הכירו את הרשת החברתית Founders Nation: האתר בו סטארט-אפיסטים ויזמים הופכים למייסדים

האתר החינמי Founders Nation נועד לפתור את אחד הקשיים בהקמת סטארט-אפ מוצלח: מציאת שותפים לדרך והכוונה עסקית ● עם יותר מ-600 חברים רשומים ולא מעט רעיונות שהתגבשו עד לסיפור הצלחה עולמי, מציעה הרשת החברתית דרך נוחה ויעילה לשידוך בין יזמים לסטארט-אפיסטים בכל התחומים ● שלושת המייסדים, שהקימו את האתר לאחר שחיפשו שותפים בעצמם, מסבירים: "השנים לימדו אותנו שלמצוא שותף שאפשר לסמוך עליו זה אחד הדברים הקשיים ביותר בתחילת הדרך"

אחת הבעיות הקשות ביותר שעומדות בפני סטארט-אפיסט מתחיל או קבוצה של חברים שמחזיקה ביחד ברעיון משותף, היא למצוא את החצי השני של המטבע שבלעדיו קשה מאוד להצליח: יזם. מעבר לחיבור החיוני, שיכול להפוך רעיון למציאות בזכות הממון, הרי ששידוך בין היזם לסטארט-אפיסט יכול גם לספק את האמונה בהצלחת הפרויקט.

מנגד, לא חסרים יזמים, כולל כאלו שאולי אפשר לכנות אותם סדרתיים, שמחפשים פרויקטים חדשים כל הזמן. אלו מחפשים שוב ושוב את אותו רעיון שיגרום להם להתרגש מחדש במידה כזו שהם ירצו להתחבר לבעל הרעיון – ולקדם אותו ביחד.

פלטפורמה מיוחדת בשם Founders Nation, שהוקמה לא מכבר, מנסה לחבר את שני הקצוות הללו. היא הוקמה במטרה לאפשר לסטארט-אפיסטים, כאלה שזה הרעיון הראשון שלהם או כאלה שכבר יצרו דברים שונים בעבר, למצוא שותפים לדרך. מדוב באתר מיוחד שמהווה מעין רשת חברתית בה יזמים יכולים לחפש שותפים, כאשר אלו האחרונים יכולים לחפש רעיונות אליהם הם יכולים להצטרף.

כמו במקרים רבים בתחום, גם האתר הגיע מתוך צורך אישי. שלושת המקימים מספרים כי הפלטפורמה הוקמה לאחר שהם בעצמם חיפשו שותפים לסטארט-אפ שלהם. "השנים לימדו אותנו שלמצוא שותף שאפשר לסמוך עליו זה אחד הדברים הקשיים ביותר בתחילת הדרך. זה מה שבמידה רבה יכריע את ההצלחה של הסטארט-אפ בעתיד", מספר צחי דוידוביץ, ששימש כמנטור לייעוץ אסטרטגי בפרויקט ה-GBS באוניברסיטת תל אביב, והקים את בלנהיים ייעוץ לפני ארבע שנים.

דוידוביץ הקים את האתר יחד עם ניצן שמייסר, ששימשה כמנהלת מוצר בסייבר ארק (Cyber-Ark) וכיום משמשת כיועצת אסטרטגית בחברת הייעוץ הגלובלית BCG. היא הכירה את דוידוביץ בפרויקט ה-GBS באוניברסיטת תל אביב, אליהם חבר גם גיא פרנקלין, רואה חשבון בתחום הסטארט-אפים בארנסט אנד יאנג ניו-יורק, שהקים את מפת הסטארט-אפים הישראלים בניו יורק ובבוסטון.

"הקהילה הגדולה ביותר לישראל למציאה וחיפוש של שותפים למיזמים". Founders Nation"הקהילה הגדולה ביותר בישראל למיזמים"
Founders Nation הוא מיזם חברתי, חינמי והתנדבותי שצפוי לסייע לזירת הסטארט-אפים הישראלית. הוא מאפשר לכל מי שרוצה להירשם לאחת הקטגוריות ולבחון את המועמדים האפשריים מהצד השני, לסמן את מי שהוא רוצה ליצור אתו קשר – וגם למחוק מהרשימה בקלות את מי שלא מעניין אותו.

בכל תיבה מוצאים פרטים אישיים כלליים. כך, למשל, בתיבת של בעל רעיון אפשר למצוא פרטים כמו מה הוא מחפש – שותף לתחום המכירות או איש תכנות, ולאיזה תחום שייך הרעיון באופן כללי – לדוגמה תקשורת. בנוסף, אפשר למצוא פרטים מדויקים יותר על מה שמחפשים וכן אפשרות להציג את המצב בו נמצא המיזם: רעיון, תוכנית עסקית מוכנה, בניית אב טיפוס, מוצר שכבר נמצא בבדיקה, ואפילו פרויקטים שכבר צברו לקוחות.

בצד השני של המטבע, כלומר השותפים העסקיים האפשריים, מוצאים תיבה שמכילה תיאור עצמי, האזורים בהם הוא מחפש מיזם ופרמטרים נוספים. בסופה של הבדיקה יכול כל אחד מהצדדים ללחוץ על כפתור יצירת קשר כדי לעניין את הצד שמנגד. כך, במהירות, ניתן למעשה לפנות לכמה אנשים בבת אחת.

"ל-Founders Nation רשומים כבר יותר מ-600 יזמים. זו הקהילה הגדולה ביותר לישראל למציאה וחיפוש של שותפים למיזמים", מספרת שמייסר. היזמים נהנים גם מליווי של מספר שותפים עסקיים, המסייעים ומעניקים לאלו שמצאו שותפים בעזרת האתר חבילת ייעוץ חינמית שכוללת ייעוץ משפטי, פיננסי, טכנולוגי ושיווקי. זאת ועוד, ניתן למצוא באתר את מפת הסטארט-אפים הישראליים בניו יורק ובישראל, מיזם שכאמור הוקם על ידי פרנקלין.

פרויקט Founders Nation כבר רשם מספר סיפורי הצלחה. כך, למשל, הוא הסיפור של הסטארט-אפ Leaderz, שהתחיל במפגש באתר והגיע כבר לשילוב בתוכנית ההאצה TheJunction. "הסיפור שלנו הוא סיפור קלאסי של יזמית עסקית ויזם טכנולוגי, שללא פלטפורמה כמו Founders Nation, ספק אם היינו נפגשים", מספרת שרון סברייגו, המייסדת והמנכ"לית של Leaderz. "כיזמית עסקית התרוצצתי עם רעיון בראש במשך כמעט שנה וחיפשתי דרך לממש אותו, כשהעדיפות הראשונה שלי הייתה למצוא שותף טכנולוגי ברמה גבוהה. ארתור ויינר, יזם טכנולוגי סדרתי עם שנים של ניסיון בפיתוח תוכנה, ניסה להקים מספר סטארט-אפים בעצמו עד שהוא החליט למצוא יזם עסקי עם ניסיון ורעיון משלו ולהצטרף אליו מתחילת הדרך. בזכות האתר הכרנו לפני שמונה חודשים והקמנו יחד את Leaderz, הפלטפורמה הראשונה לניהול קהילות עבור ארגונים ציבוריים, שמאפשרת לכל ארגון להקים את הרשת החברתית הפרטית שלו. בשמונת החודשים האחרונים הספקנו לפגוש יחדיו למעלה מ-50 ארגונים בארץ ובעולם, לפתח את הפלטפורמה, להתקבל לחממת סטארט-אפים, TheJunction, ולצאת בפיילוטים עם ארגונים בינלאומיים".

סיפור דומה שומעים גם מפיו של נועם ברנד, שפיתח את האפליקציה בלת"ם. מטרתו של היישום הוא לייעל את ניהול הלו"ז היומי וביצוע סידורים באמצעות בחירה אוטומטית של היעדים הרלוונטיים ביותר, ותזמון בהתאם ללו"ז המשתמש ושעות פתיחה. Founders Nation" עזרו לי למצוא שותף טכנולוגי מתאים. כעת אנחנו בשלבים מתקדמים של חתימה על הסכם מייסדים", הוא מספר. "בשבילי, להיות חלק מ-Founders Nation זה להיות חלק מקהילה של יזמים ומייסדים של סטארט-אפים במקום אחד. מי שמוצא שותף דרך האתר מקבל חבילת ייעוץ לסטארט-אפים, שכוללת ייעוץ משפטי, חשבונאי, טכנולוגי ושיווקי על ידי החברות הכי טובות בתחום בישראל – מבלי לתת אחוזים ובחינם. אין דברים כאלה".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. TFL

    תכנית דומה ישנה גם בארגון בוגרי הטכניון אשר עוזרת ליזמים בוגרי טכניון ומצמידה להם מנטורים מובילים מהתעשייה ללא שום תמורה. התכנית נקראת "טכניון לחיים" ( TFL ).

  2. אשר

    אחלה רעיון! גם בצד היישום וגם בצד העיצוב... נרשמתי

אירועים קרובים