ג'יגה-ביט לשנייה. לאנשים ומחשבים נודע, כי עד כה הושלם תהליך השדרוג במרבית האתרים בצפון הארץ, ובמהלך השנה הקרובה יושלם הפרויקט בהדרגה בשאר אזורי הכיסוי.

סלקום לא לבד: גם פלאפון הכריזה באחרונה על שדרוג רשת הסלולר שלה, והיא מציעה כעת מהירויות של עד 42 מגה-ביט לשנייה בחלק מאזורי הכיסוי, מתוך כוונה להשלימם בחודשים הקרובים. פרטנר, מצידה, משדרגת גם היא בימים אלה את הרשת למהירויות גבוהות יותר, ולחברה יש כבר כ-1,000 אתרים התומכים במהירות של עד 21 מגה-ביט לשנייה. ברבעון השני של 2012 מתכננת פרטנר לשדרג את האתרים לתמיכה במהירות של עד 42 מגה-ביט לשנייה. במהלך 2012 תשקיע פרטנר 650 מיליון שקלים בשדרוג הרשת ובמערכות ה-IT, ובסוף 2012 תערוך פרטנר גם פיילוט של דור-4 (בתלות בזמינות תדרים).

כל השדרוגים הללו משתלבים במגמה העולמית של המפעילות לשדרג את רשתות דור-3 לרשתות +HSPA ולהכינן לקראת רשתות דור-4, במקום לשדרג מיד לדור-4 – אם כדי לחסוך בעלויות, אם משום שלא בכל המקומות פורסמו כבר מכרזים לתדרי דור-4 (כמו בישראל), וגם משום שעדיין אין מכשירי קצה התומכים במהירויות הגבוהות. כך, לבד מן המודם הסלולרי של נובטל שמוכרת פלאפון, התומך במהירות של עד 42 מגה-ביט לשנייה, אין עדיין בישראל מכשירי קצה התומכים במהירויות הגבוהות מ-21 מגה-ביט לשנייה.

למרות שחלק מהאתרים של סלקום כבר תומך במהירויות גבוהות, יש להניח כי החברה עדיין לא מציעה אותן ללקוחותיה בשל העדר מכשירי קצה ובגלל שהמהירויות הגבוהות נתמכות רק בחלק מן האתרים שלה, והיא תציע את המהירויות האלה בהתאם לדרישות מצד הלקוחות. במקביל לשדרוג הרשתות הסלולריות, סלקום אף משדרגת את רשת התמסורת הקווית של החברה, המחברת את ליבת הרשת לאתרי הסלולר, לתמיכה עתידית מלאה בכל הרשת במהירויות גבוהות של מאות ג'יגה-בייט לשנייה.

לדברי ליפא אוגמן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של סלקום, "היתרון הגדול של סלקום אל מול המתחרים מתבסס על רשת התמסורת העצמאית של החברה, המהווה תשתית עיקרית לשינוע נפחי המידע הגבוהים ומשרתת גם את הפעילות הקווית הפנים ארצית (מפ"א) של סלקום. במסגרת ההיערכות לגידול נפחי המידע המועברים ברשת, סלקום משדרגת גם את ליבת הרשת ואת רשת ה-IP ותאפשר קיבולת גבוהה בכל מרכיבי הרשת".

במקביל, משיקה סלקום תוכניות חדשות של "גלישה בהתאמה אישית" – מגוון חבילות מוגבלות נפח במהירויות שונות. בחברה מדגישים, כי חריגה מהחבילה שנרכשה לא תהיה כרוכה בתוספת עלויות אלא רק בהורדת מהירות הגלישה. יוני סבג, סמנכ"ל השיווק, אמר, כי "באמצעות שילוב מסלולים ללא הגבלה ומסלולי נפח, הלקוח יכול לבחור בין שתי אלטרנטיבות – מהירות גבוהה או חבילה ללא הגבלת נפח. התאמה זו תאפשר ללקוחות הן שיפור משמעותי בחוויית הגלישה בכלל המסכים – טאבלט, Netbook, לפטופ או סמארטפון – והן התאמה אישית מלאה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים