האם הדשא הסינתטי של השכן ירוק יותר?

הגרעין תהפוך את המשרד שלכם לגינה חביבה ● וגם: כך תבחרו נכון דשא סינתטי

04/06/2018 13:55
HiTechStyle

אחת המגמות הבולטות בעיצוב חללי היי-טק בשנים האחרונות היא הכנסת אלמנטים "ירוקים" מהטבע אל תוך המשרדים, זאת, במטרה להשרות אווירה נינוחה בסביבה שהיא באופן טבעי מלחיצה, קרירה וזועקת טכנולוגיה. השקעות רבות מתבצעות בשינוע, נטיעה ותחזוקת עצי נוי בטבורם של מבואות מגדלי משרדים, כמו גם שלל עציצים וצמחיית ג'ונגל המכניסה לסביבת ההיי-טק אווירה של צמיחה והתחדשות. בעוד שצמחייה טבעית טומנת בחובה יתרונות של ניחוח אדמה לחה, אקו-סיסטם פעיל ומנעד גווני ירוק שרק הטבע מאפשר, הרי שהיא שואבת הוצאות ניכרות על תחזוקה שוטפת, השקייה או גינון, טיפוח וריענון ולא מבטיחה מראה אחיד ומוקפד.

מסיבה זו, רבות החברות שבוחרות לוותר על האתגר האגרונומי השאפתני של צמחייה טבעית ולזרוק צבע ירוק בעיניי עובדיהם בעזרתו האדיבה של הדשא הסינתטי. בדרך זו מובטח משרד ירוק יותר משל השכן, לכל אורך עונות השנה. את מרבדי הדשא המלאכותי ניתן לפרוס בלובי, באזור קבלת פנים שישרת את כלל האורחים של המתחם. גם פריסת מרבד דשא על מרפסת או גג, לשדרוג פינה או הסבת גינה לעובדים, מעניקה ערך מוסף עם מקום מפלט מושלם ל-"פסק זמן" על כוס קפה : ירוק, מרגיע ומאוורר מהמולת העבודה הקדחתנית שממתינה בחדר הממוזג שבפנים.

גרעין של אהבה לאסתטיקה ירוקה

הגרעין, רשת מקצועית לגינון וחקלאות המונה 37 סניפים בפריסה ארצית, חוגגת בימים אלו 120 שנים להיווסדה וגאה בכך שהדור הרביעי של המשפחה ממשיך לנהל את עסקיה. את החברה ייסד כבר ב-1896 האגרונום יצחק הלל כהן במושבה באר טוביה, כשב-1919 פתח האב המייסד בית מסחר ביפו. עיקר פעילותו באותם הימים התרכזה במכירת תבואות וזרעים לחקלאי המדינה שבדרך. בשנת 1927 נכנס הדור השני, רפאל כהן, לעסקים והרחיב את תחומי פעילותה של החברה למוצרים נוספים ולייבוא מותגים בינלאומיים כדוגמת כלי גינון והשקייה, עציצים ואדניות, הדברה ודישון ועוד. עם תום מלחמת העצמאות נכנס בנו של רפאל, דן כהן, לעסק והמשיך להוביל ולפתח את עסקי החברה.

דשא סינתטי. צילום: ניר עצמון

דשא סינתטי. צילום: ניר עצמון

חדשנות בדשא סינתטי

דשא סינתטי הוא נוח לתחזוקה, אינו דורש השקייה או גיזום, לא מלכלך וכמעט ואינו מתבלה במידה ובוחרים בדשא איכותי. כאשר הקיץ הישראלי הקשוח ומיעוט הגשמים תורמים גם הם למוטיבציה, תכונות אלו הביאו לו פופולאריות רבה, בקרב עסקים ובתים פרטיים כאחד. מומחי "הגרעין" מסבירים כיצד לבחור את הדשא הנכון: "שטיח סינתטי לא צריך אור שמש על מנת לשגשג…. אם אתם מתכננים להציב את השטיח במקום חשוף לשמש, חשוב מאוד לוודא שאתם קונים דשא עמיד בעל הגנה מפני קרינת UV ושאינו מתחמם בקלות כדי שגם יהיה נעים לדרוך עליו בימי הקיץ החמים. ודאו שהדשא אינו מכיל חומרים רעילים העלולים להיפלט לאחר התבלות ושאינו דליק כדי למנוע סכנת התלקחות. כדאי לבחור דשא שאינו מכיל מתכות כבדות ושהמשקל שלו לא כבד מדי ומסרבל. יש להעדיף דשא ארוג בעל מראה צפוף יותר ואחיזה חזקה יותר למשטח", אומרים בחברה.

עוד יודעים למסור בגרעין כי "רצוי לבחור בדשא סינתטי עם אחריות יצרן בעל מוניטין. הטכנולוגיה היום מאפשרת יצירת מרבדי דשא המצטיינים בחדשנות, בעלי מראה טבעי ועמידות. השוק מציע מגוון דגמים חדשים איכותיים, משופרים, בעלי נראות המתקרבת יותר ויותר לדשא טבעי רב גוני. דוגמה לפיתוח חדש הוא הדשא המלאכותי מדגם סביון, בעל פטנט ייחודי של 'הסיב החכם': בתוך הסיבים של הדשא הסינתטי מובנה סיב תמיכה דק במיוחד. סיב זה תומך ומזקיף את סיבי הדשא, ומעניק לו מראה טבעי גם לאחר דריכה של אלפי אנשים במשך תקופה. הדשאים האיכותיים מכילים מספר גוונים על אותו המשטח המדמים את מראהו של הדשא הצומח ובעלי יכולת 'התאוששות' גבוהה, כלומר חוזרים למצבם הזקוף לאחר דריכה".

הגרעין מגיש: כך תבחרו נכון דשא סינתטי

  • התאימו את הדשא לייעוד שלו. אם מדובר בגינה פרטית, מומלץ לבחור דשא שאורך הסיב שלו הוא לא פחות מ 25 מ"מ ולא יותר מ42 מ"מ. הסיבה לכך היא שהמגע של דשא סינתטי בעל סיבים נמוכים מ-25 מ"מ פחות נעים ומעט דוקרני ואילו לדשא סינתטי בעל סיבים ארוכים יותר מ-42 מ"מ יש נטייה "לשכב".
  • חשוב לבדוק את איכות יריעת הלטקס שנמצאת בבסיס המשטח של הדשא הסינתטי. יריעת לטקס מאיכות ירודה תתפרק תוך שנה עד שנתיים. בנוסף חשוב להקפיד כי היריעה מגיעה עם חורים לניקוז מי גשמים כדי למנוע הצפה של המשטח.
  • כדאי לבדוק את עמידות הדשא בתנאי האקלים השורר בישראל, ולוודא שאחוז הUV בסיבים הוא מינימלי כך שואינו עולה על 4%.
  • בנושא הבטיחות רצוי לוודא כי המשטח לא מכיל מתכות כבדות ורעלים שעלולים לפגוע בילדים ובחיות מחמד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים