מוניקה באסו, גרטנר: אנדרואיד תשלוט על 50% משוק מערכות ההפעלה לטלפונים חכמים עד 2012

מיקרוסופט צפויה החברה השניה בחשיבותה בשוק, כאשר ב-2015 תגיע לנתח שוק של 20%, אמרה באסו – סגנית נשיא בחברת המחקר, בכנס המנמ"רים והמנכ"לים של פורום C3 של אנשים ומחשבים, שנערך בסיציליה ● באסו בישרה לקהל מנהלי המיחשוב הבכירים שגדש את האולם, כי מכשיר ה-iPhone - זה שלפני כמה שנים נזהרו מנהלי המיחשוב מ-"השפעתו המזיקה" על הארגון ומבעיות האבטחה שאיים לייצר עבורם, הפך למכשיר אותו הם נוטים לחבק היום

29/05/2011 14:33

למרות ההבטחה הגדולה שמציע ה-iPhone לשוק ה-IT הארגוני, נראה כי המלכה האמיתית של הטלפונים החכמים עומדת להיות מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) – כך לפי מוניקה באסו, סגנית נשיא למחקר בגרטנר (Gartner). באסו אמרה את הדברים תוך הצגת תחזיתה של חברת המחקר אודות התפתחויות השוק העתידיות בכנס המנמ"רים והמנכ"לים של פורום C3 של אנשים ומחשבים, שנערך בסוף השבוע האחרון בסיציליה שבאיטליה.

אנדרואיד, אמרה באסו, מהווה כבר היום את הפלטפורמה המובילה בשוק הטלפונים החכמים, אך צפויה לתפוס לא פחות מ-50% מהשוק כבר ב-2012. על פי תחזיותיה של גרטנר, צפויה אנדרואיד להשתלט על השוק אותו זנחה נוקיה (Nokia) לאחר שוויתרה על המשך התמיכה במערכת ההפעלה סימביאן (Symbian), וכך להתחלק בנתח השוק עם מערכת ההפעלה של מיקרוסופט (Microsoft), אותה אימצה החברה הפינית. בזכות אותה חבירה דרמטית למיקרוסופט, צפויים אנשי רדמונד להגיע לכ-20% משוק מערכות ההפעלה לטלפונים חכמים ב-2015 ולהפוך, על פי גרטנר, לפלטפורמה השנייה בחשיבותה עבור ארגונים לאחר אנדרואיד, עם מספרים דומים לאלו של אפל (Apple) ומערכת ההפעלה של RIM, יצרנית מכשירי הבלקברי (Blackberry).

גרטנר, הדגישה באסו, מייחסת משמעות עצומה להתפתחויות האחרונות בשוק הטלפונים החכמים עבור ארגוני האנטרפרייז, וחוזה כי עד שנת 2015, יגיעו כ-50% מהמכירות המתבצעות דרך האינטרנט, מטלפונים חכמים ורשתות חברתיות.

באסו בישרה לקהל מנהלי המיחשוב הבכירים שגדש את האולם, כי מכשיר ה-iPhone – זה שלפני כמה שנים נזהרו מנהלי המיחשוב מ-"השפעתו המזיקה" על הארגון ומבעיות האבטחה שאיים לייצר עבורם, הפך למכשיר אותו הם נוטים לחבק היום – כזה שאפילו הופך את חווית השימוש באפליקציות ה-IT לנוחה יותר עבור המשתמשים הארגוניים.

על פי גרטנר, מכשירי ה-iPhone באנטרפרייז כבר הכריעו את מכשירי הבלקברי, ששלטו בו לפני כמה שנים. עוד צופה חברת המחקר, כי עד 2014 , כ-15% ממכשירי ה-iPhone בעולם יארחו  אפליקציות עסקיות שמקורן במחלקות ה-IT של הארגונים.

באסו ציינה עוד, כי עד 2014, כ-90% מהארגונים יתמכו באפליקציות ארגוניות על המכשירים הפרטיים של העובדים, דוגמת ה-iPhone, ה-iPad וטלפונים חכמים מבוססי אנדרואיד, והארגונים ירוויחו עובדים "שמחים" יותר וייהנו מהתכונות הטכנולוגית העדיפות של המכשיר האלו.

גרטנר צופה עוד, שהארגונים אף יוכלו לחסוך חלק מהוצאות הרכישה והתמיכה של הטלפונים החכמים, עקב השימוש הפרטי שיעשו בהם העובדים, ואולי אף יתחלקו בעלות עם העובדים עצמם, כחלק מחבילות ומודלים חדשים של רכישת מכשירים חכמים וחבילות תקשורת מטעם מקום העבודה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים