שירות הביון הקנדי ריגל אחרי יעדים ממשלתיים בברזיל

הסוכנות CSEC עקבה אחר שיחות טלפון ודואר אלקטרוני של משרד האנרגיה והמכרות של ברזיל ● השר המקומי אמר לתקשורת בארצו: "לקנדה יש אינטרסים בברזיל. איני יכול לומר אם הריגול שירת תאגיד או קבוצה מסוימת"

קנדה ריגלה אחרי משרד האנרגיה והמכרות של ברזיל. כך עולה ממסמכים של המודיעין הקנדי, אותם הדליף אדוארד סנואודן, לשעבר עובד הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) בארצות הברית. המסמכים שודרו אמש (א') ברשת הטלוויזיה הברזילאית TV Globo. לפיהם, ברזיל, הגדולה במדינות אמריקה הדרומית, היוותה יעד לריגול עבור ארה"ב, בריטניה וקנדה.

על פי הדיווח, מטה-דאטה (נתונים אודות נתונים) של שיחות טלפון ודואר אלקטרוני מהמשרד הברזילאי היוו יעד של סוכנות הביון הקנדית CSEC, וזו מיפתה את התקשורת של המשרד באמצעות תוכנה הנקראת אולימפיה. לא הובהר האם תכתובות הדואר האלקטרוני נקראו ושיחות הטלפון הואזנו.

אדיסון לובאו, שר האנרגיה והמכרות של ברזיל, אמר לרשת הטלוויזיה המקומית כי "לקנדה יש אינטרסים בברזיל, ומעל לכל – במגזר הכרייה. איני יכול לומר אם הריגול שירת את האינטרסים של תאגיד או קבוצה זו או אחרת".

העיתונאי האמריקאי גלן גרינוולד, היושב בריו דה ז'ניירו, עבד עם הרשת המקומית על החשיפה. בעבר גרינוולד היה הראשון לדווח על פעילות הריגול הכלל עולמית של NSA, תוך מיקוד בשיחות טלפון ובתעבורת אינטרנט. רשת גלובו דיווחה בחודש שכבר כי NSA האזינה לתעבורת התקשורת של נשיאת ברזיל, דילמה רוסוף, ול-Petrobras, חברת הנפט הברזילאית הלאומית. החשיפה הובילה למשבר דיפלומטי בין שתי המדינות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים