צפו: הכדורים הפורחים של פרויקט Google Loon ישרדו באוויר 100 ימים

פרויקט הענק של מעבדות החדשנות בחברה צפוי לשבור שיא קשה במיוחד, ולהרחיב אופקים עד לאזורים הנידחים בעולם

פרויקט Loon של גוגל (Google) נחשב אולי כהזוי, אבל גוגל ממשיכה בשלה: ענקית האינטרנט מתכננת את הכדורים הפורחים שלה כך שישייטו באוויר במשך זמן ארוך במיוחד – 100 ימים ושלושה סיבובים סביב כדור הארץ.

היעד של 100 ימים הוא ארוך בהרבה מאורך החיים של בלוני מזג האוויר שצפים באטמוספירה, ופרויקט Loon מנסה להגיע אליו ואף לעבור אותו. רכיב חשוב ועיקרי באחד מפרויקטי גוגל X – מעבדות החדשנות שלה – הוא החומר שמממנו יהיו עשויים הכדורים הפורחים, שיספקו לפי תוכניותיה רשת Wi-Fi גם באזורים נידחים בעולם. בסרטון שלפניכם, מסבירה פאם דה-רוצ'סטר, מנהלת הייצור של הכדורים הפורחים בפרויקט של גוגל, על האתגרים של ייצור מעטפת שתשרוד יותר וגם על הבדיקות שעורך הצוות כדי להגיע למטרה הזאת.

דה-רוצ'סטר מתארת את החומר שממנו עשויה המעטפת כדמוי גומייה, כשכל כדור זקוק ל-500 מ"ר מן החומר. החומר שנוסה בהדגמת הכדורים הפורחים בניו זילנד היה פוליאתילן, ומן הסרטון הזה נראה כי גוגל עדיין לא החליטה איזה חומר בדיוק יתאים לייצורם.

לדבריה, הכדורים צריכים להיות חסינים באופן מיוחד, משום שהם ייחשפו לתנאי מזג אוויר קיצוניים מאוד של חום וקור מדי יום, מה שגורם לחומר להתכווץ או להימתח. גם קרינה אולטרה סגולה ומזג אוויר סוער יכולים להציב בעיות שהכדורים יתמודדו איתן, שכן הם עלולים להוביל לדליפות מנקבים זעירים או לכוחות הרסניים אחרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים